تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):عقل راهنمايى مى  كند و نجات مى  دهد و نادانى گمراه مى  كند و نابود مى  گرداند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819073878




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افتتاح دومين پيست اسكي صحرانوردي و آغاز ليگ اين رشته


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: افتتاح دومين پيست اسكي صحرانوردي و آغاز ليگ اين رشته
دماوند / واحد مركزي خبر / ورزشي گزارش دارد

همزمان با گشايش دومين پيست بين المللي اسكي صحرانوردي كشور نخستين دوره ليگ اسكي صحرانوردي و انتخابي المپيك 2014 سوچي روسيه آغاز شد .
نماينده وزارت ورزش و جوانان در توسعه ورزشهاي زمستاني گفت: پيست اسكي كلوپ نور در نزديكي امام زاده هاشم با وسعت 50هكتاري و ارتفاع بالاي 2600 متر از سطح دريا است و ورزشكاران مي‌توانند در مسافتهاي 10 و 15 كيلومتر اسكي كنند .
عيسي ساوه شمشكي گفت: علاقمندان به اين رشته ورزشي ميتوانند در ايام هفته بدون پرداخت ورودي از اين پيست استفاده كنند .
همچنين در نخستين روز ليگ اسكي صحرانوردي كشور و انتخابي المپيك 2014 سوچي روسيه كه زير نظر فدراسيون جهاني آغاز شد در پايان در مسافت 15 كيلومتر ستار صيد، ياسين شمشكي وعليرضا مقديد مقامهاي اول تا سوم را بدست آوردند.
اين رقابتها در 3 روز برگزار خواهد شد و در نهايت در هر قسمت مردان و زنان يك نفر براي المپيك سوچي انتخاب خواهند شد.
سيدمصطفي ميرهاشمي سرمربي تيم ملي اسكي صحرانوردي ايران گفت: در اين رقابتها 10 ورزشكار مرد و 6 ورزشكار زن به طور حرفه اي مسابقه ميدهند.

پيست كلوپ نور كه در فاصله 10 كيلومتري از آبعلي، در شهرستان دماوند و در منطقه امامزاده ‌هاشم (ع) ، مجهز به ماشين‎ برف‎كوب مدرن و داراي مسير تلسكي آلپاين به طول 800 متر و مسير اسكي صحرانوردي مجزا به طول تقريبي سه كيلومتر است.
مسير اسكي صحرانوردي اين پيست از سال گذشته به طور مجزا از مسير اسكي آلپاين در اين پيست مشخص شده است كه از امتيازات اين پيست نسبت به مسير اسكي صحرانوردي پيست شمشك محسوب مي‌شود.
در آبان امسال و بر اساس برنامه‌ريزي‌هاي فدراسيون اسكي براي تقويت رشته اسكي صحرانوردي،‌ نماينده فدراسيون جهاني با دعوت ايران از پيست اسكي كلوپ نور بازديد و به مدت يك هفته آن را مورد بررسي قرار داد و در نهايت اين پيست را حائز شرايط بين‌المللي دانست.

0002

سه شنبه 3 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن