تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه كارهاى خود را به خدا بسپارد همواره از آسايش و خير و بركت در زندگى برخوردار اس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818814139




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هشدار سازمان ملل به سودان جنوبي درخصوص جنايت عليه بشريت


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: هشدار سازمان ملل به سودان جنوبي درخصوص جنايت عليه بشريت
هم‌زمان با صحبت‌هاي شاهدان عيني درباره موجي از كشتار قبيله‌اي خصمانه، دبيركل سازمان ملل به گروه‌هاي مختلف در سودان جنوبي هشدار داد كه گزارشات درباره جنايات عليه بشريت تحت تحقيق و بررسي قرار خواهند گرفت.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، به نقل از خبرگزاري فرانسه، بان كي مون، دبيركل سازمان ملل از شوراي امنيت خواست تا تعداد نيروهاي سازمان ملل در سودان جنوبي را دو برابر كند.

سودان جنوبي بيش از يك هفته است كه با افزايش درگيري‌ها ميان نيروهاي وفادار به سالوا كر، رئيس‌جمهوري و حاميان ريك ماچار، رقيب و معاون سابق رئيس‌جمهور كه در ماه ژوئيه بركنار شد، مواجه است.

مقرهاي سازمان ملل در جوبا و اطراف سودان جنوبي با سيلي از ده‌ها هزار غيرنظامي روبه‌رو شده كه بسياري از آنها درباره كشتار دسته جمعي و تجاوز توسط نيروهاي دولتي و مبارزان سازمان يافته سخن گفته‌اند.

نيروهاي امداد مي‌گويند، ميزان رسمي كشته شدگان 500 تن است اما رقم دقيق گمان مي‌رود كه بيشتر از اين‌ها باشد. صدها هزار تن ديگر به حومه كشور فرار كرده و باعث هشدارها درباره يك فاجعه بشري قريب‌الوقوع شده‌اند.

شبه‌نظاميان هم‌چنين متعهد شده‌اند كه در مناطق تحت كنترل‌شان دست به اقدامات خصمانه‌ بيشتري بزنند و گمان مي‌رود كه سودان جنوبي به سمت جنگ داخلي در حركت است.

بان كي مون، دبيركل سازمان ملل پيش از مذاكرات فوري با شوراي امنيت در رابطه با بحران سودان جنوبي به خبرنگاران گفت: اجازه دهيد كه اين مساله را براي شما شفاف كنم. جهان تمام طرف‌ها در سودان جنوبي را تحت نظر دارد. سازمان ملل گزارش‌ها درباره نقض حقوق بشر و جنايت عليه بشريت را مورد بررسي قرار مي‌دهد. مسئولين اين رويدادها شخصا مجازات شده و با عواقب آن مواجه مي‌شوند حتي اگر مدعي شوند كه از اين حملات اطلاعي نداشتند.

وي به شوراي امنيت پيشنهاد داد كه 5500 نيروي ديگر براي تقويت هفت هزار نيروي كنوني سازمان ملل در سودان جنوبي اعزام كند؛ اقدامي كه ديپلمات‌ها گفتند امروز (سه‌شنبه) راجع به آن راي‌گيري مي‌كنند.

انتهاي پيام

سه شنبه 3 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 94]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن