تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):حد توکل چیست؟ حضرت فرمودند: اینکه با وجود خدا از هیچ کس نترسی
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804284101




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طعم تلخ مرگ در جاده اردبيل – مشگين شهر/ غفلتي به قيمت جان شهروندان


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: طعم تلخ مرگ در جاده اردبيل – مشگين شهر/ غفلتي به قيمت جان شهروندان
اردبيل – خبرگزاري مهر: طي ماه هاي اخير افزايش تصادفات در مسير اردبيل – مشگين شهر و اهر مسئولان متولي را بار ديگر به ارائه گزارشات و قول هاي مساعد اصلاح اين جاده كشانده، وعده هايي كه تاكنون و با وجود اينكه بارها تكرار شده اما عملي نشده است.

به گزارش خبرنگار مهر، چندي پيش تصادف چند دستگاه خودرو در جاده هاي مشگين شهر كه منجر به فوت تعدادي از شهروندان اين استان شد، اخبار مرگ و مير اين جاده را دوباره در رسانه ها زنده كرد.

اخباري كه به نظر مي رسيد با وعده هاي اخير مسئولان مبني بر اصلاح نقاط حادثه خير اين جاده و آغاز بكار دوبانده كردن آن متوقف شده و شهروندان اردبيلي را در نگراني نبود حداقل هاي ايمني در تردد اين جاده نگه نخواهد داشت.

مسير سه‌راهي مشگين‌شهر ـ قره‌قيه به دليل شريان اصلي عبور و مرور خودروها به سمت اهر، اردبيل و پارس‌آباد و بدليل دو بانده نبودن جاده سالانه تعداد زيادي از شهروندان را به كام مرگ مي‌كشاند.

با وجود اينكه تصادفات اين محور، تيتر اصلي نشريات محلي و حتي روزنامه هاي سراسري است، خبر از اصلاح نقاط حادثه خيز اين جاده از وعده هايي است كه غفلت هر روزه از آن به قيمت جان شهروندان تمام مي شود.

ركورد 60 درصدي تصادفات رو به افزايش است

طبق آمار منتشره از سوي پليس راهور استان ۶۰ درصد تصادفات فوتي در جاده منتهي به شهرستان مشگين‌شهر اتفاق مي‌افتد كه توجه جدي مسئولان به اين امر را مي‌طلبد.

جاده هاي مشگين شهر كه از محورهاي مهم ارتباطي استان به حساب مي آيد داراي جاده هاي حادثه خيزي بوده كه ساليانه ده ها نفر را به كام مرگ مي فرستد.

چنانچه فرماندار مشگين شهر پيش از اين در جلسه شوراي ترافيك با اشاره به تصادفات محورهاي مواصلاتي اين شهرستان از شناسايي 32 نقطه حادثه خيز در محورهاي مواصلاتي مشگين شهر خبر داده بود. نقاطي كه از سه سال قبل بر اصلاح آن تاكيد شده اما تاكنون نتيجه اي نداشته است.

با اين وجود، ضمن بي توجهي به اصلاح نقاط حادثه خيز، همواره در بيان علل بسياري از تصادفات صرفا راننده را عامل اصلي تصادف قلمداد كرده و ناامني جاده در اولويتهاي بعد قرار گرفته است.

آرزويي كه به دل شهردار ماند

از جمله نكات قابل توجه در برنامه ريزي براي اصلاح نقاط حادثه خيز اين جاده اعتباراتي است كه به عقيده شهردار سابق مشگين شهر بعد از تخصيص به مصارفي غير از اين جاده رسيد.

صفر جعفرزاده با بيان اينكه تصادفات اين جاده موجب شده مشگين شهر ركوردار تصادفات در استان باشد، پيش از اين از تخصيص اعتبار سه ميليارد ريالي براي اصلاح نقاط حادثه خيز و صرف آن در جاي نامشخص انتقاد كرده بود.

اعتباري كه مطابق اظهارات صفرزاده مجددا تخصيص يافت و باز به مصرفي نامشخص رسيد. اين اعتبار كه در پي گزارش پليس راه از وضعيت جاده ها و به صورت ويژه تخصيص يافته بود به كام شهروندان مشگين شهر شيرين نيامد و آرزوي شهردار سابق در اصلاح جاده اين شهر بي فرجام ماند.

وعده مسئولانه در هاله اي از ابهام

در پي حوادث اخير مدير كل راه وترابري استان اردبيل در جريان بازديد از جاده مشگين شهر، با بيان اينكه اين جاده نياز به احداث تقاطع غير همسطح دارد نسبت به ساماندهي اوليه اين نقطه قول مساعد داد.

همچنين نماينده مشگين شهر در بازديد ازسه راهي حادثه خيز فخرآباد مشگين شهر خواستار حذف نقاط حادثه خيز در محورهاي ارتباطي شهرستان مشگين شهر بويژه نقطه حادثه خيز سه راهي فخرآباد شد.

به اعتقاد بسياري از كارشناسان راهنمايي و رانندگي سه راهي فخر آباد به علت نداشتن تقاطع غير همسطح، سيستم روشنايي و هشدار دهنده در شب و... بارها باعث بروز حوادث مرگبار در سالهاي اخير شده است.

يونس اسدي با تاكيد به ضرورت ايمن سازي جاده هاي مشگين شهر خواستار توجه دستگاه هاي متولي و اجراي راهكارهاي عملي براي رفع اين مشكل شد.

موضوعي كه با گذشت چند ماه از بازديد نماينده اين شهرستان بي فرجام مانده و حتي رنگ و بوي اصلاح نيز در اين جاده به چشم نمي خورد.

شهروندان مشگين شهري معتقدند شهردار فعلي و مسئولان متولي مسئوليت سنگيني در كنترل نرخ تصادفات اين جاده دارند. موضوعي كه چشم پوشي از آن به قيمت جان هم نوعانشان مي انجامد.

.........................

گزارش: ونوس بهنود

كد خبر: 2201543

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۱۰/۳ - ۱۳:۱۸

سه شنبه 3 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن