تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص): اى مردم! جز اين نيست كه خداست و شيطان، حق است و باطل، هدايت است و ضلالت، رشد ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803824564




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مسابقات بولينگ روحانيون برگزار مي‌شود؟


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: مسابقات بولينگ روحانيون برگزار مي‌شود؟
رييس فدراسيون بولينگ و بيليارد مي‌گويد بودجه‌ي اين فدراسيون به اندازه‌ي نصف مبلغ قرارداد يك بازيكن فوتبال است كه اين ميزان به هيچ وجه كفاف هزينه‌هاي فدراسيون را نمي‌دهد.

به گزارش ايسنا، هاشم اسكندري در نشست خبري خود با اصحاب رسانه اظهار كرد: نزديك به 20 سال از تاسيس اين فدراسيون مي‌گذرد و خوشبختانه با حمايت‌هاي وزارت ورزش و كميته ملي المپيك توانستيم صاحب 36 مدال آسيايي و جهاني در اين مدت باشيم. رشته‌هاي بيلياردي مي‌توانند با كسب عناوين زياد رتبه‌ي ايران را در رقابت‌هاي جهاني و هم‌چنين بازي‌هاي آسيايي ارتقا دهند كه اين نياز به حمايت بيش از پيش مسوولان از اين ورزش دارد.

رييس فدراسيون بولينگ و بيليارد خاطرنشان كرد: اولين مدال درخشان ما در بازي‌هاي غرب آسيا و سپس آسيايي و در نهايت نيز كسب مدال طلاي جهان توسط حسين وفايي ملي‌پوش 17 ساله‌ي ايران بود كه توانست اين افتخار را در رده‌ي بزرگسالان براي ايران كسب كند و اگر شرايط مهيا شود قرار است در آينده‌ي نزديك وي در رقابت ميان 32 نفر برتر جهان نيز شركت كند.

وي با بيان اين كه تا پايان سال پايگاه قهرماني فدراسيون بولينگ و بيليارد در مجموعه انقلاب افتتاح خواهد شد، گفت: حدود سه سال پيش تنها 110 خط بولينگ در ايران وجود داشت كه توانستيم آن را به 480 خط برسانيم و ان‌شاءالله طبق برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده قرار است تا پايان سال به هزار خط برسد. ما در رشته‌ي بولينگ نيز حرف‌هاي زيادي براي گفتن در رقابت‌هاي برون‌مرزي داريم. همان‌طور كه مي‌دانيد در سال 53 ايران ميزبان رقابت‌هاي جهاني بولينگ بود و توانست مقام سوم جهان را از آن خود كند. در حال حاضر نزديك به 120 ميليون بولينگ‌باز در سراسر جهان مشغول به انجام اين رشته‌ي ورزشي هستند كه اين حكايت از اهميت آن دارد. در صورتي كه حمايت‌هاي جدي از اين رشته‌ي ورزشي نيز صورت گيرد مي‌توانيم مدال‌هاي رنگارنگي را براي ايران به دست آوريم و مطمئنا با افزايش كمك‌ها از طرف وزارت ورزش بازدهي بسيار بهتري خواهيم داشت.

اسكندري افزود: در رشته‌ي گلف نيز كه جنبه‌ي همگاني دارد مذاكراتي را با شهرداري داشتيم تا اين ورزش در پارك‌ها نيز انجام گيرد. هم‌چنين با آموزش و پرورش و دانشگاه آزاد نيز صحبت‌هايي انجام شده تا دانش‌آموزان و دانشجويان بتوانند در مدارس و دانشگاه‌ها به اين ورزش بپردازند كه اين مي‌تواند در رشد اين رشته‌ي ورزشي در ايران نقش بسزايي ايفا كند.

رييس فدراسيون بولينگ و بيليارد با اشاره به اين‌كه در رشته‌هاي بيلياردي در مجموع 350 هزار بازيكن در ايران داريم، گفت: عمده برنامه‌ريزي‌هاي ما در رده‌ي زير 17 سال است؛ چرا كه استعدادهاي خوبي مانند حسين وفايي را در اين رده توانستيم جذب كنيم.

وي كشور چين را يكي از مهم‌ترين رقباي ايران در رقابت‌هاي آسيايي دانست و افزود: چيني‌ها 32 اسنوكرباز حرفه‌اي دارند و در هر مسابقه‌اي نفرات جديدي را رو مي‌كنند. بعد از چين نيز هند و امارات مهم‌ترين رقباي ما هستند و سرمايه‌گذاري‌هاي زيادي در اين رشته‌ي ورزشي انجام داده‌اند. البته ايران نيز استعدادهاي خوبي دارد كه نياز به حمايت بيشتر دارند. ما مخصوصا در استان‌هاي محروم استعدادهاي نابي داريم و سعي مي‌كنيم با توجه به مشكلات زيادي كه وجود دارد در راه استعدادپروري اقدامات خوبي را انجام دهيم.

اسكندري درباره‌ي ليگ رشته‌هاي بيلياردي در ايران نيز گفت: ان‌شاءالله از سال بعد ليگ ورزش‌هاي بيلياردي و بولينگ را در ايران آغاز خواهيم كرد كه اين مي‌تواند موجب رشد استعدادپروري و افزايش انگيزه‌ها در اين رشته‌ي ورزشي شود.

رييس فدراسيون بولينگ و بيليارد حضور داوران ايراني در رقابت هاي جهاني بيليارد را چشمگير دانست و گفت: با برنامه‌ريزي‌هايي كه در طول اين چند سال انجام داده‌ايم توانستيم داوران خوبي را در دو بخش بانوان و آقايان به مسابقات برون‌مرزي اعزام كنيم كه اين كار در گذشته به هيچ وجه انجام نمي‌شد و تنها در موارد اندك، داوران ايراني در رقابت‌هاي آسيايي و جهاني قضاوت مي‌كردند و در مسابقات جهاني نيز كه ماه پيش در ايرلند برگزار شد داوران ايراني فينال اين رقابت‌ها را قضاوت كردند.

به گزارش ايسنا، اسكندري در ادامه‌ي اين نشست خبري در پاسخ به اين سوال كه رقم بودجه‌ي فدراسين بولينگ و بيليارد به چه ميزان است و اين‌كه چرا رشته‌ي بولينگ مانند ساير رشته‌هاي بيلياردي آن‌طور كه بايد پيشرفت نكرده است، گفت: بودجه‌ي ما به اندازه‌ي نصف حقوق ساليانه‌ي يك بازيكن فوتبال است. امسال نيز مانند سال گذشته بودجه‌ي اين فدراسيون 600 ميليون تومان تعيين شده كه پارسال 400 ميليون تومان آن را توانستيم بگيريم كه اين ميزان بودجه كفاف هزينه‌هاي اين فدراسيون را به هيچ وجه نمي‌دهد. البته هفته‌ي پيش آقاي حسين هدايتي كمك مالي به فدراسيون ما داشتند كه جا دارد از او تشكر كنم. البته توقع ما از او بيشتر از اينها بود.

وي ادامه داد: درباره‌ي رشته‌ي بولينگ نيز بايد بگويم در كل كشور در مجموع 77 باشگاه ورزشي بولينگ داريم و افراد معمولا نگاه تفريحي به اين رشته دارند كه همين نگاه موجب شده بولينگ به اندازه‌ي ساير رشته‌ها پيشرفت نكند كه ما درصدد تغيير نگاه مردم به اين رشته هستيم.

در ادامه، اسداللهي نايب رييس بانوان فدراسيون بولينگ و بيليارد در پاسخ به اين سوال كه چه برنامه‌هايي براي پيشرفت رشته‌هاي بيلياردي در رده‌ي بانوان داريد، گفت: ما پيشرفت‌هاي خوبي در اين چند سال داشته‌ايم و توانستيم رنكينگ جهاني خود را ارتقا دهيم. هم‌چنين مجوز فعاليت بانوان در باشگاه‌ها را گرفتيم تا آنها بتوانند زير نظر مربي خانم به فعاليت بپردازند. در حال حاضر نيز در بحث داوري ما صاحب 72 داور بين‌المللي و 750 داور ملي در بانوان هستيم. پيشرفت بيشتر در بيليارد بانوان نيازمند تغيير نگاه و فرهنگ جامعه است؛ چرا كه اگر صدا و سيما با ما همكاري كند و بتوانيم مسابقات بانوان را پوشش دهيم تاثير زيادي در رشد اين رشته براي بانوان خواهد داشت. چشم‌انداز ما رسيدن به مقام‌هاي اول تا سوم آسياست و در اين راستا ما پايگاه‌هاي قهرماني خود را راه‌اندازي كرديم. هم‌چنين به دنبال به‌كارگيري مربيان مجرب خارجي براي بانوان نيز هستيم.

در ادامه رييس فدراسيون بولينگ و بيليارد در پاسخ به اين سوال كه كسب كرسي توسط شما در فدراسيون آسيايي چه اثراتي در پيشرفت اين رشته در ايران خواهد داشت، گفت: اخذ كرسي در فدراسيون‌هاي آسيايي و جهاني باعث خواهد شد تا بتوانيم بيشتر از حق ملي‌پوشانمان در رقابت‌هاي برون‌مرزي دفاع كنيم يا اين‌كه در بحث داوري كسب همين كرسي باعث شده است داوران ايراني بيشترين حضور را در رقابت هاي برون‌مرزي داشته باشند.

وي در پاسخ به سوال ديگر يك خبرنگار مبني بر اين‌كه آيا ايران شرايط ميزباني رقابت‌هاي آسيايي و جهاني را دارد يا خير، اظهار كرد: ما دو سال پيش ميزبان مسابقات آسيايي در كيش بوديم اما مشكلات مالي اجازه‌ي اين كار را در سال گذشته به ما نداد. البته در سال 2016 ميزبان رقابت‌هاي غرب آسيا خواهيم بود.

اسكندري درباره‌ي ميزان اشتياق آحاد جامعه به رشته‌هاي بيلياردي نيز گفت: در اين چند سال اشتياق مردم به اين رشته‌ي ورزشي بسيار بيشتر از گذشته شده است. نكته‌اي كه براي من اخيرا بسيار جالب بود اين بود كه يك روحاني كه استاد حوزه علميه رضوي بود موفق شد عنوان قهرماني بولينگ را از آن خود كند كه اين نشان‌دهنده‌ي اشتياق روحانيون به اين رشته‌ي ورزشي دارد و اميدوارم روزي فرا برسد كه ما بتوانيم مسابقات سراسري روحانيون را نيز در اين رشته‌ي ورزشي برگزار كنيم.

رييس فدراسيون بولينگ و بيليارد در پاسخ به اين سوال ايسنا كه چرا در اعزام‌هاي برون‌مرزي از ورزشكاران پول گرفته مي‌شود و آنها مجبورند تمام هزينه‌ها را از جيب خودشان بپردازند، گفت: ما مسابقات برون‌مرزي زيادي داريم كه رسميت مسابقات آسيايي يا جهاني را ندارند و همواره در سايت خود اعلام مي‌كنيم دوستاني كه مي‌خواهند به اين‌گونه مسابقات بروند مي‌توانند با هزينه‌ي خودشان اعزام شوند و فدراسيون نيز در جهت گرفتن ويزا با آنها همكاري مي‌كند. اما اگر مسابقات رسمي باشد فدراسيون حتما از آنها حمايت مالي خواهد كرد.

وي در پاسخ به سوال ديگر ايسنا مبني بر اين‌كه ملي‌پوشان بيليارد ايران معتقدند كيفيت ميزهاي بيليارد در ايران استاندارد نيست، خاطرنشان كرد: تمامي ميزها كه براي فعاليت ملي‌پوشان مورد استفاده قرار مي‌گيرد استاندارد هستند و به نظر من اگر ملي‌پوشي اين حرف را زده به ميزان كافي از آن اطلاع نداشته است.

به گزارش ايسنا، نايب رييس بانوان فدراسيون بولينگ و بيليارد نيز در پاسخ به اين سوال كه علت اين‌كه بانوان محدوديت زيادي براي حضور در باشگاه‌هاي ورزشي براي پرداختن به بيليارد دارند، چيست و اين‌كه چرا تعداد اين باشگاه‌ها كم است، گفت: ما خيلي تلاش كرديم و مذاكراتي با كميسيون ماده 5 داشتيم تا مجوز فعاليت بانوان در باشگاه‌ها را به دست آوريم اما به اين دليل كه بانوان در ساعتي كه از طرف باشگاه‌هال مشخص شده بود حضور پررنگي نداشتند با ما قطع همكاري كردند. اگر اسپانسري بتواند از بانوان حمايت كند مطمئنا باشگاه‌ها رقبت بيشتري براي فعاليت آنها خواهند داشت. در حال حاضر نيز دو باشگاه حيدرنيا و مجموعه انقلاب براي فعاليت بانوان وجود دارد كه مي‌توانند از آن استفاده كنند.

اسكندري درباره‌ي دلايل به كار نگرفتن مربي خارجي در تيم‌هاي ملي بيليارد نيز گفت: در اين‌باره بحث كمبود منابع مالي و ارزي مطرح است كه انجام اين كار بسيار سخت است. البته ما مصوبه‌اي گرفتيم كه نصف حقوق پرداختي به مربي خارجي را فدراسيون آسيايي پرداخت كند كه اين موفقيت خوب براي ما بود.

رييس فدراسيون بولينگ و بيليارد در پايان با بيان اين‌كه بيشتر بازيكنان بزرگ فوتبال در دنيا بيليارد هم بازي مي‌كنند گفت: در ايران نيز علي دايي از اسنوكربازان معروف مي‌باشد كه خودش مي‌گويد هنگامي كه در آلمان بازي مي‌كرده مربي او اجبار كرده كه آنها به ورزش بيليارد نيز بپردازند؛ چرا كه اين ورزش نقش زيادي در افزايش تمركز و آرامش بازيكنان دارد.

سه شنبه 3 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن