تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تکمیل روزه به پرداخت زکاة یعنى فطره است، همچنان که صلوات بر پیامبر (ص) کمال نماز است. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805044144




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بهترين درمان براي منافذ پوست


واضح آرشیو وب فارسی:هموطن سلام: بهترين درمان براي منافذ پوست
بارها جلوي آينه مي‌رويد و از نزديك صورت‌تان را زير نور برانداز مي‌كنيد و مي‌بينيد روي پوست‌تان به خصوص ناحيه گونه‌ها و بيني سوراخ‌هاي زيادي دركنار هم قرار دارند و كنار بعضي از آنها جوش‌هاي ريز و درشت سرسياه و سرسفيد درآمده است.
هموطن آنلاين _درست انگار كه يك پرتقال برداشته‌ايد و داريد به پوست دون دون آن نگاه مي‌كنيد! درحالي كه بيشتر دوستان‌تان پوست سفيد و صاف و بدون جوش دارند اين وضعيت واقعا باعث افسردگي و ناراحتي‌تان مي‌شود.
اما آيا واقعا راهي براي كوچك كردن اين منافذ و سوراخ ها وجود دارد؟ 3 نفر از برترين متخصصان پوست و زيبايي ايران به شما توضيح مي‌دهند.

پوست‌هاي چرب بيشتر گرفتار مي‌شوند!
منافذ پوست، مجاري طبيعي هستند كه چربي‌هاي ترشح شده ازغدد چربي از آنها عبور مي‌كنند و از كنار فوليكول‌هاي مو به سطح پوست مي‌رسند. طبيعي است اين مجاري در افرادي كه پوست چرب دارند بازتر است. درواقع چربي براي اينكه بهتر تخليه شود منافذ را بازتر مي‌كند. اگر چه اين حالت كاملا طبيعي است ولي بعضي افراد دوست ندارند مجاري پوست‌شان باز باشد. در اين صورت توصيه مي‌شود پوست‌شان را خشك نگه دارند. دفعات شست‌وشو را بيشتر كنند، از داروهاي خشك كننده پوست استفاده كنند و از مصرف كرم‌هاي چرب خودداري ورزند. به اين ترتيب مي‌توان تاحدودي منافذ را جمع‌تر كرد. در هر حال با گذشت زمان و افزايش سن پوست همه افراد رو به خشكي مي‌رود و منافذ كوچك‌تر مي‌شوند.

ارثي هم مي‌تواند باشد
نوع پوست افراد از جمله چرب، خشك و ... به صورت ارثي تعيين مي‌شود بنابراين از آنجايي كه بازبودن منافذ و جوش زدن در پوست‌هاي چرب بيشتر ديده مي‌شود مي‌توان گفت اين موارد نيز به صورت غيرمستقيم ارثي هستند. اما با اين حال ممكن است فردي پوست چرب را به ارث ببرد اما زياد جوش نزند و منافذ پوستش خيلي باز نباشد.

فقط به يك شرط آرايش كنيد!
اگر لوازم آرايشي از نوع چرب باشند قطعا مي‌توانند باز بودن منافذ پوست را تشديد كنند بنابراين اگر دچار اين مشكل هستيد اصلا نبايد از موادي مثل كرم پودر استفاده كنيد. توصيه مي‌شود به جاي آن، پودر، پنكيك، لوازم آرايشي و ضدآفتاب فاقد چربي مصرف كنيد. حتي اگر دچار لك و كك و مك باشيد بايد از كرم ها و داروهاي ضدلك فاقد چربي استفاده كنيد.

مهم‌ترين كار شست‌وشوي مرتب است
مهم‌ترين كار براي كوچك كردن منافذ پوست شست‌وشوي مرتب است. همچنين داروهاي كاهنده چربي پوست مي‌توانند بسيار كمك كننده باشند. هميشه سعي مي‌شود از داروهاي موضعي استفاده شود تا داروهاي خوراكي اما اگر شدت اين وضعيت زياد باشد لازم مي‌شود از داروهاي خوراكي نيز استفاده كرد. ليزر و پيلينگ نيز در درمان جاي جوش و منافذ باز كمك‌كننده هستند. در بازار شوينده‌هاي خاصي تحت عنوان اسكراب وجود دارند. اين مواد كار خاصي انجام نمي‌دهند و مثل ساير شوينده‌ها هستند بنابراين نبايد از آنها انتظار درمان كامل داشت. اصل درمان خشك كردن پوست است، چه با صابون معمولي و چه با كرم‌ها و لايه‌بردارها. در درمان‌هاي خانگي نيز اگر ماده‌اي خوراكي وجود داشته باشد كه پوست را خشك كند استفاده از آن مي‌تواند مفيد واقع شود؛ همان‌طور كه بسياري از افراد براي اين منظور از پوست ميوه‌جات استفاده مي‌كنند. اسيد ميوه به كار رفته در كرم‌هاي لايه‌بردار نيز از همين طريق باعث بهبود پوست مي‌شود.

شست‌وشوي بيش از حد هم درد سرساز است!
در درمان جوش يك اصل مطرح است. اگر چربي پوست و جوش‌هاي صورت در حد ملايم باشند استفاده از شوينده‌ها تا حدودي به رفع آنها كمك مي‌كند اما اگر فرد دچار چربي و جوش شديد باشد و بدون استفاده از درمان دارويي فقط به شست‌وشوي زياد پوست بپردازد اين كار باعث مي‌شود بعضي از ميكروب‌هاي مفيد كه به طور طبيعي روي سطح پوست زندگي مي‌كنند از بين بروند. درست مانند ميكروب‌هاي مفيد معده و روده كه باعث قوام مدفوع مي‌شوند و اگر فرد به عنوان مثال براي درمان گلو درد از آنتي‌بيوتيك استفاده كند اين ميكروب‌هاي مفيد از بين مي‌رود و دچار اسهال مي‌شود. ميكروب‌هاي مفيد روي پوست نيز مانع از رشد ميكروب‌هاي مضر گرم منفي مي‌شوند. اين ميكروب‌ها در اثر شست‌وشوي زياد يا استفاده زياد از داروهاي ضدعفوني‌كننده مثل بتادين، الكل و... از بين مي‌روند و ميكروب‌هاي مضر فعال مي‌شوند. به اين ترتيب جوش‌ها و چربي پوست تشديد مي‌شود بنابراين شست‌وشوي تنها، فقط در افرادي كه جوش و چربي ملايم دارند تاثيرگذار است. اگر فرد از مواد شوينده استفاده كرد و در كوتاه‌مدت جوابي نگرفت بايد درمان دارويي را شروع كند. در غير اين صورت ميكروب‌هاي مضر فعال مي‌شوند و فوليكوليت (التهاب شديد فوليكول مو) ايجاد مي‌كنند كه از جوش هم وخيم‌تر است!

درمان صد درصدي نداريم!
اگر بتوانيم فعاليت غدد چربي را كمتر كنيم به طور حتم منافذ پوست هم جمع‌تر مي‌شوند. براي اين منظور مي‌توان از كرم‌هاي خاص مثل ترتينوئين و اسيد ميوه استفاده كرد. استفاده طولاني مدت از آنها باعث مي‌شود منافذ پوست به تدريج كوچك شوند و كلاژن سازي افزايش يابد. درواقع افزايش كلاژن سازي باعث مي‌شود ناحيه دور منافذ غدد چربي بسته شود. استفاده از اين كرم ها معمولا با دوز كم، هفته‌اي يك تا دو بار شروع مي‌شود و به تدريج تعدات دفعات مصرف بيشتر مي‌شود. ميكرودرم و ليزرهاي تحريك كننده كلاژن ساز نيز مي‌توانند كمك كننده باشند. البته اين ليزرها پاسخ صد درصدي ندارند و فقط نوعي درمان نسبي محسوب مي‌شوند. آنها نيز بايد 2 تا 3 جلسه با فاصله يك ماهه تكرار شوند. جالب است بدانيد نوع تغذيه تاثيري بر باز بودن منافذ پوست ندارد.

جديدترين راه درمان كدام است؟
پوست‌هاي چرب را بايد به وسيله پاك كننده‌هاي مخصوص هميشه تميز نگه داشت و بهداشت را كاملا رعايت كرد تا از به وجود آمدن منافذ باز (بازتر از حد معمول) جلوگيري كرد. علت اصلي به وجود آمدن منافذ باز اين است كه گرد و غبار موجود در هوا با چربي روي پوست تركيب شده و مجراي خروجي سبوم يا چربي را مسدود مي‌كند و چربي توليد شده كه زيادتر از حد معمول است براي خارج شدن به تدريج روزنه خروجي خود را گشاد كرده و منافذ باز كاملا مشخصي را روي پوست پديد مي‌آورد. درمان قطعي براي اين مشكل پوستي وجود ندارد اما ميكرودرم ابريژن، ليزر IPL و استفاده از كرم‌هاي آلفاهيدروكسي اسيد و پيلينگ تا حدودي مي‌تواند در بهبود آن موثر باشند. يكي از رويكردهاي نوين در درمان منافذ باز پوست Fractional photothermolysis است. در اين روش با ايجاد ستون‌هاي ميكروسكوپيك حرارتي توسط نوعي دستگاه ليزر، اپيدرم به شكل موضعي در مقطعي نكروز مي‌شود اما بافت اطراف اين ستون حرارتي سالم مي‌ماند و اين امر موجب تسريع روند ترميم پوست از طريق سلول‌هاي سازنده درم و اپيدرم باقيمانده مي‌شود.

سه شنبه 3 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: هموطن سلام]
[مشاهده در: www.hamvatansalam.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن