تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هركه خوش دارد دعايش هنگام سختى مستجاب شود، هنگام آسايش، بسيار دعا كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803601974




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استاد حوزه علميه قم:زائران كربلا در حقيقت زائران خدا هستند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: استاد حوزه علميه قم:زائران كربلا در حقيقت زائران خدا هستند
استاد حوزه علميه قم گفت: حج زيارت بيت‌الله است و زائران حسين(ع) در حقيقت زائران خدا هستند.


به گزارش خبرگزاري فارس از قم، حجت‌الاسلام سيد محمد ميردامادي ظهر امروز در جمع عزاداران حسيني در حرم مطهر فاطمه معصومه(س) با تاكيد بر اينكه بايد از خداوند بخواهيم آرزوي ما را زيارت اهل بيت(ع) به ويژه زيارت اباعبدالله(ع) قرار دهد اظهار داشت: روايت است يكي از ياران امام باقر(ع) به نزد ايشان مي‌رفت كه در راه بيمار شد و پس از اينكه غلام حضرت، دارويي برايش فرستاد بهبودي يافت و محضر امام مشرف شد.

وي افزود: اين شخص در محضر امام باقر(ع) عرض كرد من غريبم و از شما دورم و امام هم در پاسخ فرمودند آري، مومن در اين دنيا غريب است و اگر مي‌خواهي نزد ما باشي به سيره ما تأسي كن.

استاد حوزه علميه قم با بيان اينكه امام باقر(ع) در روايتي فرمودند زمين محبوب ما كربلاست عنوان داشت: در رابطه با زيارت مرقد مطهر امام حسين(ع) سفارش فراواني شده است؛ گفته شده اگر كسي بدون عذر زيارت اباعبدالله(ع) را ترك كند جايگاهش دوزخ است زيرا حقي از خدا و رسول او را به جا نياورده است.

وي ادامه داد: حج يك بار بر هر شخص مسلمان واجب است ولي در مورد كربلا اين گونه نبوده و از معصوم(ع) روايت است كه فرمودند اغنيا بايد سالي دو بار به كربلا بروند و فقرا سالي يك بار و در مورد كساني كه راهشان بسيار دور بوده گفته‌اند فاصله ميان دو زيارت كربلا بيش از سه سال نباشد و اين با وجود امكانات اندك سفر در آن دوران بوده است.

ميردامادي با بيان اينكه حج زيارت بيت‌الله است و زائران حسين(ع) در حقيقت زائران خدا هستند گفت: مقام و منزلت كساني كه به زيارت مرقد مطهر اباعبدالله(ع) مي‌روند جايگاه ويژه‌اي دارند و هر قدمي كه بر مي‌دارند عظمت مي‌يابند و گناهانشان پاك مي‌شود.

استاد حوزه علميه خاطرنشان كرد: در روايت است كساني كه با وجود خوف و ترس از تهديدات به زيارت كربلا مي‌روند از وحشت روز قيامت در امان خواهد بود، دعاي رسول‌الله(ص) با اوست و وقتي هم بازگردد خداوند گناهانش را مي‌بخشد.

وي با اشاره به فلسفه مراسم اربعين حسيني عنوان داشت: پس از چهل روز، سرهاي شهداي كربلا را براي دفن به اين سرزمين آوردند و ديگر اينكه تربت پاك كربلا، شفاي دردهاي جسمي و روحي بوده است.

ميردامادي با بيان اينكه در زيارت كربلا، زائران خود را هم هدف با امام حسين(ع) مي‌دانند گفت: در حقيقت زيارت اباعبدالله(ع) بايد معناي واقعي «اني سلم لمن سالمكم و حرب لمن حاربكم» باشد؛ معناي حقيقي زيارت است كه موجب شده وهابي‌ها و ساير دشمنان تشيع و اسلام به تخريب بقاع متبركه روي بياورند و شيعيان را به قتل برسانند.

استاد حوزه علميه قم بندگي خدا را مورد توجه قرار داد و افزود: زيارت حرم‌هاي مطهر اهل بيت(ع) در حقيقت عين عبوديت و قدم نهادن در مسير الله است و چنين كسي هيچ‌گاه بنده طاغوت‌ها نخواهد شد؛ شبهاتي كه پيرامون زيارت مطرح شده كاملا اشتباه است زيرا ما اهل بيت(ع) را وسيله تقرب به خدا مي‌دانيم و در اصل خداوند را در زيارت‌ها صدا مي‌زنيم.

وي تصريح كرد: براي اينكه انسان در مسير خداوند قرار بگيرد بايد محب رسول خدا(ص) و اهل بيت(ع) باشد؛ حضرت محمد(ص) نيز اهميت زيادي براي اين مسئله قائل بودند و به ويژه به امام حسين(ع) محبت زيادي داشتند به گونه‌اي كه گردن ايشان را در زمان كودكي مي‌بوسيد و مي‌فرمودند من جاي شمشيرها را مي‌بوسم؛ خداوند به من دستور داده است كه به حسين(ع) محبت كنم.

ميردامادي با اشاره به هجمه‌هاي دشمنان عليه تشيع و عقايد شيعيان گفت: تهديدات آنها ناشي از درك آنها از حقيقت زيارت است و وهابي‌ها و تكفيري‌ها دريافته‌اند زائران به هدف اباعبدالله(ع) يعني بندگي خداوند نزديك مي‌شوند؛ در ابتداي زيارت عاشورا نيز مي‌خوانيم كه «السلام عليك يا اباعبدالله» و اين به معناي سلام بر كسي كه اوج بندگي و عبوديت است؛ كساني كه به اين سيره تمسك كنند هيچ‌گاه بنده دشمنان و امثال ملك‌عبدالله‌ها نخواهند شد.

انتهاي پيام/78004/ح40

دوشنبه 2 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن