تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هر كس به خدا توكل كند، مغلوب نشود و هر كس به خدا توسل جويد، شكست نخورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819212778




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

در آستانه اربعين حسينيعصر شعر عاشورايي در دانشگاه تبريز برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: در آستانه اربعين حسينيعصر شعر عاشورايي در دانشگاه تبريز برگزار شد
در آستانه اربعين حسيني، عصر شعر عاشورايي همراه با مراسم اختتاميه جشنواره شعر «با كاروان عاشورا» در دانشگاه تبريز برگزار شد.


به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز به نقل از روابط عمومي دانشگاه تبريز، رئيس دانشگاه تبريز در اين مراسم، زبان شعر را نافذترين وسيله براي بيان حقايق عنوان كرد و اظهار كرد: شاعران اهل بيت، بلبلان غزلسراي بوستان دين و عترت هستند كه در خدمت مكتب قرآن و اسلام ناب محمدي هستند و سخنان شاعران به خاطر اينكه از سرچشمه حقيقت منشاء مي‌گيرند، ماندگار و تاثيرگذار است.

پرويز آژيده، همچنين به حوادث تاريخ اسلام در نشر مناقب اهل بيت اشاره كرد و افزود: معاويه دستور داده بود كه حضرت امير(ع) را بر منابر سبّ كنند، اما شاعران اولين گروهي بودند كه در مقابل اين عمل شنيع ايستادند و كساني مانند رشيد هجري، از محدثان، فقيهان و ياران علي بن ابيطالب آن قدر در مدح حضرت سخن مي‌گفت كه با تهديد و تطميع هم راضي نشد تا از طرفداري امام (ع) دست بردارد و در نهايت زبان و دستش را بريدند و او با افتخار تمام، زير شكنجه‌هاي آل اميه به شهادت رسيد، تاريخ دعبل خزائي و فرزدق را به ياد دارد كه زبانشان سرشار از مدح ائمه بود.

وي همچنين گفت: مكتب امام حسين(ع)، مكتب ايمان و اخلاص است و هر كس كه در حمايت آن حضرت شعري بگويد، در حقيقت، در حمايت از اسلام، دين و حقانيت سخن گفته است.

آژيده يادآور شد: شاعران معاصر هم توانسته‌اند در سرايش شعر آييني و شعر متعهد موفق باشند و مرحوم شهريار از آن نمونه است. در استان نيز شاعران مرثيه سراي خوبي همچون عابد داشتيم كه قلم‌شان را وقف ائمه كرده بودند.

اين برنامه كه به همت مديريت فرهنگي دانشگاه تبريز برگزار شد، با شعرخواني شاعران برجسته دانشگاه و شهر تبريز، همچنين اهداي جوايز به 5 نفر از كساني كه حائز رتبه برتر جشنواره شعر «با كاروان عاشورا» شده بودند به كار خود پايان داد.

انتهاي پيام/60002/ع

شنبه 30 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن