تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803070625




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ملوان صفر- پرسپوليس يك «پيام» صادقيــان به خلعتبري


واضح آرشیو وب فارسی:ايران ورزشی: ملوان صفر- پرسپوليس يك «پيام» صادقيــان به خلعتبري
سه‌شنبه 3/10/92، هفته بيستم سيزدهمين دوره ليگ برتر، ساعت 14:30، ورزشگاه تختي بندرانزلي، تماشاگر: 10 هزار نفر
ملوان صفر
پرسپوليس يك
گل: محمدرضا خلعتبري (10)
داور: محمدرضا اكبريان
كمك‌ها: رضا سخندان و مهدي عاليقدر
اخطار: مازيار زارع (ملوان)، مهدي سيدصالحي و محسن بنگر (پرسپوليس)
بازيكن برتر: محمدرضا خلعتبري (پرسپوليس)

ملوان: ايمان صادقي (5)، احمد آهي (5/4)، سيامك كوروشي (4)، مازيار زارع (5)، عزيز معبودي (5/4)، مهدي شيري (5)، سعيد يوسف‌زاده (5/4)، اميرحسين فشنگچي (5) (ميلاد زنيدپور 76)، شاهين ثاقبي (5)، سهيل رحماني (5/4) (محسن يوسفي 46) و جلال رافخايي (5/3) (مهدي دغاغله 83)
سرمربي: دراگان اسكوچيچ

پرسپوليس: نيلسون (5/6)، محسن بنگر (5/6)، سيدجلال حسيني (6)، ميثم حسيني (6)، حسين ماهيني (5)، رضا حقيقي (5/6)، مهرداد كفشگري (6)، پيام صادقيان (5/6) (محمد نوري 73)، محسن مسلمان (5/5) (حميدرضا علي‌عسگري 1+90)، محمدرضا خلعتبري (7) و مهدي سيدصالحي (5) (فرزاد حاتمي 90)
سرمربي: علي دايي

پيش‌درآمد
تكراري است اگر ادامه صدرنشيني را تنها هدف پرسپوليس از اين بازي بدانيم اما جز اين هم نمي‌تواند باشد. پرسپوليس چند هفته‌اي مي‌شود كه صدرنشين است و مي‌خواهد صدرنشين بماند. ديگر مدعيان اما چنان دوره‌اش كرده‌اند كه چاره‌اي ندارد جز گرفتن سه امتيازها و ماندن در صدر. جدا از اين صدرنشيني، پرسپوليس بايد طلسمي ديگر را هم باطل مي‌كرد. طلسم 7 سال ناكامي در انزلي در ليگ برتر. همين انگيزه‌ها شايد كافي باشد براي رقم زدن يك پيروزي تازه. به تماشاي نمايشي دوباره از پرسپوليس مي‌نشينيم.

نيمه نخست
هنوز يك دقيقه را پشت سر نگذاشته‌ايم كه بازيكن ملوان از وسط زمين دروازه نيلسون را هدف قرار مي‌دهد اما آنقدر خوش شانس نيست كه ضربه‌اش حتي در درون چارچوب باشد. با همين حركت نصفه و نيمه، مي‌نشينيم به اميد يك بازي پرشور. پرسپوليسي‌ها خيلي زود به خودشان آمده و بر بازي مسلط شده‌اند. آنقدر كه براي گلزني‌شان بيش از 10 دقيقه، زمان نياز نيست. صادقيان باز هم يكي از آن پاس‌هاي طلايي‌اش را در اختيار خلعتبري قرار مي‌دهد و او با قدرشناسي از آن گل مي‌سازد. خلعتبري در واقع چاره‌اي نداشت جز گل كردن آن توپ. چند دقيقه بعد همين صحنه كمي كمرنگ‌تر تكرار مي‌شود اما اين بار خلعتبري خيلي موقعيت‌شناس نيست و توپ را از دست مي‌دهد. با اين همه، پرسپوليس همچنان تيم برتر است و نمي‌بينيم كه حتي به نيمه زمين خودي بيايد. برتري‌اش البته گاه دستخوش ضدحمله‌هاي ملوان مي‌شود اما نه رافخايي قدر موقعيتش را مي‌داند و نه مازيار زارع كه نيلسون ضربه غافلگيرانه‌‌اش را با پا مهار مي‌كند و بهترين فرصت را از ملوان مي‌گيرد. چند دقيقه‌اي است كه بازي به تعادل كشيده شده. توپ لحظه‌اي روي دروازه‌ ملوان است و چند دقيقه بعد دروازه‌بان برزيلي پرسپوليس را به واكنش وامي‌دارد. همان توپي كه خلعتبري در موقعيت تك به تك از دست داده، خيلي زود به زمين برمي‌گردد و با شوت سركش يوسف‌زاده از فاصله 25 متري دروازه پرسپوليس را نشانه مي‌رود اما بي‌ثمر. موقعيت بعدي هم به نام ملوان است اما جايگيري خوب نيلسون اين بار هم ملوان و فشنگچي را ناكام مي‌گذارد. الان ديگر برتري ملوان را مي‌شود به چشم ديد. آنها از چپ و راست حمله مي‌كنند و پرسپوليس خوش شانس است كه نيلسون و اين مدافعان را دارد وگرنه در دقيقه 38 بايد دست‌هايش را به علامت تسليم مقابل رافخايي بالا مي‌برد. اين شايد آخرين موقعيت خطرناك نيمه نخست بود كه از دست رفت و اگر چه بيشتر دقايق از آن ملوان بود اما پرسپوليس برنده به رختكن رفت.

نيمه دوم
اسكوچيچ محسن يوسفي را جايگزين سهيل رحماني كرده تا شايد اينگونه قدرت هجومي تيمش را بالا ببرد. اتفاقا بازي را ملواني‌ها شروع كرده‌اند و طوفاني. يكي دو حمله بي‌ثمر دارند و دوباره نيمه نخست تكرار مي‌شود. پرسپوليس حمله‌ور شده و صادقيان و خلعتبري همه‌كاره‌اند. اين بار خلعتبري پاس مي‌دهد و چيزي نمانده كه دروازه‌ ملوان دوباره باز شود اما پيام صادقيان به قول خودش انگار قرار نيست گل بزند. ضربه‌اش ناباورانه به تيرك دروازه مي‌خورد و اين در حالي است كه دروازه‌بان ملوان به سمت مخالف شيرجه زده. دايي از سر حسرت كنار زمين فرياد مي‌كشد اما موقعيت از دست رفته را بازگشتي نيست. فعلا اختيار بازي دست پرسپوليسي‌ها است. در دقيقه 54 باز هم روي دروازه ملوان خطرساز مي‌شوند و اين‌بار ضربه محكم محسن مسلمان را دروازه‌بان ملوان برگشت مي‌دهد. به يك دقيقه كه مي‌رسيم، توپ روي دروازه پرسپوليس است. رافخايي هم در محوطه جريمه سرنگون شده اما خبري از پنالتي نيست و در عوض، فريادهاي اعتراض ملواني‌ها را مي‌شنويم. ضربه بعدي را خلعتبري خيلي فني مي‌زند اما توپ از كنار دروازه به بيرون مي‌رود و آه از نهاد پرسپوليسي‌ها بلند مي‌شود. ملواني‌ها هم در يك زمان 5- 6 دقيقه‌اي روي دروازه پرسپوليس خيمه مي‌زنند و از چپ و راست توپ مي‌فرستند اما هيچكدام رنگ گل ندارد تا دوباره بازي بيفتد دست پرسپوليس. پرسپوليسي كه با حضور نوري به جاي صادقيان كمي از سرعت افتاده اما همچنان عطش گل دارد. ملوان هم البته همين است. هر چه به سوت پايان نزديك‌تر مي‌شويم، فرصت‌ها خطرناك‌تر جلوه مي‌كنند. خطاها هم تشديد شده‌اند اما اتفاق خاصي رخ نمي‌دهد. چند فرصت آخر را هم سيدصالحي و علي‌عسگري تازه‌وارد و مسلمان از دست مي‌دهند تا خلعتبري زننده تك گل سه امتيازي بازي باشد.

چهارشنبه 4 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران ورزشی]
[مشاهده در: www.iran-varzeshi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 63]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن