تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):ایمان یک درجه بالاتر از اسلام است, و تقوا یک درجه بالاتر از ایمان است و به فـرزنـد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819056529




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تكميلي / دادگاهي در مصر سه فعال برجسته را به سه سال زندان محكوم كرد


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: تكميلي / دادگاهي در مصر سه فعال برجسته را به سه سال زندان محكوم كرد
تهران / واحد مركزي خبر / سياسي 92/10/01
دادگاهي در مصر روز يكشنبه سه فعال برجسته مصري را به علت مشاركت در اعتراض هاي اخير در اين كشور به سه سال زندان محكوم كرد كه نشانه اي از شدت گرفتن سركوب مخالفان توسط دولت تحت حمايت ارتش مصر است.
به گزارش خبرگزاري رويترز از قاهره ، احمد ماهر ، احمد دوما و محمد عادل كه هر كدام به سه سال زندان محكوم شده اند نماد جنبش اعتراضي در مصر به شمار مي روند كه جرقه اي براي قيام مردمي تاريخي سال 2011 عليه حسني مبارك ديكتاتور سرنگون شده مصر بود.
اين دادگاه مصري همچنين هر كدام از اين سه فعال برجسته مصري را به پرداخت 50 هزار پوند مصر ( هفت هزار و دويست دلار ) جريمه ملزم كرد.
در حالي كه اين حكم قرائت مي شد ، شعار « مرگ بر حكومت نظامي » در صحن دادگاه سر داده شد.
فعالان مي گويند مقامات تحت حمايت ارتش در مصر كه از قبل سركوب جنبش اخوان المسلمين و طرفداران محمد مرسي رئيس جمهور بركنار شده اين كشور را آغاز كرده اند ، طي چند هفته اخير هدف قرار دادن اعضاي اين جنبش فعال سكولار را آغاز كرده اند.
هبا مريف مدير بخش مصر در سازمان ديده بان حقوق بشر گفت :« اين نخستين بار نيست كه ما شاهد بازداشت دوما و محاكمه او هستيم. فعالان برجسته در مصر تاكنون براي چنين مدت طولاني به زندان محكوم نشده اند.»
ارتش مصر سوم ژوئيه پس از اعتراض هاي گسترده عليه حكومت مرسي در اين كشور ، او را از قدرت بركنار كرد. از آن زمان تاكنون نيروهاي امنيتي مصر صدها نفر از طرفداران مرسي را كشته اند و هزاران نفر را نيز بازداشت كرده اند.
161/136

يکشنبه 1 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن