تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حقّ فرزند بر پدر ، آن است كه نام خوب بر او بگذارد و او را خوب تربيت كند و قرآن به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819177369




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شبكه سوريه: حزب توسعه و عدالت در تركيه به شدت دچار دو دستگي شده است


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: شبكه سوريه: حزب توسعه و عدالت در تركيه به شدت دچار دو دستگي شده است
تهران / واحد مركزي خبر / سياسي 1392/09/30
00:11:46.23
اختلافات آشكار در دولت حزب عدالت و توسعه بين حاميان رجب اردوغان نخست وزير تركيه وگروه فتح الله گولان بيانگر ميزان دو دستگي در داخل جامعه تركيه در ارتباط با مسائل داخلي و خارجي است.
شبكه تلويزيوني سوريه با اعلام اين خبر افزود: دادستان كل استانبول اعلام كرد هشت نفر ديگر در چارچوب مبارزه با فساد در تركيه دستگير و زنداني شده‌اند.
روزنامه بوگون چاپ تركيه نيز نوشت فرماندهان امنيتي كه اردوغان آنها را در ارتباط با فساد مالي بركنار كرده است مسئوليت تحقيق درباره بزرگترين فساد مالي تاريخ اين كشور را به عهده داشتند.
اديب عبد الفتاح خبرنگار شبكه سوريه در آنكارا در گزارشي گفت : قضيه فساد كه اركان حزب حاكم بر تركيه را به لرزه در آورده و پاي 81شخصيت از مسئولان و بازرگانان سرشناس داراي روابط نزديك با حزب عدالت و توسعه را به اين ماجرا باز كرده است و سه تن از فرزندان وزير در دولت اردوغان در ميان آنها ديده مي شد، پرده از عمق منازعه در حزب عدالت و توسعه به رهبري اردوغان و هم پيمانان اسلامگراي وابسته به گروه فتح الله گولان برداشت. گولان خودش در آمريكا اقامت دارد.
فاروق لو اوغلو معاون رهبر حزب خلق جمهوريت تركيه گفت :« منازعه بين گروه فتح الله گولان و گروه اردوغان از مدتي پيش به وجود آمده است و همه نيز از آن اطلاع داشتند . اردوغان و گولان صحبتهايي مي كردند كه بيانگر اختلاف بود اما فكرش را نمي كرديم كه اين اختلافات تا اين حد عميق باشد تا اينكه قضيه فساد پيش آمد و هواداران اردوغان معتقدند اين يك توطئه از سوي گروه گولان است.»
لو اوغلو گفت بركناري مديران امنيتي از سمتهايشان تنها يك معني دارد و به معناي آن است كه اردوغان تلاش مي كند حقايق را كتمان كند . اين حقايق دولت اردوغان را در وضع بدي قرار داده است.
اوغلو گفت :« بركناري مديران كل نشان مي دهد آنها از جزئيات قضيه فساد اطلاع داشتند و حزب عدالت و توسعه مجبور شد آنها را تغيير دهد شايد به اين خاطر كه حزب عدالت و توسعه به آنها اعتماد كافي ندارد و شايد از افراد وابسته به گولان هستند. همه اينها از طريق وزير كشور صورت گرفته كه پسرش در ارتباط با اين فساد بازداشت شده است.»
عبد الفتاح گفت: برخي ديگر از سياستمداران معتقدند قضيه فساد باعث شد بسياري از مسائل روشن شود . يكي از اين مسائل آن است كه تركيه آنچنانكه اردوغان ادعا مي كند يك كشور دموكراتيك نيست.
جمال الدين ياوز رئيس مركز مطالعات راهبردي تركيه و مشاور رهبر حزب جنبش ملي گفت:« اين قضيه ثابت كرد تركيه در سايه حزب عدالت و توسعه يك كشور دموكراتيك نيست در صورتيكه اردوغان گفته بود براي روشن شدن حقيقت تلاش خواهيم كرد و به افكار عمومي اعلام مي كنيم اما اين اتفاق نيافتد زيرا همه دولت حزب عدالت و توسعه در اين قضيه دست دارد.»
عبد الفتاح گفت اختلاف آشكار در دولت اردوغان بين حاميان اردوغان وگروه گولان بيانگر ميزان دو دستگي در داخل جامعه تركيه در ارتباط با مسائل داخلي و خارجي است.
00:13:38.16

شنبه 30 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 66]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن