تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نيّت خوب، برخاسته از سلامت درون است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803872023




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خطوط هوايي ايران از امن‌ترين خطوط پروازي است/در برقراري امنيت خطوط هوايي صاحب سبك شده‌ايم


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: خطوط هوايي ايران از امن‌ترين خطوط پروازي است/در برقراري امنيت خطوط هوايي صاحب سبك شده‌ايم
جانشين فرماندهي حفاظت سپاه با بيان اينكه دشمنان قسم خورده نظام با ربودن هواپيماهاي خطوط هوايي ايران سعي در خدشه وارد كردن به اقتدار نظام بودند، گفت: در سال 63 امام راحل فرماندهي وقت سپاه را احضار كردند و به ايشان تذكر دادند كه مسئوليت حفاظت و حراست از هواپيماها برعهده سپاه است كه امروزه با همكاري نهادها و ارگان‌ها خطوط هوايي ايران از امن‌ترين خطوط هوايي دنياست.
به گزارش خبرنگار دفاعي امنيتي باشگاه خبرنگاران، سردار سرتيپ دوم پاسدار محمدحسن كاظمي به مناسبت سالروز واگذاري حفاظت هواپيماي به سپاه پاسداران از سوي امام راحل گفت: بعد از پيروزي انقلاب دشمن توطئه‌هاي فراواني را ايجاد كرد كه مهمترين آن‌ها بحث ترور شخصيت‌ها بود.

وي ادامه داد: سال 62 دشمنان قسم خورده نظام، ترفند جديدي را ايجاد كردند كه با ربودن يك فروند هواپيماي خطوط هوايي ايران آغاز شد و در سال 63 ، 4 بار ديگر اين اقدام خود را انجام دادند.

جانشين فرماندهي حفاظت سپاه تصريح كرد: با ربودن هواپيما تمامي خبرگزاري‌ها و سايت‌ها اين خبر را كار كرده و اين باعث شكست اقتدار نظام مي‌شد و حتي در بعضي مواقع كشورها قراردادهاي خود را با ما لغو مي‌كردند.

سردار سرتيپ دوم پاسدار محمدحسن كاظمي اظهار داشت: در سال 63 امام راحل فرماندهي وقت سپاه را احضار كردند و شفاها به ايشان تذكر دادند كه مسئوليت حفاظت و حراست از هواپيماها برعهده سپاه است و به محض اين كه فرمان صادر شد بسياري از همكاران گرد آمده تا امنيت پرواز خطوط غيرنظامي هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران را تامين كنند.

وي ادامه داد: بعد از آن تاريخ به محض حضور فرزندان انقلاب در عرصه حفاظت از خطوط هوايي تا سال 69، 26 مورد اقدام به هواپيماربايي داشتيم كه خنثي شد. در سال 67، نيز فرماندهي وقت سپاه نامه‌اي به فرزند امام يعني حاج احمد آقا نوشتند كه آيا هنوز ضرورت دارد سپاه به ماموريت خود ادامه دهد و فرزند امام اين مسئله را تاييد كردند.

جانشين فرماندهي حفاظت سپاه با اشاره به دستور امام راحل نسبت به اين مسئله بيان كرد: امام در نامه‌اي كه در اين مورد مكتوب نمودند اظهار داشتند كه با تشكر از زحمات سپاه پاسداران براي حراست از هواپيماها و برخورد با هواپيما ربايان، سپاه پاسداران چون گذشته مسئول حفاظت هواپيماها است و در صورت ربوده شدن هواپيما سپاه مسئول است.

سردار سرتيپ دوم پاسدار محمدحسن كاظمي در ادامه گفت: در سال 68 نيز اين سوال پس از رحلت امام(ره) مطرح شد و فرمانده وقت اين مسئله را مطرح كردند آقا نيز عنوان كردند خدمات كمافي‌سابق ادامه يابد اين سابقه‌اي بود كه پس از تاريخ 5.10.63 انجام شد و پس از 30 سال سپاه همچنان موفق شده ماموريت خود را انجام دهد و باعث آرامش صنعت هواپيمايي كشور باشد و همچنين جز يكي از امن‌ترين خطوط پروازي دنيا باشد.

وي تاكيد كرد: با همكاري بين نهادها و ارگان‌ها امروز خطوط هوايي ايران يكي از امن‌ترين خطوط هوايي دنياست.

جانشين فرماندهي حفاظت سپاه در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني براينكه آيا حفاظت سپاه با نهادهاي بين‌المللي هماهنگي دارد بيان كرد: در هر كشوري سازمان هواپيمايي كشوري وجود دارد در سطح بين‌المللي نيز دو نهاد EKO و YATA بر فعاليت‌هاي هوايي بين‌المللي نظارت دارند كه ايران عضو اين نهاد است. اين سازمان كنترل‌هاي خود را از خطوط هوايي كشورهاي مختلف انجام مي‌دهد در سال 68 طي بازرسي كه به مدت 10 روز از خطوط هوايي ايران انجام دادند براساس ANAX18 ما نمره قابل قبولي را دريافت كرديم و حتي در برخي موارد رتبه برتر را به دست آورديم كه به لطف سپاه در طول 30 سال يك هواپيماربايي موفق انجام نگرفت.

سردار سرتيپ دوم پاسدار محمدحسن كاظمي ادامه داد: در سال 91 نيز كه باز اين بازرسي‌ها صورت گرفت نمره قابل قبول و مورد تاييد را به ما دادند اگر در اين بررسي نمره‌هاي قابل قبولي را كسب نكنيم ممكن است پروازها لغو شود و يا اين كه كشورهاي ديگر اطمينان نمي‌كنند خطوط پروازي‌شان به كشور ما رفت و آمد كند.

وي در پاسخ به اين سوال كه آيا سپاه تجربه 30 ساله خود را در اختيار ديگر كشورها قرار مي‌دهد يا خير گفت: مسلما با گذشت 30 سال طبيعي است در اين مسئله صاحب سبك شده و كارآزموده گشته‌ايم درخواست‌هايي در زمينه در اختيار قراردادن تجارب به ويژه از سوي كشورهاي دوست و همسايه دريافت كرديم كه اگر شرايط فراهم شود حتما اين كار را انجام خواهيم داد.

جانشين فرماندهي حفاظت سپاه در پاسخ به اين سوال كه آيا تجهيزات حفاظت سپاه خطوط هوايي داخلي است و يا وارد مي‌شود بيان كرد: برخي تجهيزات ابتدا به ساكن از خارج وارد مي‌شود اما تقريبا به جايي رسيده‌ايم كه خود آن را پيگيري مي‌كنيم و حتي بسته به نوع ماموريت تكميل مي‌نماييم تجربه كاربرهاي ما مي‌تواند اين تجهيزات را بهينه كند و در اين زمينه تقريبا به مرزهاي خودكفايي رسيده‌ايم.

سردار سرتيپ دوم پاسدار محمدحسن كاظمي هم چنين در تكميل اظهارات خود گفت: آخرين اقدامات در هواپيماربايي در سال 89 صورت گرفته و اقدام به مقابله 26 مورد بوده البته اقداماتي نيز داشته‌ايم كه در نطفه خفه شده كه با احتساب آن‌ها شايد بالغ بر 130 مورد باشد حتي در بعضي موارد درگيري مسلحانه انجام شده اما از هنرهاي برادرهاي ما اين بوده كه در درگيري‌هاي مسلحانه حتي يك مسافر هم زخمي نشده است.

وي ادامه داد: منشا اقدامات هواپيماربايي غالبا از سوي دولت‌هاي متخاصم از جمله آمريكا، رژيم صهيونيستي و.... بوده كه با پول‌ها و آموزش‌هاي آن‌ها اين مسئله صورت مي‌پذيرفته اما معمولا اقدام به هواپيماربايي توسط نيروهاي اجين شده داخلي و گروه‌هاي معاند صورت گرفته است.

جانشين فرماندهي حفاظت سپاه ادامه داد: در صنعت ايمني و امنيت دو مقوله مهم هستند از بعد ايمني اورهال و بازرسي‌هاي فني انجام مي‌شود اما امنيت يك مقوله به هم پيوسته است و اگر اين مسئله ساري و جاري نباشد بسياري از مجوزهاي ما لغو مي‌شود و اگر اين امر اتفاق بيفتد سرمايه گذاران خارجي براي سرمايه گذاري اعتماد نخواهند كرد به همين دليل است كه ما غير از اجراي قوانين داخلي خود تابع قوانين بين‌المللي نيز هستيم.

سردار سرتيپ دوم پاسدار محمدحسن كاظمي با بيان اين مطلب كه سپاه علاوه بر اينكه حفاظت خطوط پروازي را در اختيار دارد مسئوليت حفاظت از شخصيت‌ها را نيز برعهده گرفته است بيان كرد: سپاه مسئوليت حفاظت از شخصيت‌ها از جمله سران قوا و رهبري را برعهده دارد كه در همين رابطه بد نيست اشاره‌اي كنيم به ترور شهيد مطهري كه به دست گروه فرقان انجام شد و بعد از اين مسئله مسئوليت حفاظت از شخصيت‌ها از سوي امام (ره) به سپاه واگذار شد و ما شاهديم كه بعد از شهيد مطهري ترور موفقي نداشته‌ايم.

وي ادامه داد: آخرين ترور كه توسط منافقين و گروه‌هاي معاند با نظام صورت گرفت ترور شهيد صياد شيرازي و شهيد لاجوردي بود كه متاسفانه اين دو بزرگوار از محافظين شخصي برخوردار نبودند، اما هرجا كه نام مقدس سپاه قرار گرفته اراده از بدخواهان سلب شده كه در اين زمينه مي‌توان به بعد از ترور نخبگان هسته‌اي اشاره كرد زيرا از زماني كه حفاظت از دانشمندان هسته‌اي به سپاه واگذار شد شاهد هستيم كه چنين مسئله‌اي را نداشته‌ايم.

جانشين فرماندهي حفاظت سپاه در پايان با اشاره به شهداي عرصه حفاظت خاطر نشان كرد: در عرصه هواپيمايي برخي از اين شهدا در جبهه شهيد شدند كه در مجموع در عرصه حفاظت از شخصيت‌ها و تامين امنيت خطوط هوايي ما 360 شهيد تقديم كرده‌ايم.

انتهاي پيام/

چهارشنبه 4 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن