تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 15 آذر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):بى گمان شيعيان ما دل هايشان از هر خيانت، كينه،وفريبكارى پاك است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

ساختمان پزشکان

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

خرید نهال سیب

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

رفع تاری و تشخیص پلاک

پرگابالین

دوره آموزش باریستا

مهاجرت به آلمان

بهترین قالیشویی تهران

بورس کارتریج پرینتر در تهران

تشریفات روناک

نوار اخطار زرد رنگ

ثبت شرکت فوری

تابلو برق

خودارزیابی چیست

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1838056139




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

.: Ambient Occlusion :. -


واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: .: Ambient Occlusion :. GFX Master 03 آذر 1385, 16:41یکی از تکنیکهای واقعا جالبه که من به شخصه خیلی لذت میبرم از استفاده از این تکنیک. البته یکمی زمان رندر رو بالا میبره ولی نتیجه کار ارزشش رو داره! البته اجرای این افکت روی طرح کار سختی نیست ولی نتیجه واقعا جالبی داره. این یه نمونه از این تکنیک که اول ببینید چی رو میگم بعد راجب اون بحث کنیم: خوب برای شروع باید بگم که این افکت رو باید روی متریال ایجاد کرد. پس یه متریال جدید باز میکنم و تنظیمات اون رو به صورت زیر تغییر میدیم: در مورد رنگ متریال یا همون color یه رنگ دلخواه رو انتخاب کنید. در این نمونه ای که گذاشتم رنگ سفید رو انتخاب کردم. میزان روشنایی یا Brightness اون رو هم روی 80 بذارید. حالا گزینه دوم یعنی Diffusion رو انتخاب کنید و روی مثلث مقابل گزینه Texture کلیک کنید و از منوی باز شده به ترتیب گزینه Effects و Ambient Occlusion رو انتخاب کنید. حالا یه آبجکت و یک فلور ایجاد کنید و به هر دوی اونها این متریالی رو که ساختید رو اضافه کنید. اگر الان یکبار رندر بگیرید متوجه میشید که رنگ آبجکت و رنگ فلور هم رنگ شده و قسمتی از آبجکت کاملا مشخص نیست: حالا برای اینکه یه تفاوتی بین آبجکت و فلور ایجاد کنید که بهتر قابل تشخیص باشن کافیه روی آبجکتتون از بین تگ های برنامه (Tag) تگ Compositing رو روی آبجکتتون اجرا کنید. برای اینکار روی آبجکت راست کلیک کنید و روی اولین گزینه یعنی Cinema 4D tag کلیک کنید و از بین گزینه های اون گزینه compositing tag رو انتخاب کنید. حالا در بخش تنظیمات مربوط به این تگ که در پایین قسمت آبجکتها قرار داره گزینه Compositing Background رو تیک بزنید. با اینکار شکل شما شبیه شکل زیر میشه: خوب تا اینجای کار بین فلور و آبجکت یه مرز بوجود اوردیم که قابل تشخیص باشن. ولی میشه گفت هنوز خیلی خوب نشده و خود آبجکت یجورایی قابل تشخیص نیست. البته این مشکل تا زمانیه که شکل تقریبا یکپارچه باشه. اینجا هم اون مکعبت هیچ پستی و بلندی خاصی نداره وگرنه بخوبی قابل تشخیص میشد و مشکلی هم نداشت. ولی در مورد اینجور مواقع خاص هم میشه کاری کرد که شکل قابل تشخیص بشه. مثلا در مورد اون شکل اول (AO) من هیچ تغییری در رنگها ندادم و اصل کار همینطوری بود چون به اندازه کافی پستی و بلندی داره و نیازی به تغییرات نیست. برای این کار کافیه مثلا یه تغییر جزئی در متریال شکل بوجود بیاریم. مثلا رنگ متریال رو بحالت Gradient کنیم. برای اینکار یه کپی از متریالی که قبلا ساخته بودید بگیرید و روی اون در قسمت Color و بخش Texture یه گراندیانت ایجاد کنید. اینم شکل نهایی: این تکنیک رو خیلیا میگن با استفاده از نورپردازی هم میشه ایجاد کرد ولی به نظر من بوسیله نورپردازی نمیشه به این قشنگی دراورد. در ضمن کار اصلی این افکت 2 چیز هست. یکی اون سایه زیبایی که زیر کار ایجاد میکنه و یکی هم رنگ سفید یکپارچه ای که به کار میده و واقعا قشنگ میشه. موفق باشید. 4d_artist 03 آذر 1385, 20:26دستت درد نکنه سارا . اشکالی نداره من یه چیزایی اضافه کنم؟ اگر نخواستید به روش متریال عمل کنید . میتونید از قسمت تنظیمات رندر و در صفحه Ambient Occlusion تیک همین گزینه رو فعال کنید و مقدار دقت و سایر پارامتر ها رو دستکاری کنید تا به نتیجه دلخواه برسید . و در ضمن بر روی کل صحنه تاثیر بزاره . اینو از خودت یاد گرفتم سارا:) :D ehsan_3dmax 03 آذر 1385, 23:11خیلی کاره خوبی کردی سارا به این موضوع اشاره کردی. من هم با اجازت چند تا عکس اینجا میزارم. حتما این عکسها رو ببینید که اگه این تکنیک رو یاد نگیرید از دستتون رفته ها! عکس: GFX Master 03 آذر 1385, 23:58مرسی احسان عجب عکسایی بودن! مخصوصا دومیه. واقعا عالی بود. NAKOOT 04 آذر 1385, 04:05ممنون سارا جان ... اگر برات ممکنه در مورد تنظیمات Gi هم توضیح بده ... چون من هرکاری کردم نتونستم به نتیجه مطلوبی برسم .... GFX Master 04 آذر 1385, 13:25باشه شهرام سعی میکنم امشب یا فردا حتما یه چیزایی دربارش یگم. البته فکر کنم هر کسی هر چی میدونه بگه بد نباشه. مثلا الان 4D_Artist (بازم اسمشو یادم رفت! ) نکته خیلی خوبی رو اضافه کرده بود. کلا فکر کنم یواش یواش این انجمن داره جون میگیره و امیدوارم همینطوری ادامه پیدا کنه. 4d_artist 05 آذر 1385, 17:34خواهش سارا . اسم من رزگار است . قبلا" گفته بودم؟ از لطف شما انجمن خیلی خوب شده . ادامه بده . راستی میتونی در مورد رابطه کارت گرافیک و کیفیت یه توضیحایی بدی؟ ممنون میشم . hamid ir 05 آذر 1385, 18:04ممنون خیلی خوب بود دو باره منبع یادت رفت GFX Master 05 آذر 1385, 19:03دو باره منبع یادت رفت این دیگه منبعش خودم بودم! خواهش سارا . اسم من رزگار است . قبلا" گفته بودم؟ از لطف شما انجمن خیلی خوب شده . ادامه بده . راستی میتونی در مورد رابطه کارت گرافیک و کیفیت یه توضیحایی بدی؟ ممنون میشم . ببخشید رزگار جان. آخه اسمتو اولین باره میشنوم. ولی اسمت قشنگه. منم کار خاصی نکردم امیدوارم بقیه بچه ها هم فعالیت کنن. این امیر خدابیامرز هم داشت فعالیت میکرد که رفت به مملکتش خدمت کنه!! راستش درباره کیفیت هم دقیق نمیدونم چقدر تاثیر داره البته بدون شک که تاثیر داره ولی سعی میکنم بپرسم جوابش رو بهت بدم. hamid ir 05 آذر 1385, 19:37این دیگه منبعش خودم بودم! باریکلا این تنظیماتش توی خود رندر سیتینگ هم همونطور که رزگار گفت هستش نمیدونم اگه از اون استفاده کنیم زمان رندر نسبت به این حالت افزایش پیدا میکنه یا نه مورد دیگه اینکه به نظر من میشه با نور پردازی دقیق و درست به این نتیجه رسید ولی خوب وقتی یه روش ساده تر هستش آدم قاعدتاً از اون روش استفاده میکنه GFX Master 05 آذر 1385, 21:31این تنظیماتش توی خود رندر سیتینگ هم همونطور که رزگار گفت هستش نمیدونم اگه از اون استفاده کنیم زمان رندر نسبت به این حالت افزایش پیدا میکنه یا نه این رو که متوجه نشدم چیو میگی! مورد دیگه اینکه به نظر من میشه با نور پردازی دقیق و درست به این نتیجه رسید ولی خوب وقتی یه روش ساده تر هستش آدم قاعدتاً از اون روش استفاده میکنه این حرفتو قبول ندارم البته تا حدودی. درسته میشه تا یه حدودی اینکارو با نورپردازی انجام داد ولی این تکنیک هم کیفیت کار رو بالاتر میبره هم اینکه مثلا اون هاله ای که پایین مکعب (نزدیک زمین) ایجاد شده رو نگاه کن اون رو خیلی سخت میتونی با نورپردازی ایجاد کنی. ولی با این کار راحت انجام میشه. hamid ir 05 آذر 1385, 22:28این رو که متوجه نشدم چیو میگی! لول از این واضحتر محاله این حرفتو قبول ندارم البته تا حدودی. درسته میشه تا یه حدودی اینکارو با نورپردازی انجام داد ولی این تکنیک هم کیفیت کار رو بالاتر میبره هم اینکه مثلا اون هاله ای که پایین مکعب (نزدیک زمین) ایجاد شده رو نگاه کن اون رو خیلی سخت میتونی با نورپردازی ایجاد کنی. ولی با این کار راحت انجام میشه. حالا نمیدونم یکمی تحقیق کنم نتیجه رو بهت میگم hamid ir 05 آذر 1385, 22:59به وسیله ی GI با نور مناسب هم میشه این نتیجه ای رو که با ambient به وجود میاد به وجود آورد و همچنین ambient برای Still image هستش و برای انیمیشن نیست چون در انیمیشن باعث لرزش ذرات میشه و کار رو خراب میکنه برای سلامتیم صلوات بفرستید GFX Master 06 آذر 1385, 00:31به وسیله ی GI با نور مناسب هم میشه این نتیجه ای رو که با ambient به وجود میاد به وجود آورد پسرم خوبه خودت داری میگی با GI !!! معلومه با GI میشه نتیجه خیلی بهتر از AO گرفت. حتی بدون نورپردازی! اونی رو هم که برای انیمیشن گفتی درسته و این فقط برای تصاویر ثابت کاربرد داره. hamid ir 06 آذر 1385, 01:12پسرم خوبه خودت داری میگی با GI !!! معلومه با GI میشه نتیجه خیلی بهتر از AO گرفت. حتی بدون نورپردازی! اونی رو هم که برای انیمیشن گفتی درسته و این فقط برای تصاویر ثابت کاربرد داره. من پسرت نیستم خوب قبلشم گفتم میشه ولی نگفته بودم با چی میشه:دی البته نور پردازی هم لازمه صلوات فرستادی برام یا نه؟ NAKOOT 06 آذر 1385, 09:43من پسرت نیستم خوب قبلشم گفتم میشه ولی نگفته بودم با چی میشه:دی البته نور پردازی هم لازمه صلوات فرستادی برم یا نه؟ مسئله سر ارث و میراث هستش یا رندر ... 4d_artist 06 آذر 1385, 11:27تمومش کنید . به عقیده من هر چیزی برای یه کار مخصوص ارائه شده تا کار راحت تر شه و به اصطلاح مجبور نشیم لقمه رو دور سرمون بچرخونیم . Ao با Gi تفاوت داره در عمل . GFX Master 06 آذر 1385, 11:46تمومش کنید . به عقیده من هر چیزی برای یه کار مخصوص ارائه شده تا کار راحت تر شه و به اصطلاح مجبور نشیم لقمه رو دور سرمون بچرخونیم . Ao با Gi تفاوت داره در عمل . رزگار جان بحث خاصی نیست. اتفاقا موضوع جالبی رو حمید مطرح کرد. چون نتیجه ای که GI و AO میدن تقریبا یه شکل میشن ولی خوب اصلا کاربردای اینا متفاوت و نتیجه هم البته یکمی تفاوت داره. ehsan_3dmax 06 آذر 1385, 11:49من نمیدونم نرم افزار شما چطوریه ولی تو مکس این حالت رو میشه هم با gi و هم با نسبت دادن ماده ی AO ایجاد کرد. که روش دوم حتی بهتر هم هست. راستی این کار رو میشه واسه انیمیشن هم استفاده کرد و هیچ محدودیتی وجود نداره. فکر کنم نرم افزار c4d هم همینطوری باشه. hamid ir 06 آذر 1385, 12:11من نمیدونم نرم افزار شما چطوریه ولی تو مکس این حالت رو میشه هم با gi و هم با نسبت دادن ماده ی AO ایجاد کرد. که روش دوم حتی بهتر هم هست. راستی این کار رو میشه واسه انیمیشن هم استفاده کرد و هیچ محدودیتی وجود نداره. فکر کنم نرم افزار c4d هم همینطوری باشه. دوستی که خودشون انیمیشن کار میکنن گفتن که برای انیمیشن نمیشه.حالا شاید توی C4D اینطوری باشه گفتن که استفاده از AO در انیمیشن درست نیست.چون در ذرات لرزش ایجاد میکنه و کار رو خراب میکنه digital art 06 آذر 1385, 12:13در خروجی سینمایی انیمیشن اگه از AO استفاده بشه تمام سایه ها در صحنه بازی میکنندو جابجایی خفیفی دارند که در خروجی تلویزیونی خیلی کمتر دیده میشه ولی در نسخه سینمایی خیلی چشم بیننده رو آزار میده . در تعریف خود AO تو Help نرم افزارها هم این توضیح امده . ولی در کل برای ساخت این تصاویر میشه از هر دو حالت استفاده کرد و بستگی به خود طرف داره که میخواد نتیجه کارش چطور بشه. ehsan_3dmax 06 آذر 1385, 12:34دوستی که خودشون انیمیشن کار میکنن گفتن که برای انیمیشن نمیشه.حالا شاید توی C4D اینطوری باشه گفتن که استفاده از AO در انیمیشن درست نیست.چون در ذرات لرزش ایجاد میکنه و کار رو خراب میکنه سلام حمید جان. AO در واقع لایه ای اضافیه که رندر میشه و در انیمیشن با استفاده از نرم افزارهایی همچون digital fusion با لایه ی اصلیه رندر ترکیب میشه و ظاهری متفاوت رو به کار میده. البته کار با AO در انیمیشن به این سادگیها هم که گفتم نیست و تجربه ی زیادی(تست رندر زیادی) لازم داره. و بعید میدونم تو c4d هم به غیر از این باشه چون اصول کلی نرم افزارهای 3d یکیه. موفق باشی. ehsan_3dmax 12 آذر 1385, 15:02دوباره سلام. حیفم اومد این عکس رو نبینید. آخه کاملا قدرت این تکنیک رو به نمایش میزاره: farhad 2000 12 آذر 1385, 15:43احسان عزیز . میشه آموزش این روش رو تو Max توضیح بدین . ممنون ehsan_3dmax 12 آذر 1385, 16:16احسان عزیز . میشه آموزش این روش رو تو Max توضیح بدین . ممنون بفرما عزیز: logical_82 12 آذر 1385, 22:10این آقا احسان هم که اومد دیگه خیلی خوب شد . البته من یکی که خیلی از این توضیحات سعی می کنم استفاده کنم




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 645]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن