تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن از اندك خدا خشنود مى شود و بسيارش او را ناراحت نمى كند و منافق از اندك خدا نا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819055950




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرمانده جديد ارتش پاكستان:حملات تروريست‌ها را ديگر تحمل نمي‌كنيم


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فرمانده جديد ارتش پاكستان:حملات تروريست‌ها را ديگر تحمل نمي‌كنيم
«ژنرال راحيل» فرمانده جديد ارتش پاكستان ضمن موضع‌گيري شديد در برابر شبه‌نظاميان اعلام كرد كه ارتش ديگر حملات تروريستي را تحمل نخواهد كرد.


به گزارش خبرنگار خبرگزاري فارس در اسلام‌آباد، ژنرال راحيل فرمانده جديد ارتش پاكستان به‌رغم حمايت از روند صلح به رهبري دولت، اعلام كرد كه ارتش اين كشور بيش از اين حملات تروريستي را تحمل نخواهد كرد.

وي كه عصر ديروز براي سركشي از مقر نيروهاي ارتش عازم «پيشاور» شده بود، تصريح كرد كه حملات تروريستي از اين پس با واكنش قاطع و موثر پاسخ داده مي‌شوند.

اين اظهارات در حالي مطرح مي‌شود كه دولت پاكستان هفته پيش در جلسه «كميته امنيت ملي» كه سران نظامي اين كشور نيز در آن حضور داشتند، با اعلام اينكه استفاده از زور آخرين گزينه در برخود با طالبان خواهد بود، قول داد كه شبه‌نظاميان را از طريق مذاكرات صلح وادار به كنار گذاشتن اسلحه مي‌كند.

البته اين موضع‌گيري با استقبال طالبان مواجه نشد و گروه شبه‌نظامي «تحريك طالبان پاكستان» با دست‌نشانده خواندن دولت، اعلام كرد كه اين گروه خود را براي انجام عمليات نظامي آماده كرده‌ است.

برهمين اساس، شبه‌نظاميان چهارشنبه هفته گذشته، با حمله به يك پست ايست و بازرسي ارتش در منطقه «مير علي» در نزديكي «ميران‌شاه» مركز «وزيرستان شمالي» باعث كشته شدن 5 سرباز و زخمي شدن بيش از 35 تن ديگر شدند.

طالبان اين حمله را پاسخي به كشته شدن «حكيم‌الله محسود» رهبر سابق طالبان پاكستان در حمله پهپادهاي آمريكايي دانستند و اعلام كردند كه حمله به نيروهاي ارتش تا زمان توقف حملات پهپادها همچنان ادامه خواهد داشت.

پس از اين اقدام طالبان، ارتش پاكستان از هفته پيش عمليات گسترده‌اي را در منطقه «وزيرستان شمالي» آغاز كرده است كه بر اثر آن تاكنون بيش از 53 تن كشته شدند و شمار زيادي از ساكنان منطقه نيز محل زندگي خود را ترك كرده‌اند.

كشته شدن رهبر طالبان پاكستان در حمله پهپادهاي آمريكايي در آستانه مذاكرات صلح، باعث خشم شبه‌نظاميان و توقف اين روند شد كه اين موضع چشم‌انداز مذاكرات را تيره و تار كرده است.

انتهاي پيام/خ

يکشنبه 1 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن