تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به خداوند امیدوار باش، امیدی که تو را بر انجام معصیتش جرات نبخشد و از خداو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819012307




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تحليل داوري ديدار صبا – استقلال/ مظفري‌زاده به تصميم خودش احترام نگذاشت!


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: تحليل داوري ديدار صبا – استقلال/ مظفري‌زاده به تصميم خودش احترام نگذاشت!
يك كارشناس داوري با تحليل داوري ديدار صبا و استقلال در هفته‌ نوزدهم ليگ برتر فوتبال گفت: وقتي داور تصميمي مي‌گيرد بايد به آن احترام بگذارد، ولي متاسفانه در يك مورد اين اتفاق رخ نداد.

رحيم رحيمي مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با تحليل قضاوت سعيد مظفري‌زاده و كمك‌هايش در بازي صبا و استقلال در هفته‌ نوزدهم ليگ برتر فوتبال، عملكرد داور و همكارانش را "خوب" توصيف كرد، اما گفت كه مظفري‌زاده مي‌توانست بهتر از اين انجام وظيفه كند.

اين داور بين‌المللي قديمي همچنين گفت: آن طور كه از صفحه تلويزيون بازي را ديدم به نظرم آمد كه داور به دليل حواشي قبل بازي قصد داشت بازي را اداره كند تا براي هيچ يك از دو تيم مشكلي پيش نيايد.

وي در ادامه به بررسي چند صحنه مهم بازي پرداخت كه در ادامه مي‌خوانيد.

* تاخير در شروع بازي مساله ساز مي‌شود

بازي با هشت دقيقه‌ تاخير شروع شد كه مسئولان برگزاري مسابقه بايد به اين مساله توجه مي‌كردند. وقتي قرار است چند بازي همزمان برگزار شود اين گونه تاخيرها مي‌تواند مساله ايجاد كند. مخصوصا اگر سرنوشت قهرماني يا سقوط تيم‌ها به هفته‌هاي پاياني بكشد، اين مساله خيلي مهم مي‌شود.

* دو اخطار استقلال گم شد

در دقيقه‌ 38 ، داور مي‌توانست به پژمان نوري از استقلال كارت زرد بدهد، چون از پشت ضربه‌اي را به آشيل بازيكن صبا وارد كرد. همچنين در دقيقه‌ 51 ، تيموريان بايد اخطار مي‌گرفت كه داور اين كار را نكرد.

* داور مي‌توانست بازي را آرام كند

بازي در نيمه اول فيزيكي و پر برخورد بود، اما در نيمه دوم اين مساله شدت بيشتري گرفت. داور مي‌توانست در نيمه دوم با دادن كارت زرد به بازيكنان خاصي بازي را آرام كند،‌ اما اين كار را نكرد. همچنين در صحنه‌اي كه عنايتي ضربه ايستگاهي تيمش را سريع زد و در ادامه داور خطاي مهاجم صبا را اعلام كرد، تصميم داور اشتباه بود چون هيچ خطايي در آن صحنه رخ نداده بود.

*‌داور به تصميم خودش احترام نگذاشت!

وقت تلف شده در اختيار داور است و اوست كه اعلام مي‌كند بازي چند دقيقه‌ وقت تلف شده دارد. داور در پايان بازي چهار دقيقه‌ وقت تلف شده اعلام كرد. ولي پس از گذشت سه دقيقه‌ و 10 ثانيه سوت را زد كه كار اشتباهي بود. داور مي توانست سه دقيقه‌ وقت تلف شده اعلام كند،‌ اما وقتي چهار دقيقه‌ اعلام كرد بايد به تصميم خودش احترام مي‌گذاشت تا حق تيمي ضايع نشود.

به گزارش ايسنا، انتقاد رحيمي‌مقدم از داور بازي براي رعايت نكردن زمان تلف شده اعلام شده در حالي است كه سعيد مظفري‌زاده مدعي است براي نيمه دوم بازي همان سه دقيقه را اعلام كرده و اين زمان به اشتباه در تلويزيون چهار دقيقه عنوان شده است.

انتهاي پيام

شنبه 30 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 71]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن