تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):روزه و حج آرام‏بخش دل‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803845746




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بيان مشكلات رسانه‌هاي هرمزگان از بلندگوي سالن جلسات استانداري


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: بيان مشكلات رسانه‌هاي هرمزگان از بلندگوي سالن جلسات استانداري
خطوط قرمز، كمبود بودجه، تبعيض و توزيع ناعادلانه آگهي‌ها و امكانات از مشكلات و درددل‌هاي رسانه‌هاي استان هرمزگان بود كه مديران رسانه اين موارد را بدون استفاده از روزنامه‌هاي خود بلكه از طريق بلندگوي سالن جلسات استانداري به سمع و نظر استاندار هرمزگان رساندند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)- منطقه خليج فارس، آنقدر رسانه‌هاي استان هرمزگان مظلوم هستند كه از روزنامه‌ها و خبرگزاري‌هاي خود كه به نوعي بلندگوي مردم براي رساندن صداي مشكلات آنها به گوش مسئولان است، به ندرت براي بيان مسائل و مشكلات خود استفاده كرده‌اند اما در اين گزارش قصد داريم مردم را نيز در جريان اين مشكلات و دشواري‌هاي بخش رسانه قرار دهيم.

بيان مشكلات رسانه‌ها از بلندگوي سالن جلسات استانداري هرمزگان در حالي صورت گرفت كه اولين ديدار مديران مسئول روزنامه‌هاي محلي و نمايندگان خبرگزاري‌ها و مطبوعات كشوري در استان با استاندار هرمزگان به دعوت روابط عمومي استانداري پس از گذشت 4 هفته از انتصاب جاسم جادري برگزار شد.

در اين نشست كه با استقبال خوب مديران و صاحب‌نظران عرصه رسانه استان روبرو شده بود، هر رسانه از زاويه ديدگاه خود مشكلات، انتظارات و درخواست‌ها را مطرح كرد.

توسعه، بسته رسانه‌اي مي‌خواهد

رئيس خانه مطبوعات استان هرمزگان در اين نشست خواستار تعريف بسته رسانه‌اي براي توسعه در هر بخش شد و اظهار كرد: رسانه‌ها تنها خبرساز نيستند بلكه آنها مي‌توانند جريان‌ساز، تسهيل‌گر و حتي گاهي مانع توسعه باشند.

شيرزاد عزتي افزود: امروز اشخاص، ديدگاه و طرح‌هايي موفق مي‌شوند كه توانسته‌اند ارتباط خود را با رسانه‌ها تنظيم كرده و به يك روند تعاملي برسند.

وي با اشاره به اينكه برخي تلاش دارند رسانه را انحصاري كنند، ادامه داد: بايد يك شيوه تعاملي، فراگير و منطقي براي ارتباط ميان رسانه‌ها و استانداري تعريف شود تا همه در يك مسير مشخص ارتباطات خود را برقرار كنند.

هيچكدام از خبرنگاران هرمزگان از طريق دولت صاحبخانه نشده‌اند

مديرعامل خانه مطبوعات استان نيز در ادامه اظهار كرد: بسياري از نشريات استان به علت مشكلات اقتصادي در شماره‌هاي آخر خود متوقف مانده و برخي نيز تنها گاهي منتشر مي‌شوند.

فاطمه ركن‌الديني با اشاره به وعده‌هاي عمل نشده‌ي مسئولان سابق يادآور شد: در سال 91 جهت رفع مشكلات رسانه‌هاي استان، نشستي با استاندار وقت برگزار شد كه مصوباتي را در پي داشت اما برخي از اين مصوبات تحقق نيافت.

وي با بيان اينكه تا كنون هيچكدام از خبرنگاران هرمزگان از طريق دولت صاحب خانه نشده‌اند، افزود: با وجود اينكه ثبت‌نام خبرنگاران انجام و پرونده‌ها تشكيل شد اما زمين اختصاص يافته خارج از شهر معرفي شد كه مورد استقبال خبرنگاران قرار نگرفت وعليرغم پيگيري‌هاي مجدد نتيجه‌اي حاصل نشد.

ركن‌الديني به مصوبه استاندار سابق هرمزگان در خصوص معافيت مطبوعات از ماليات اشاره كرد و گفت: قرار بود از مطبوعات استان و هزينه‌هاي آگهي مالياتي كسر نشود اما همچنان برخي ادارات اين نكته را رعايت نكرده و مبادرت به كسر ماليات از مطالبات روزنامه‌ها مي‌كنند.

وي عمده مشكل رسانه‌هاي استان را عدم پرداخت مطالبات آنها از سوي ادارات عنوان و خاطرنشان كرد: علي‌رغم مصوبه و وعده‌هاي گذشته همچنان اين مشكل باقي است و برخي ادارات استان مطالبات مطبوعات را پرداخت نمي‌كنند.

تعيين تكليف سرمايه‌گذار پروژه چاپخانه استان و واگذاري زمين براي احداث فرهنگستان رسانه از ديگر درخواست‌هاي مديرعامل خانه مطبوعات هرمزگان از استاندار بود.

نماينده رسانه‌ها در شوراي اداري عضو شود

مدير مسئول هفته‌نامه نگاه روز و نماينده مديران مسئول در خانه مطبوعات در اين ديدار خواستار عضويت يك نماينده از رسانه‌ها در شوراي اداري با شوراي برنامه‌ريزي استان شد و اظهار كرد: حضور نماينده رسانه در اين شوراها مي‌تواند فضاي تعاملي را در استان تقويت كند.

نعمتي اظهار كرد: اميدواريم با روي كار آمدن دولت تدبير و اميد فضاي مناسبي در جهت پيشبرد اهداف رسانه‌ها ايجاد شود.

اجازه ندهيد از مديريت عالي استان در اختلافات ميان رسانه‌ها هزينه شود

نماينده روزنامه فرهنگستان جنوب در ادامه خواستار همدلي بيشتر ميان رسانه‌هاي استان شد و خطاب به استاندار هرمزگان گفت: اجازه ندهيد از مديريت عالي استان در اختلافات صنفي رسانه‌ها هزينه شود.

هومن محمدكرمي تصريح كرد: در ميان تمام صنوف اختلاف و رقابت وجود دارد اما هزينه كردن از استانداري و مديريت عالي استان در اين بحث كار مناسب و درستي نيست.

وي خاطرنشان كرد: امروز نيازمند سرمايه‌گذاري ملي و بين‌المللي در استان هرمزگان هستيم و رسانه‌ها مي‌توانند نقش پررنگي در جذب سرمايه براي استان داشته باشند.

محمد كرمي با بيان اينكه رسانه هاي استان نيازمند حمايت مالي هستند اظهار اميدواري كرد: در آينده اي نزديك نشريات محلي هرمزگان بتوانند با حمايت استاندار هرمزگان و دولت در گستره فرا استاني و منطقه اي منتشر شوند.

نماينده عالي دولت در جلوگيري از تخلفات ورود كند

مدير مسئول روزنامه نداي هرمزگان نيز در اين نشست با بيان اينكه جايگاه رسانه‌ها درست تبيين نشده است، تاكيد كرد: وقتي اهميت و جايگاه رسانه به عنوان تاثيرگذارترين بخش بر افكار عمومي درست تبيين نمي‌شود هر شخص و ارگاني به خود اجازه مي‌دهد تا هرگونه برخوردي را انجام دهد.

غلامحسين عطايي با اشاره به نامه توهين‌آميز معاون منطقه آزاد كيش در پاسخ به نامه ارسالي اداره كل ارشاد در خصوص راه اندازي نمايندگي خانه مطبوعات در جزيره كيش يادآور شد: چگونه معاون منطقه آزاد كيش به خود اجازه مي‌دهد با لحني نادرست خانه مطبوعات را از داشتن يك نمايندگي در اين جزيره محروم كند.

وي تاكيد كرد: درخواست داريم نماينده عالي دولت در استان هرمزگان براي جلوگيري از تخلفات بيشتر ورود كند و اجازه ندهد كه به جايگاه رسانه توهين شود.

مدير مسئول روزنامه نداي هرمزگان همچنين خواستار تشكيل كارگروهي مشترك ميان رسانه‌ها و دانشگاه‌هاي استان شد و اظهار كرد: بارها اين پيشنهاد را در راستاي تربيت نيروي انساني كارآمد در حوزه رسانه با دانشگاه‌هاي استان مطرح كرديم اما استقبال نشد و نتيجه‌اش امروز حذف رشته ارتباطات از دانشگاه آزاد بندرعباس است.

خط قرمزها برداشته شود

مدير مسئول روزنامه دريا در اين نشست با بيان اينكه اميدوار است حضور موفق استاندار جديد در هرمزگان موجب توسعه و پيشرفت گردد خواستار برداشتن خط قرمز خودي و ناخودي در بين رسانه‌هاي استان شد.

ايوب دبيري‌نژاد افزود: در هر صنف و گروهي امكان ايجاد دو دستگي وجود دارد كه اين موضوع ممكن است موجبات ايجاد رقابت و ترقي را نيز فراهم كند و وارد نشدن استانداري در اين درگيري صنفي بهتر است.

اگر ديروز رسانه‌ها جرات كار داشتند امروز استاندار متعجب نمي‌شد

سردبير روزنامه صبح ساحل در ادامه به كمبودهاي هرمزگان اشاره كرد و گفت: اگر ديروز رسانه‌هاي هرمزگان فضا و جرات كافي براي انتشار نواقص را داشتند امروز استاندار هرمزگان از نداشتن سيلو در استان متعجب نمي‌شد.

عليرضا خورشيدزاده اضافه كرد: بايد در اطلاع رساني تحول ايجاد شود و اين تحول چيزي جز رفع تبعيض بين رسانه‌ها نيست.

وي گفت: درست نيست كه در استانداري به عنوان خانه ملت تنها افرادي خاص اجازه ورود به مباحث را داشته باشند و متاسفانه استاندار سابق هرمزگان وقتي با انتقاد در اين خصوص مواجه مي‌شد پاسخي مسئولانه مطرح نمي‌كرد.

وي ورود نماينده عالي دولت در مسائل رسانه‌هاي استان را لازم دانست و خاطرنشان كرد: تبعيض، رانت و استفاده از رابطه‌هاي قانوني و غيرقانوني برخي از رسانه‌هاي استان را فربه ساخته و برخي روزنامه‌ها نمي‌توانند حتي ماهانه منتشر شوند.

خورشيدزاده ضمن انتقاد از برخوردهاي گذشته با رسانه‌ها اظهار كرد: با كاناليزه كردن رسانه، آنهايي كه حرف داشتند كنار گذاشته شدند و نتوانستيم آنگونه كه بايد صداي مردم را به گوش مسئولان برسانيم.

مطالبات رسانه‌ها وصول نمي‌شود

نماينده روزنامه گسترش صنعت در استان هرمزگان نيز با اشاره به مشكلات اقتصادي رسانه‌ها اظهار كرد: در كنار توزيع ناعادلانه آگهي در استان وصول مبالغ آگهي‌هاي چاپ شده مشكل بعدي است.

پريسا غفاري افزود: كرايه خانه‌ها هر سال دو برابر مي‌شود و مبالغ آگهي در مقابل تنزل مي‌يابد كه در اين شرايط حيات رسانه بسيار دشوار است.

وي گفت: ادارات مطالبات روزنامه‌ها را يا نمي‌دهند يا آنقدر دير پرداخت مي‌كنند كه با رشد نرخ تورم و گراني در كشور ديگر ارزش آن مبلغ بسيار كاهش يافته است.

جايگاه واقعي خبرنگار احيا شود

خبرنگار و نماينده سرپرست خبرگزاري فارس در استان هرمزگان در اين نشست گفت: تمام بار رسانه‌ها بر دوش خبرنگاران است اما كساني كه خود را متولي، قيم و سياست‌گذار رسانه‌ها در هرمزگان مي‌دانند از اين فعاليت‌ها براي منافع خود بهره مي‌جويند.

اصغر توانگر با بيان اينكه تنها 20 نفر خبرنگار قلم به دست كه مستمرا كار رسانه انجام مي‌دهند در هرمزگان وجود دارد، افزود: تمام رايزني‌ها و رانت‌ها بر ستون فعاليت اين خبرنگاران استوار مي‌شود اما استفاده از آن نمي‌برند.

وي گفت: رسانه بر پاشنه خبرنگار مي‌گردد و زماني يك مطلب اعتبار مي‌يابد كه نام خبرنگار در پشت آن خبر آورده مي‌شود.

توانگر بر تربيت نيروي انساني در حوزه رسانه تاكيد كرد و ادامه داد: بايد جايگاه واقعي خبرنگار در استان احيا شود و ساختار رسانه در هرمزگان زماني درست مي‌شود كه نيروي انساني خلاق و متخصص كافي وجود داشته باشد.

هيچ خط قرمزي براي خود قائل نيستم

استاندار هرمزگان نيز در جمع‌بندي اين نشست با بيان اينكه هيچ خط قرمزي براي خود و دستگاه‌هاي اجرايي مستقر در استان قائل نيست، گفت: از انتقاد نسبت به عملكرد مديران استقبال مي‌كنم و هيچ حوزه‌اي حتي استانداري نبايد از نقد مصون باشد.

جاسم جادري ادامه داد: انتقاد از انحراف‌ها و اشكالات، وظيفه اصلي اصحاب رسانه است و هيچ‌كس و هيچ كجا تافته‌ي جدابافته نيست و رسانه‌ها بايد در اينگونه موارد افشاگري كنند.

وي تاكيد كرد: حتي اگر استاندار بخواهد از موقعيتش براي دسته، گروه و جناحي استفاده كند و رسانه‌ها در اين زمينه سكوت كنند خطا كرده‌اند.

جادري تصريح كرد: افشاگري در برابر رانت‌خواري و تبعيض وظيفه است و اگر لغزشي در رسانه‌ها ديده شود همه متضرر خواهند شد و در مجموع، رسانه‌ها نبايد به گونه‌اي رفتار كنند كه ما احساس كنيم حاشيه امني داريم.

وي درعين حال از رسانه‌ها خواست به شايعات توجه نكنند و به سمت كوبيدن فرد يا جناح خاصي نيز گرايش نداشته باشند و به اين نكته توجه داشته باشند كه حفاظت از شعار رييس جمهوري مبني بر "دولت راستگويان و درستكاران" وظيفه رسانه‌ها است كه بايد در قالب تذكر مشفقانه و دلسوزانه تجلي يابد.

استاندار هرمزگان همچنين در رابطه با برخي مطالبات صنفي اظهار كرد: از اين پس رسانه‌ها بر اساس بضاعت و امكانات موجود به حق خود خواهند رسيد و البته بايد واقعيات كشور و خزانه خالي دولت را نيز در نظر داشت.

استاندار خطاب به مديران رسانه‌اي استان گفت: امروز پرداخت يارانه‌ها و حقوق كارمندان به مهمترين دغدغه دولت تبديل شده و اين در حالي است كه ما بايد دغدغه رشد اقتصادي و امور عمراني را داشته باشيم.

وي متذكر شد: مصيبت‌هاي كشور از مسائلي مانند يارانه مطبوعات عظيم‌تر است و روزي بايد افرادي مسئول به وجدان و تاريخ جوابگو باشند.

جادري اظهار اميدواري كرد كه در اين مرحله حساس، به بركت خون شهدا، شفاعت ائمه اطهار، حمايت مقام معظم رهبري و تدبير دولت و پشتيباني هوشمندانه اقشار مختلف مردم عبور از اين "گردنه خطرناك"،امكان‌پذير شود.

انتهاي پيام

سه شنبه 3 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 257]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن