تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  حضرت فاطمه زهرا (ع):خدای تعالی ایمان را برای پاکیزگی از شرک قرار داد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803289903




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

صالحي: بازرسان آژانس به زودي از معدن گچين بازديد مي‌كنند


واضح آرشیو وب فارسی:جمهوري اسلامي: صالحي: بازرسان آژانس به زودي از معدن گچين بازديد مي‌كنند
رئيس سازمان انرژي اتمي اعلام كرد كه بازديد بازرسان آژانس بين‌المللي انرژي اتمي از معدن توليد اورانيوم گچين در بندرعباس به زودي انجام مي‌شود.
به گزارش ايرنا، "علي اكبر صالحي" ديروز در حاشيه بازديد از مراكز پزشكي هسته‌اي بيمارستان مسيح دانشوري در جمع خبرنگاران در عين حال افزود: از زمان دقيق اين بازديد بازرسان آژانس اطلاع ندارم چرا كه به طور دقيق نمي‌دانم كه كارشناسان دو طرف درباره زمان آن به تفاهم رسيده‌اند يا نه؟
صالحي گفت: بازديد از معدن گچين در واقع اجراي يكي از بندهاي 6 گانه تفاهم نامه اخير ميان ايران و آژانس است و درخواست آژانس براي بازديد از كارخانه آب سنگين اراك يكي از بندهاي اين تفاهم نامه بود كه در روزهاي اخير انجام شد.
رئيس سازمان انرژي اتمي اظهار داشت: قرار است اوايل بهمن ماه كارشناسان طرف ايراني و آژانس بين‌المللي انرژي اتمي با هم درباره ادامه اجراي بندهاي 6 گانه مطرح شده در توافقنامه ميان دو طرف صحبت كنند.
صالحي پذيرفته شدن درخواست‌هاي 6 گانه آژانس از سوي ايران را با هدف تلطيف فضاي موجود دانست و گفت: به نظر من اين رويكرد باعث شده است كه گزارش اخير آقاي آمانو به شوراي حكام آژانس نسبت به گزارش‌هاي قبلي مثبت‌تر باشد.
وي اظهار اميدواري كرد كه از اين پس، هر بار كه آقاي آمانو از برنامه هسته‌اي ايران به شوراي حكام گزارش مي‌دهد، نسبت به گزارش قبلي مثبت‌تر باشد.
معاون رئيس جمهوري ادامه داد: بناي ما بر اين است كه با همين رويكرد پيش برويم تا اعتماد متقابل حاصل شود و همكاري ميان آژانس بين‌المللي انرژي اتمي و سازمان انرژي اتمي ايران مكمل گفت و گوهاي سياسي ميان ايران و 1+5 باشد.
وي تاكيد كرد: البته اين دو موضوع مستقل از هم هستند ولي مي‌توانند مكمل هم باشند و هر يك آثار خود را بر ديگري مترتب مي‌كند.
صالحي در بخش ديگري از گفتگو با خبرنگاران با بيان اينكه در كارخانه آب سنگين اراك امكان توليد ايزوتوپ‌هاي مختلف را داريم، گفت: قرار است با بخش‌هاي پزشكي كشور جلساتي داشته باشيم و ايزوتوپ‌هاي مورد نياز بخش پزشكي كشور را در كارخانه آب سنگين اراك توليد كنيم. وي گفت: با توجه به تجربه فراواني كه در سازمان انرژي اتمي از جمله از طريق ساخت سانتريفيوژها و ديگر تجهيزات اندوخته ايم، اميدواريم درعرصه تجهيزات پزشكي هم گام‌هاي بلندي برداريم.
صالحي با بيان اينكه يك دستگاه شتاب دهنده به عنوان يكي از تجهيزات مهم در فناوري هسته‌اي در يزد ساخته شده است، گفت: با توجه به در اختيار داشتن اين تجربه و طراحي مفهومي و تفصيلي براي ساخت دستگاه‌هاي شتاب دهنده بزرگ كه محيط آن حدود 500 متر است، دانش فني را در اين زمينه داريم و مي‌خواهيم به توليد (سيكلوتران هاي) كوچك ورود كنيم.
رئيس سازمان انرژي اتمي اظهار داشت: اين فرصت خوبي براي سازمان انرژي اتمي و بخش‌هاي پزشكي و درماني كشور است كه كارهاي عمده‌اي را براي نياز مردم كشورمان انجام دهيم تا مردم بدانند كه يكي از استفاده‌هاي فناوري صلح آميز هسته‌اي كمك در بخش درمان و پزشكي است.
صالحي در ادامه وضعيت توليد راديو داروها در كشور را بسيار خوب توصيف كرد و گفت: تاكنون توانسته‌ايم 15 نوع راديو دارو توليد كنيم.
وي افزود: اما توليد راديو دارو يك بحث است و بكارگيري و استفاده از آن بحث ديگري است. بايد كارگاه‌هاي آموزشي به منظور آموزش شيوه بكارگيري و استفاده از راديو دارو‌ها را در كشور راه اندازي كنيم.

سه شنبه 3 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جمهوري اسلامي]
[مشاهده در: www.jomhourieslami.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن