تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 6 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرکس نماز را سبک بشمارد ، بشفاعت ما دست نخواهد یافت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802245775




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ظريف: مذاكرات را تا رسيدن به تفاهم ادامه مي‌دهيم نشست ايران و 1+5 بعد از كريسمس


واضح آرشیو وب فارسی:ايران: ظريف: مذاكرات را تا رسيدن به تفاهم ادامه مي‌دهيم نشست ايران و 1+5 بعد از كريسمس
نشست چهار روزه كارشناسان ايران و گروه 1+5، عصر يكشنبه با بحث و رايزني درباره سازوكار اجرايي توافق ژنو به پايان رسيد.
مذاكراتي كه به گفته نمايندگان كشورمان در فضايي «سخت و فشرده» صورت گرفت و نهايتاً قرار شد دو طرف اين گفت وگوها را بعد از تعطيلات ژانويه - كريسمس- از سرگيرند. حميد بعيدي‌نژاد مديركل سياسي و بين‌المللي وزارت خارجه كه رياست هيأت ايراني را در مذاكرات كارشناسي با 1+5 در ژنو عهده‌دار بود، با بيان اينكه توافقنامه ژنو ابعاد ‌ريز و دقيقي دارد كه نيازمند است طرفين درك واحدي را در مورد همه موضوعات داشته باشند، خاطرنشان كرد: به همين خاطر اين مذاكرات «دقيق»، «جزئي» و «طولاني» است. وي با اشاره به تلاش‌هاي هر دو طرف در اين مذاكرات ابراز اميدواري كرد كه در اسرع وقت مجموعه مباحث به اتمام برسد. مذاكرات كارشناسي ايران و گروه 1+5 در ژنو بعد از آن‌كه به دليل تحريم‌هاي وزارت خزانه‌داري امريكا عليه چند شركت و شخص ايراني از سوي تيم مذاكره‌كننده ايران متوقف شده بود، از پنجشنبه گذشته از سرگرفته شد و چهار روز ادامه يافت.
جمع بندي مذاكرات از سوي ظريف و اشتون
بعد از پايان گفت وگوهاي كارشناسي، محمد جواد ظريف و كاترين اشتون در تماسي تلفني به جمع بندي رايزني‌هاي كارشناسان در ژنو پرداختند. در اين مكالمه قرار شد كه طرفين به رايزني‌هاي خود ادامه داده و اين مذاكرات را بعد از تعطيلات ميلاد حضرت مسيح از سر بگيرند. ظريف در پيغام فيس بوكي خود هم به گفت وگوهاي فشرده اخير ژنو اشاره و تأكيد كرده كه تمامي مراحل مذاكرات، دشوار، پرپيچ وخم و پرفرازونشيب خواهد بود و صبر و حوصله و دقت و هوشياري در همه مراحل ضروري است. ظريف همچنين تصريح كرده كه اعضاي مذاكره‌كننده، گفت وگوها را با حسن نيت كامل و با هدف رسيدن به تفاهم ادامه مي‌دهند و در تمامي مراحل با دقت از عزت، حقوق و منافع مردم بزرگ ايران حراست و پاسداري خواهند كرد.
قرار است گام بعدي را با حسن نيت برداريم
در همين حال سيدعباس عراقچي عضو ارشد تيم مذاكره‌كننده هم با بيان اين‌كه «برخي اختلاف نظرهاي جدي درباره‌ سازوكار اجراي توافق وجود دارد» گفت: از توافق ژنو تاكنون، برخي مواضع مقامات امريكايي درست نبوده و بعضاً حتي خلاف توافق ژنو بوده است.
اما براساس رايزني‌هاي انجام شده، قرار است گام بعدي مذاكرات را با حسن نيت برداريم. وي گفت: امريكايي‌ها در اين مدت نيز اقداماتي داشته‌اند كه شاخص‌ترين آن، درج نام 19 شركت ايراني يا خارجي جديد در فهرست تحريم‌ها به بهانه اجراي تحريم‌هاي گذشته است. عراقچي افزود: البته دولت امريكا در شرايطي است كه به علت امتيازاتي كه به جمهوري اسلامي ايران داده با انتقاد و اعتراض نمايندگان مخالف در كنگره و دوستان منطقه اي‌اش اعم از رژيم صهيونيستي و ديگران مواجه شده است. امريكايي‌ها بابت موافقت با غني‌سازي ايران، ورود به بحث درباره لغو تحريم‌ها و كمك به ارتقاي اقتدار منطقه‌اي و بين‌المللي جمهوري اسلامي ايران، مورد انتقاد قرار گرفته‌اند و برخي اقداماتشان براي پاسخگويي به اين انتقادهاست. عراقچي هدف از مذاكرات را تصميم‌گيري درباره راهكارها و ضابطه‌هاي اجرايي مربوط به توافقنامه ژنو دانست و افزود: باوجود مذاكراتي كه قبلاً در وين داشتيم و اكنون در ژنو داريم، پيشرفت ما به علت برخي تفاسير و برداشت‌هايي كه از مفاد توافق صورت گرفته، خيلي سريع نبوده است. عضو ارشد تيم مذاكره‌كننده هسته‌اي كشورمان در ادامه با بيان اين‌كه در تماس تلفني اشتون و ظريف برخي موارد اختلافي مرور شد، گفت: اين توقف فرصت خوبي براي ارزيابي دوباره مسائل و مشورت‌هاي بيشتر در تهران است تا در دور بعدي با جمع بندي بهتري در مذاكرات حاضر شويم. عراقچي افزود: ممكن است تصميم بگيريم در دور بعدي، سطح مذاكرات را مقداري بالاتر ببريم يا حداقل آغاز مذاكرات در سطح بالاتري باشد تا برخي مسائل كه نياز به تصميم سياسي دارد در آن سطح بهتر تصميم‌گيري شود و ما در نهايت بتوانيم درباره نحوه اجراي توافقنامه ژنو به جمع بندي برسيم.
بر اين اساس ممكن است دور بعدي مذاكرات در سطح معاونان وزير يا حداقل بنده و خانم اشميت آغاز شود. وي گفت: همچنين در ادامه مذاكرات بايد تاريخي را براي آغاز گام نخست توافقنامه ژنو تعيين كنيم. شكل و جزئيات دور بعدي مذاكرات را بايد بيشتر بررسي كرد اما آنچه مسلم است دور دوم مذاكرات كارشناسي با توجه به تعطيلات سال نو ميلادي خاتمه خواهد يافت و يك هفته بعد از سر گرفته خواهد شد.

سه شنبه 3 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران]
[مشاهده در: www.iran-newspaper.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 61]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن