تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):چه چيز مانع مى شود كه هر گاه بر يكى از شما غم و اندوه دنيايى رسيد، وضو بگيرد و به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819077079




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گاردين: جاسوسي آمريكا و انگليس از اسرائيل و اتحاديه اروپا


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: گاردين: جاسوسي آمريكا و انگليس از اسرائيل و اتحاديه اروپا
گاردين با استناد به افشاگري‌هاي جديد ادوارد اسنودن گزارش داد: سازمان‌هاي جاسوسي آمريكا و انگليس به جاسوسي از اولمرت نخست‌وزير وقت اسرائيل، شركت‌هاي حوزه انرژي و سازمان‌هاي امدادرسان و همچنين يك مقام اتحاديه اروپا مي‌پرداختند.
به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از گاردين، ادوارد اسنودن، پيمانكار پيشين آژانس امنيت ملي آمريكا، روز جمعه اسناد جديدي منتشر كرده كه مدعي است سرويس‌هاي جاسوسي آمريكا و بريتانيا با همكاري يكديگر از سازمان‌هاي غيردولتي، دولت‌ها و اشخاص جاسوسي مي‌كرده‌اند.

برپايه اين اسناد كه در روزنامه گاردين منتشر شده، مقر ارتباطات دولتي بريتانيا به همراه آژانس امنيت ملي آمريكا، از كميسر رقابت اتحاديه اروپا، ساختمان‌هاي دولتي آلمان در برلين و خارج اين كشور، مديران موسساتي كه كمك‌هاي بشردوستانه و مالي براي آفريقا تدارك مي‌ديدند، جاسوسي مي‌كرده است.

اين گزارش برپايه اين اسناد مدعي است كه مقر ارتباطات دولتي بريتانيا با همكاري آژانس امنيت ملي آمريكا، از سازمان‌هايي نظير برنامه توسعه سازمان ملل، صندوق كودكان سازمان ملل (يونيسف) و سازمان فرانسوي «پزشكان جهان» اطلاعات جمع‌آوري مي‌كرده‌اند.

رئيس جامعه كشورهاي آفريقاي غربي (اكواس) نيز جزو فهرستي است كه اسناد اسنودن نشان مي‌دهد، زير نظر بوده‌اند.

يكي از اين اسنادي كه متعلق به مقر ارتباطات دولتي بريتانيا است و در ژانويه ۲۰۰۹ تنظيم شده، مدعي است كه اين سازمان‌هاي جاسوسي ايميل ايهود اولمرت، نخست‌وزير وقت اسرائيل را تحت نظر داشته‌اند.

در اين اسناد آمده كه ايميل‌هاي ايهود باراك وزيردفاع وقت اسرائيل و رئيس ستاد مشترك اين كشور يوني كورن نيز تحت نظر بوده‌اند.

روزنامه گاردين نوشته جاسوسي بريتانيا از آلمان، براي ديويد كامرون وضعيت ناخوشايندي به وجود آورده، چرا كه او يكي از كساني بود كه پس از افشاي شنود تلفن‌هاي آنگلا مركل از سوي آژانس امنيت ملي آمريكا، به همراه ديگر مقام‌هاي اروپايي آن را محكوم كرد.

برپايه اين گزارش، يكي از مقام‌هاي مهمي كه از وي جاسوسي شده و نام وي در سند متعلق به مقر ارتباطات دولتي بريتانيا قيد شده، يوآكين آلمونيا، معاون رئيس اتحاديه اروپاست.

نقش اين مقام در مبازره با انحصارگرايي شركت‌ها بسيار برجسته است. وي در تحقيقات اقتصادي مهمي در اتحاديه اروپا دخيل بوده است.

تحقيقات از گوگل و مايكروسافت در پرونده معاون رئيس اتحاديه اروپا ثبت است. وي همچنين نقش برجسته‌اي در نوع واكنش اين اتحاديه به بحران مالي و اقتصادي داشته است.

خبرگزاري رويترز هم كه بخشي از محتواي اين اسناد را منعكس كرده، گزارش داده است كه برپايه اين اسناد شركت نفتي توتال، و شركت اسلحه‌سازي تالس نيز هدف جاسوسي سازمان بريتانيايي و آمريكايي بوده است.

شامگاه روز جمعه، باراك اوباما، رئيس جمهوري ايالات متحده، در آخرين كنفرانس خبري خود در سال ۲۰۱۳، در پاسخ به يكي از خبرنگاران به آژانس امنيت ملي آمريكا نيز پرداخت.

اين خبرنگار پرسيد چرا شش ماه پيش باراك اوباما عملكرد آژانس امنيت ملي را متوازن خواند اما امروز مي‌گويد كه در حال ايجاد توازن بين حريم خصوصي و دفع تهديدات تروريستي است.

باراك اوباما در پاسخ گفت به خاطر اينكه شرايط تغيير كرده و بسياري از مردم گمان مي‌كنند همه مكالمات آنها ثبت و ضبط است، اين بازنگري اقتضاي روز است.

رئيس جمهوري آمريكا همچنين گفت پرسش‌هاي تازه‌اي بوجود آمده كه بايد به آنها پاسخ گفت. وي در عين حال به اين خبرنگار گفت اگر حمله‌اي تروريستي در اين شش ماه اتفاق مي‌افتاد از وي سئوال مي‌كردند كه چرا تهديدكنندگان دستگير نشدند. رئيس جمهور ايالات متحده در مجموع از عملكرد آژانس امنيت ملي آمريكا دفاع كرد و گفت به نگراني‌ها هم بايد رسيدگي شود.

شنبه 30 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 163]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن