تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):از حقيقت ايمان اين است كه حق را بر باطل مقدم دارى، هر چند حق به ضرر تو و باطل به نفع ت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804553251




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بازار، توليد و صادرات، نرخ ارز را تعيين كند نه دولت


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: بازار، توليد و صادرات، نرخ ارز را تعيين كند نه دولت
مديرعامل تشكل توليدكنندگان و صادركنندگان لرستان با بيان اينكه بايد آموزش در دانشگاه‎ها بازنگري شود، گفت: نبود رابطه استاد و شاگردي لطمات زيادي به واحدهاي توليدي وارد كرده است.

علي كردي در گفت‎وگو‌ با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، منطقه لرستان، اظهار كرد: در حال حاضر به‎دليل عدم مديريت، سوء مديريت، بروكراسي اداري و تحريم‎هاي اعمال شده از سوي كشورهاي مستكبر و تحريم‎هاي داخلي به‎واسطه تصويب و اجراي قوانين دست و پا گير و عدم وجود زيرساخت‎هاي لازم منجر به بروز مشكلاتي براي فعالان اقتصادي شده است.

وي با بيان اينكه عدم آموزش نيروهاي ماهر و باتجربه، فاصله ايجاد شده بين توليد و دانشگاه، مدرك‎گرايي به جاي توليدگرايي و اقتصادي نبودن توليد از دلايل عقب‎ماندگي لرستان در بخش اقتصاد و توليد است، ادامه داد: در بيشتر موارد بحث توليد و كار را با هم اشتباه مي‎گيريم، چرا كه مشاهده مي‎شود برخي افراد بيكار اعتقاد دارند كه بايد تسهيلاتي دريافت و به سمت توليد برويم در حالي‌كه اين استنباط درست نيست توليدكننده بايد به دنبال توليد برود و بيكار به دنبال كار و كارآفرين به دنبال كارآفريني و توليد، افرادي كه با اين اعتقاد وارد عرصه مي‎شوند، نه‎تنها خود را نابود مي‎كند، بلكه مشكلاتي را نيز براي توليد ايجاد مي‎كند.

مهندس كردي افزود: در برخي استان‎هاي كشور همچون قزوين، تهران، اصفهان، تبريز و مشهد با همين قوانين و شرايط و فضاي كسب و كار، رشد اقتصادي و اشتغال پايدار وجود دارد.

مديرعامل تشكل توليدكنندگان و صادركنندگان لرستان بيان كرد: فضاي كسب و كار در بيشتر استان‎ها آلوده به عدم مديريت و رفتارهاي صحيح مديران، عدم زيرساخت‎هايي مثل راه‎آهن، فرودگاه و برق است.

اين فعال اقتصادي يادآور شد: توليد هرفمند، تلاش همه مديران اجرايي را مي‎طلبد و ناجا، گمرك، مديران اجرايي و ستادي، ادارات گاز، برق و... براي يك هدف مشخص يعني توليد نياز سات.

وي يادآور شد: پايين بودن قدرت خريد مردم، بيكاري زياد، عدم رشد اقتصادي، فاصله طبقاتي و تنگ‎نظري از عواملي است كه در لرستان حاكم است.

كردي بر بازنگري قانوني ماليات درباره واحدهاي توليدي تأكيد كرد و گفت: دولت بايد تصميم‎گيري و تصميم‎سازي را در هر بخش به عهده خود بخش بگذارد.

مديرعامل تشكل توليدكنندگان و صادركنندگان لرستان با انتقاد از اينكه دولت ميزان عيدي كارمندان را تعيين مي‎كند كه اين موضوعي اشتباه است، تصريح كرد: بايد كارفرمايان خود تعيين كننده ميزان عيدي كاركنان باشند و دولت تنها مي‎تواند عيدي را به كارگران و كارمندان دولتي بدهد.

وي افزود: درباره فعاليت تأمين اجتماعي يا دولت تمام مردم را تحت پوشش خود قرار دهد كه اين امر مي‎تواند كمك بزرگي به واحدهاي توليدي باشد و يا مديريت تأمين اجتماعي را به غيردولتي واگذار كند تا رونق اقتصادي ايجاد شود.

اين فعال اقتصادي با تأكيد بر اينكه بخش دولتي و خصوصي بايد آموزش‎هاي لازم را به كاركنان خود ارائه دهد، تصريح كرد: متأسفانه در بخش مهارتي و حرفه‎آموزي، نبود رابطه استاد و شاگردي لطمات زيادي به واحدهاي توليد وارد كرده است به اين معنا كه در قديم خانواده‎ها فرزندان خود را به يك صنعتگر معرفي مي‎كردند تا يك حرفه را بياموزند اما امروزه صنعتگران از اين امر امتناع مي‎كنند، چرا كه قانون كار و تأمين اجتماعي صنعتگر را محكوم به پرداخت حقوق و بيمه فرد مي‎كند.

مديرعامل تشكل توليدكنندگان و صادركنندگان لرستان با انتقاد از اينكه سازمان فني و حرفه‎اي ادعا مي‎كند كه آموزش‎هاي لازم را رايگان در اختيار متقاضيان قرار مي‎دهد، اضافه كرد: متأسفانه هيچ يك از آموزش‎ها مورد رضايت كارفرمايان نيست.

كردي ادامه داد: دانشگاه‎ها نيز كارجو تربيت مي‎كنند تا كارآفرين و علت آن اين است كه دانشجويان در دانشگاه‎ها همه موضوعات را تئوري و نظري مي‎آموزند و حتي آموزش‎ها نيز از طريق يك تئوريسين ارائه مي‎شود.

وي با بيان اينكه بايد امر آموزش در دانشگاه‎ها بازنگري شود و كساني كه مهارت لازم را دارند به‎عنوان استاد آموزش‎ها را ارائه دهند، يادآور شد: نياز است دانشگاه‎ها اجازه دهند دانشجويان كار دروس عملي را در تشكل‎ها و كارخانجات توليدي بياموزند.

اين فعال اقتصادي افزود: نياز است كه دانش‎آموخته‎هاي دانشگاه‎ها بعد از تحصيل به مدت يكسال در كارخانجات و صنايع حرفه و مهارت لازم را بياموزند و دولت نيز موظف است به مدت يكسال حقوق آنها را بپردازد، چرا كه اين امر منجر به ورود نيروي كار ماهر به عرصه توليد مي‎شود.

مديرعامل تشكل توليدكنندگان و صادركنندگان لرستان گفت: دولت نيز مي‎تواند سربازان وظيفه را كه داراي مهارتي هستند در بخش توليد به كار بگمارد تا آنها تجربه و مهارت لازم را كسب كنند.

كردي با بيان اينكه ما توليدكنندگان موافق ثبات اقتصادي و سياسي هستيم، اضافه كرد: تثبيت نرخ ارز منجر به ثبات اقتصادي مي‎شود البته بايد تثبيت واقعي باشد نه دستوري و نياز است اجازه دهيم بازار، توليد و صادرات نرخ ارز را تعيين كند نه دولت؛ دولت به خاطر كسري بودجه خود در ارزي كه به دست نمي‎آورد نرخ مي‎گذارد و اين امر باعث هرج و مرج در عرصه توليد و اقتصاد مي‎شود.

وي بيان كرد: اگر اقتصاد مبتني بر درآمد نفت باشد مشكلات همچنان پابرجاست و اگر مي‎خواهيم اقتصاد مبتني بر خدمات باشد بايد امور به بخش خصوصي و غيردولتي واگذار شود و با صدور پروانه، دولت فعاليت در همه رشته‎ها را به بخش خصوصي واگذار كند.

انتهاي پيام

خبرنگار:

شنبه 30 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 98]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن