تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر کس اندوه و مشکلى را از مومنى بر طرف نماید خداوند در روز قیامت ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819892668




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شكسته شدن حرمت پهلواني، در انتخابات پهلواني!


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: شكسته شدن حرمت "پهلواني"، در انتخابات پهلواني!
انتخابات فدراسيون ورزشهاي زورخانه اي و پهلواني در حالي برگزار شد كه اتفاقات آن مجمع بر خلاف روح پهلواني بود.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در ورزش پهلواني بيش از اين كه مسابقه و مقام و مدال و افتخار مهم باشد، روح پهلواني و رعايت اخلاق ارجحيت دارد اما اتفاقاتي كه در انتخابات اين فدراسيون رخ داد، نه رعايت اخلاق و احترام بود و نه رعايت كسوت و پيشكسوت.

محمدرضا طالقاني يك سال پيش با اصرار بيش از حد مسئولان وقت وزارت ورزش و جوانان به فدراسيون پهلواني آمد. كارنامه طالقاني در اين مدت مشخص است و احتياج به دفاع ندارد اما چيزي كه واضح است اين كه طالقاني به ميل خود نيامد و براي رياست كيسه ندوخته بود.

پس از يازده ماه حضور طالقاني در فدراسيون پهلواني، در آستانه انتخابات اين فدراسيون مسئولان عالي رتبه وزارت ورزش به وي اعلام مي‌كنند كه سعي مي‌شود مجوز حضور وي در انتخابات گرفته شود و از او مي‌خواهند براي انتخابات ثبت نام كند اما در شب انتخابات با وي تماس گرفته مي‌شود كه مجوز نداريد و نمي‌توانيد شركت كنيد.

بهتر بود سجادي معاون و در واقع نماينده وزير ورزش احترام نه يك سرپرست فدراسيون بلكه احترام يك پيشكسوت و مو سفيد ورزش، آن هم "ورزش پهلواني" را نگه مي‌داشت و اجازه خداحافظي به طالقاني مي‌داد

طالقاني در رابطه با اتفاقات روز انتخابات و قبل از آن، به ايسنا گفت: "سجادي روز قبل از انتخابات تماس گرفت و گفت مجوزم صادر نشده است. من از او پرسيدم مي‌توانم براي خداحافظي از هيئتها به مجمع بيايم كه او گفت بيا، اما زماني كه خواستم وارد ساختمان شوم به من اطلاع دادند كه سجادي گفته برو تا زمان ديگري با حضور وزير از شما تجليل كنيم!"

وي همچنين گفت: " من به رسم ادب به جلسه آمدم و خواستم به قانون احترام بگذارم و از بزرگان تشكر كنم. خود سجادي به من گفت كه به جلسه بيا. اما نمي‌دانم چرا امروز من را راه ندادند. من يازده ماه در فدراسيون ورزش‌هاي زورخانه‌اي و پهلواني كار كرده‌ام و مي خواستم بروم اما خودشان گفتند كه بمان ضمن اين كه احتياجي به تجليل ندارم. خود من از 100 نفر تجليل مي كنم و احتياجي به اين چيزها نيست."

اين كه در انتخابات فدراسيون پهلواني اجازه ورود به همه داده مي شود به جز طالقاني كه يازده ماه با درخواست مسئولين خدمت كرده، جاي سوال دارد و به نظر مي رسد كه دستور آقاي سجادي به عنوان معاون و در واقع نماينده وزير مبني بر اين كه طالقاني را به مجمع راه ندهند، دور از روح پهلواني و رعايت اخلاق در ورزش است.

وقتي محمود گودرزي به عنوان يك تحصيل‌كرده ورزشي در راس ورزش كشور قرار گرفته انتظار مي‌رود مرام ورزشي بر سيستم حاكم شود اما متاسفانه همچنان خوش استقبال و بد بدرقه هستيم و در رعايت حرمت پيشكسوتان و مو سفيدان ورزش نهايت كج سليقگي را به كار مي‌گيريم

اين اتفاق نيز در حالي مي افتد كه سجادي روز قبل به طالقاني گفته مشكلي ندارد بيايد اما خود او دستور مي دهد او را راه ندهند. به نظر مي‌رسد شايسته بود نماينده و معاون وزير ورزش احترام نه يك سرپرست بلكه احترام يك پيشكسوت و مو سفيد ورزش، آن هم "ورزش پهلواني" را نگه مي‌داشت و اجازه خداحافظي به وي مي‌داد.

وقتي محمود گودرزي به عنوان يك تحصيل‌كرده ورزشي در راس ورزش كشور قرار گرفته انتظار مي‌رود مرام ورزشي بر سيستم حاكم شود اما متاسفانه همچنان خوش استقبال و بد بدرقه هستيم و در رعايت حرمت پيشكسوتان و مو سفيدان ورزش نهايت كج سليقگي را به كار مي‌گيريم.

با شناختي كه از طالقاني داريم، او اهل جار و جنجال نبوده و بر خلاف برخي، چسبيده به ورزش نيست. طالقاني تنها قصد داشت مرام پهلواني را به جا آورده و تنها از همكارانش خداحافظي كند اما صد افسوس كه حرمت پهلواني در انتخابات پهلواني نگه داشته نشد.

انتهاي پيام

شنبه 30 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن