تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از مرد يا زن مسلمانى غيبت كند، خداوند تا چهل شبانه روز نماز و روزه او را نپذ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819169841




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قلعه‌نويي: 8 سال پيش پروژه دوركردن خانواده‌ها از فوتبال شروع شد از قهرماني استقلال مي‌ترسند شايعه رفتنم را منتشر مي‌كنند


واضح آرشیو وب فارسی:ايران ورزشی: قلعه‌نويي: 8 سال پيش پروژه دوركردن خانواده‌ها از فوتبال شروع شد از قهرماني استقلال مي‌ترسند شايعه رفتنم را منتشر مي‌كنند
با دعوت ايراني‌هاي مقيم خارج به تيم ملي موافقم

رشد فني استقلال به رغم اشتباه‌هاي برخي بازيكنان دربازي با صباي قم محسوس بود. انگار قلعه‌نويي رازموفقيت با تيمي كه هفته‌ها است همه بازيكنانش را دراختيار نداشته يافته است. قلعه‌نويي درحال به دست آوردن تجربياتي تازه است. او شايد براي نخستين بارقهرماني با استقلال را جورديگري تجربه كند.

امروزبا داماش بازي داريد. تيمي كه قبل از سفر به تهران دراوج بحران مالي بود و حتي گفته مي‌شود شايد براي اين بازي حاضرنشود.
خوشحالم از اينكه داماشي‌ها به تهران آمدند. ليگ با وجود همين تيم‌ها زنده است و ما نبايد كاري كنيم چنين تيم‌هايي را از دست بدهيم. اميدوارم مشكلات داماش حل شود. آنها مجموعه بسيارخوبي هستند كه در فصل جاري نيز عملكرد خوبي داشتند. داماش از مديري سود مي‌برد كه سال‌ها براي اين فوتبال زحمت كشيده. بايد فكري به حال تيم‌هاي سازنده فوتبال ايران شود. داماش از نظرمن يك تيم سازنده است و البته هواداران بسياري دارد كه بايد به خواست آنها توجه كرد. معتقدم كه داماش را عابديني سال‌ها است به دندان كشيده و بايد كمكش كرد.
بحراني كه داماش درآن گرفتار شده به نفع شما است؟
فوتبال را اين طوري نمي‌بينم. شايد اين مشكلات روحيه بازيكنان داماش را بيشترهم بكند. بنابراين ما بايد حواس مان باشد. همانطور كه گفتم داماش تيم بسيار خوبي است و ما هرگزنبايد آنها را دست كم بگيريم. بايد با قدرت و با آناليزكافي مقابل آنها قرار بگيريم. فيلم بازي‌هاي شان را ديده ام. داماش كار پرسينگ را خوب انجام مي‌دهد. توصيه‌هايي به بازيكنان داشته‌ام و اگر خوب انجام شود ما برنده بازي خواهيم بود.
دربازي با صبا اشتباه‌هاي بچگانه‌اي از سوي برخي بازيكنان سرزد كه ناراحتي شما را هم به دنبال داشت. براي رفع اين مشكل چه راهكاري داريد آقاي قلعه‌نويي؟
بايد تمركز تيمي بالا برود. بازيكناني كه اشتباه مي‌كنند بايد برآمادگي خود بيفزايند و اشتباه‌هاي‌شان را تكرار نكنند. با تمرين و تمركز مي‌شود همه مشكلات فني را ازبين برد.
تعدادي از بازيكنان شما شرايط مسابقه را ندارند. با اين مشكلات چگونه كنارآمديد؟
مشكل تازه‌اي نيست. هفته‌ها بلكه ماه‌ها است دارم با اين مشكل دست و پنجه نرم مي‌كنم. دربازي امروز هم بازيكنان ارزشمندي را در اختيار نداريم اما بايد جاي آنها را پركنيم. نكونام غايب است كه جادارد از تلاش تيم پزشكي كه اين فصل زحمات زيادي كشيد بابت رساندن بازيكنان تشكر كنم و جمشيديان، كبه و بيك زاده هم به همين دليل دراختيار ما نيستند. البته ديگر به اين وضعيت عادت كرده‌ايم و بازيكنان با اين شرايط خو گرفته‌اند. ما همچنان براي پركردن ليست هجده نفرمان مشكل داريم.
و مشكلات ديگري هم بوده؛‌ مثلا مشكلات مالي كه شما را سخت دربند خود قرار داده. اين وسط صحبت از قطع شدن كمك‌هاي دولت نيز به ميان مي‌آيد. پيشنهاد شما چيست آقاي قلعه‌نويي؟
درحال حاضر بستر براي تامين بودجه باشگاه توسط باشگاه‌ها فراهم نيست و بايد راه‌هاي كسب درآمد بازشود. از سويي وزارت ورزش هم مشكلاتي دارد و طبق اطلاعاتي كه من دارم آنها حتي حقوق كارمندان خود را هم ماه‌ها است پرداخت نكرده‌اند. مشكل اقتصادي مشكل كل كشور است. مصوبه مجلس محترم بوده كه 50 درصد آن را خود باشگاه تامين كند كه فتح‌ا... ‌زاده و هيات مديره اين كار را انجام دادند. 50 درصد ديگر را هم بايد وزارتخانه تامين مي‌كرده كه يكسري ايرادات قانوني وجود داشت كه بايد در كميسيون بودجه برطرف شود كه پس از آن دست وزارتخانه باز شود. ما همچنان منتظريم مشكلات مالي مان از ميان برود.
بحث روز فوتبال ما كاهش چشمگير تماشاگران است. اتفاقي كه از فصل قبل رخ داد و به اين فصل كشيده شد. اگريادتان باشد فصل قبل هم آرام آرام از تعداد تماشاگران كاسته مي‌شد. علت چيست آقاي قلعه‌نويي؟
علت‌هاي زيادي دارد اما من از سال‌ها پيش تلاش براي دور كردن خانواده‌ها از فوتبال را حس كردم. من قبول دارم كه تيم‌ها بي كيفيت فوتبال بازي مي‌كنند. قبول دارم كه بازيكنان هم مقصرند اما مشكلات فراتر از اينها است. شما به ورزشگاه‌هاي ما نگاه كنيد ببينيد چه وضعي دارند. شما به زمين‌هاي فوتبال بنگريد ببينيد چه وضعي است. مگر مي‌شود روي اين زمين‌ها فوتبال بازي كرد؟ متاسفانه از 8 سال پيش تلاش‌هايي شد تا از علاقه‌مندان به فوتبال كم شود كه موفق هم شد. حالا بايد ما تلاش كنيم تماشاگران را به ورزشگاه‌ها برگردانيم.
مدتي است درنحوه همكاري باشگاه‌ها با تيم ملي ابهام‌هايي به وجود آمده و گفته مي‌شود تيم‌هاي حاضر در ليگ قهرمانان آسيا بايد بدون ملي‌پوشان در رقابت‌هاي قاره‌اي شركت كنند.
امكان ندارد. ما به تعامل با تيم ملي تاكيد بسياري داريم و معتقديم كه بايد ميان دوطرف همكاري وجود داشته باشد اما اين حرف كه ملي‌پوشان را از باشگاه‌ها بگيريم غيرمنطقي است. سرمربي سپاهان حرف‌هاي خوبي زده است. آدم‌هايي كه قلم‌شان براي اين آدم‌ها نوشته مي‌شود به هر حال حرف كرانچار را لحاظ كنند. آدم‌هايي كه مي‌خواهند ايران و ايراني را خُرد كنند حداقل صحبت‌هاي كرانچار را بشنوند. او هم خارجي است اگر به حرف قلعه‌نويي گوش نمي‌كنند به حرف كرانچار كه مي‌توانند گوش كنند. او به هر حال مربي بزرگي بوده و در جام جهاني حضور داشته است.
سرمربي تيم ملي بوده، با قلعه‌نويي مشكل دارند با كرانچار كه مشكلي ندارند. حداقل دنبال اين خارجي هم باشند. ما نمي‌توانيم بدون ملي‌پوشان در رقابت‌هاي ليگ قهرمانان آسيا حاضرشويم از طرفي به تعامل با تيم ملي هم تاكيد داريم اما نه به اين قيمت كه باشگاه‌ها لطمه بخورند. اميدوارم وقتي درباره همه چيز نظرسنجي مي‌گذارند از مردم هم بپرسند كه دوست دارند تيم‌هاي محبوب شان بدون ملي‌پوشان در ليگ قهرمانان آسيا حاضرشوند يا خير.
ورود بازيكنان دو مليتي به فوتبال ايران را چه طور ارزيابي مي‌كنيد آيا اين اتفاق آينده فوتبال ايران را به مخاطره نمي‌اندازد؟
من موافقم كه بازيكنان دو مليتي به ايران بيايند چون آنها در نهايت ايراني هستند. مثل آرژانتين كه از 11 بازيكنش 10 تا خارج از كشور آرژانتين زندگي مي‌كنند اما توجه به بازيكنان دورگه نبايد به قيمت فراموش كردن سرمايه‌هاي داخلي باشد. ما بازيكنان بسيار خوبي داريم اگر بحث سخت‌افزاري باشگاه‌ها و بودجه باشگاه‌ها و همچنين زمين‌ها درست شود جزو 20 كشور برتر دنيا مي‌شويم اما آنهايي كه قلم به دست هستند و قلم‌شان به آن سمت است، به اين سمت نمي‌آيند زيرا ايران را دوست ندارند و جاهاي ديگر را دوست دارند.
طي يك هفته گذشته شايعاتي پيرامون احتمال جدايي شما از استقلال پس از پايان فصل سيزدهم به گوش مي‌رسد. آيا مي‌خواهيد به راه‌آهن يا تيم ديگري برويد؟
شايعه جدايي‌ام از استقلال كذب است. مي‌خواهند استقلال را به هم بريزند. 2 تا برد آورديم و تيم رو به قهرماني است كه شايعه رفتن من را منتشر كردند. اين وضعيت نشان دهنده اين است كه دوست ندارند، موفقيت استقلال در اين فصل را ببينند. از موفقيت استقلال مي‌ترسند اما من صراحتا اعلام مي‌كنم تا وقتي استقلال من را بخواهد به مربيگري ادامه مي‌دهم. در بسياري از سال‌هايي كه من سرمربي استقلال بودم مشكلات مالي هم بوده اما دم نزدم و با جان و دل كار كردم. الان هم همينطور است. كار مي‌كنم و تا زماني كه من را بخواهند درخدمت استقلال هستم. متاسم از اين همه شايعه. متاسفم از اين همه دروغ‌پردازي‌ها كه هدفش لطمه زدن به استقلال است. من نمي‌دانم شايعه رفتن من به راه‌آهن و ديگر تيم‌ها ازكجا مي‌آيد. بازهم تاكيد مي‌كنم تا وقتي من را بخواهند با جان و دل درخدمت استقلال هستم.
در اين ميان شايعه جدايي پژمان منتظري هم شنيده مي‌شود. داستان جدايي او چيست آقاي قلعه‌نويي؟
من در جريان نقل و انتقال بازيكنان و مفاد قراردادشان نيستم اما چيزي كه مي‌توانم بگويم اين است كه پژمان جزو بهترين بازيكنان تاريخ باشگاه استقلال از لحاظ فني و اخلاقي است. من پژمان را مي‌خواهم و معتقدم كه او بايد در استقلال بماند. ليگ قهرمانان آسيا را پيش‌رو داريم و بايد با قدرت در اين بازي‌ها حاضر شويم. بدون پژمان كار سخت مي‌شود. حالا اگر نيم‌فصل بود مي‌شد جايش بازيكن آورد اما الان چه كنيم؟ از پژمان كه به خاطر استقلال از پيشنهاد‌هاي خارجي زيادي گذشته مي‌خواهم همچنان در استقلال بماند.

شايعه جدايي‌ام از استقلال كذب است. مي‌خواهند استقلال را به هم بريزند. 2 تا برد آورديم و تيم رو به قهرماني است كه شايعه رفتن من را منتشر كردند. اين وضعيت نشان دهنده اين است كه دوست ندارند، موفقيت استقلال در اين فصل را ببينند. از موفقيت استقلال مي‌ترسند اما من صراحتا اعلام مي‌كنم تا وقتي استقلال من را بخواهد به مربيگري ادامه مي‌دهم.

سه شنبه 3 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران ورزشی]
[مشاهده در: www.iran-varzeshi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 74]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن