تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): کسی که در پی برآوردن نیاز برادر مسلمان خود باشد، تا زمانی که در این راه است خ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802753324




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

موضوع انشاي ورزشي هاي شوراي شهر بعد از تصميم سازمان بازرسي كل كشور ورزش بهتر است يا سياست


واضح آرشیو وب فارسی:ايران: موضوع انشاي ورزشي هاي شوراي شهر بعد از تصميم سازمان بازرسي كل كشور ورزش بهتر است يا سياست
الهام محمدي مجد

وظيفه‌شان فكر كردن به دغدغه‌هاي شهري است و مجبورند هر روز براي ترافيك و آلودگي هوا و ساخت وساز و تراكم و... راهكاري بينديشند اما ريشه‌ در ورزش دارند. تصور توانايي خدمت مضاعف باعث شد سوداي سياست به سرشان بزند. آن روز كه براي رقابت داغ شوراي شهر،‌وارد گود شدند مدعي بودند در ورزش و مديريت ورزشي به آن‌ها توجهي نمي‌شود و حالا كه با رويكرد جديد و دموكراتيك وزارت ورزش در برگزاري قانونمند انتخابات فدراسيون‌ها مواجه شدند رياست بر فدراسيون‌هاي ورزشي وسوسه‌شان كرده است.

تا پيش از اين و بر اساس مصوبه الحاقي شوراها در سال 83 عضويت در شوراي شهر نيز شغل محسوب نمي‌شد اما تصميم اخير سازمان بازرسي كل كشور به سدي براي حضور ورزشي‌هاي عضو شورا تبديل شد تا نتوانند نامزد رياست فدراسيون مورد نظرشان شوند، تصميمي كه از 4 سال قبل دوشغله‌ها، بازنشسته‌ها و بازخريدهاي دستگاه‌هاي دولتي را از حضور در رأس رياست فدراسيون‌هاي ورزشي منع كرد؛ خيلي از كساني كه تمايل رياست در فدراسيون‌ها را داشتند به ناچار از سمت‌هاي دولتي خود استعفا داده و در واقع ورزش برايشان اولويت شود.
حالا در نامه‌اي كه به تازگي از سوي سازمان بازرسي كشور در اختيار وزارت ورزش و جوانان كشور قرار گرفت آب پاكي روي دست نامزدهاي انتخابات فدراسيون‌ها كه عضو شوراي شهر هستند، ريخته شد و حجت را بر آنان تمام كرد كه يا بايد از سمت خود در شورا كناره‌گيري كنند يا قيد حضور در دنياي ورزش را بزنند.اين تصميم اگرچه ظاهراً گريبان عباس جديدي، احمد دنيامالي و هادي ساعي را گرفته اما قطعاً در آينده‌اي نزديك براي حضور حسين رضازاده در رأس فدراسيون وزنه‌برداري هم دردسرساز خواهد شد.
تعويق انتخابات فدراسيون تكواندو و فرصت به ساعي
هادي ساعي اولين كسي بود كه شامل اين قانون شد، چون نامه سازمان بازرسي، درحالي به وزارت ارسال شد كه چند ساعتي بيشتر تا برگزاري انتخابات فدراسيون تكواندو زمان نبود بنابراين هادي ساعي كه امسال به عضويت شورا درآمده و براي شركت در انتخابات فدراسيون تكواندو نيز ثبت نام كرده بود حق شركت در انتخابات را نداشت، براين اساس برگزاري انتخابات فدراسيون تكواندو به تعويق افتاد تا اين عضو خانواده ورزش و شوراي شهر فرصت تصميم‌گيري داشته و يكي از اين دو راه را برگزيند.
برخي كانديداهاي فدراسيون تكواندو بر اين باورند كسي مانند هادي ساعي خواهد توانست در هر دو مسند بنشيند البته بعد از استفسار از مجلس شوراي اسلامي.
رضواني: با منع حضور افراد دوشغله در فدراسيون‌ها موافقم
محسن رضواني، رئيس فدراسيون شنا در گفت‌و‌گو با ايران با تأييد اقدام اخير سازمان بازرسي كل كشور گفت: رياست فدراسيون كاري است كه شخص بايد تمام وقت در محل كارش حضور داشته باشد بنابراين عملاً نمي‌توان با درگير بودن در سمتي ديگر به اين حيطه نيز پرداخت. وي افزود: من فكر مي‌كنم براي اين قانون بايد تبصره‌اي درنظر گرفته شود بر فرض مثال اگر حضور دائمي فرد در فدراسيون الزامي محسوب شود خود به خود افراد مجبور به انتخاب يك گزينه مي‌شوند.
رضواني در مورد منع حضور بازنشسته‌ها نيز گفت: افراد بازنشسته ما در ورزش كساني نيستند كه از كار افتاده باشند و از عهده كار برنيايند، ما مي‌توانيم از اين افراد نه به عنوان نفر اول فدراسيون بلكه نفر دوم يا سوم بهره ببريم. به‌طور حتم تجربه چنين اشخاصي به كار خواهد آمد و مي‌تواند در جهت پيشبرد اهداف فدراسيون‌ها مثمر باشد.
رئيس فدراسيون شنا با اشاره به اين كه لزوماً حضور ورزشكاران در شوراي شهر باعث گستردگي ارتباطشان نخواهد شد، گفت: ورزشكاران نامدار و قهرمانان با استفاده از اسم و رسم خود خواهند توانست حتي به درآمدزايي فدراسيون كمك كرده و الزاماً نياز به عضويت همزمان در شوراي شهر نيست، همان طور كه ديديم در زلزله آذربايجان كساني مثل علي رضا دبير و هادي ساعي كمك‌هاي مردمي زيادي براي زلزله زده‌ها جمع‌آوري كردند. رضواني ادامه داد: شخصي كه در يك نهاد دولتي بجز فدراسيون مشغول فعاليت است حقوق دولت را هم دريافت مي‌كند و حضورش در فدراسيون به منزله 2بار حقوق گرفتن از دولت است كه اين را مي‌توان دليلي براي اين تصميم سازمان بازرسي كل كشور دانست.
زارع پور: حضور در فدراسيون تأثيرگذاري بيشتري دارد
محمد زارع‌پور رئيس فدراسيون تنيس روي ميز هم درباره اين اقدام به ايران گفت: حضور رئيس به صورت تمام وقت در فدراسيون تأثيرگذاري بيشتري خواهد داشت و بنابراين نمي‌توان مديريت در اين حوزه را شغل به حساب نياورد. وي افزود: درباره حقوق و مزاياي شوراي شهر اطلاعات دقيقي ندارم اما شايد تعامل اين دو شغل سازنده باشد البته بايد مرزبندي‌هايي در اين مورد صورت گيرد. زارع‌پور درباره حقوق رئيس فدراسيون گفت: طبق آيين نامه پرداخت مي‌شود بنابراين فكر مي‌كنم حضور دائم فرد به عنوان رئيس در فدراسيون دليل اصلي صدور اين حكم بوده است.
علي نژاد: اين قانون در راستاي دوشغله بودن مطرح شده است
رئيس فدراسيون ووشو با بيان اين كه سازمان بازرسي كل كشور اين رويه را از سال 87 پيش گرفته است، گفت: حضور نداشتن همزمان در شوراي شهر و رياست فدراسيون‌ها در راستاي دوشغله نبودن مطرح شده و اين موضوع جديدي نيست. وي افزود: اين باعث خواهد شد كه خيلي از افراد كارآمد نتوانند به ورزش خدمت كنند.
مهدي علي‌نژاد اضافه كرد: البته با حضور سياسيون در ورزش موافق نيستم اما وقتي ورزشي‌ها به عضويت نهادي مانند شوراي شهر در مي‌آيند به‌طور حتم اين موضع كمك زيادي به درآمدزايي در ورزش خواهد كرد.
وي گفت: دبير فدراسيون است كه كارهاي اجرايي را انجام مي‌دهد و ارتباطات بيروني برعهده رئيس فدراسيون است كه بايد منابع لازم را نيز جذب كند.علي‌نژاد با اشاره به اين كه رؤساي فدراسيون‌ها بيشتر از سياسي بودن بايد صنعتي و اقتصادي باشند، بيان كرد: اين كه وزارت ورزش جانبداري نكرده واضح است و بايد تشكر كنيم كه در انتخابات اخير فدراسيون‌ها نيز فضاي رقابتي را ايجاد كرده‌اند. وي گفت: درهر صورت اين قانون درصورتي اجرا نخواهد شد كه ديدگاه مجلس تغيير كند.

چهارشنبه 4 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران]
[مشاهده در: www.iran-newspaper.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن