تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند عزو جل كه فرموده است: از صبر و نماز كمك بگيريد، صبر، روزه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804115146




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ماراتن مطبوعاتي پوتين با حضور بيش از 1300 خبرنگار


واضح آرشیو وب فارسی:برنا نيوز: ماراتن مطبوعاتي پوتين با حضور بيش از 1300 خبرنگار
ماراتن مطبوعاتي «ولاديمير پوتين» رئيس‌جمهوري روسيه آغاز شد و وي در آن به بيان سياست‌هاي روسيه در قبال مهمترين مسائل جهاني پرداخت.


به گزارش خبرنگار بين‌الملل برنا، ماراتن مطبوعاتي «ولاديمير پوتين» رئيس‌جمهوري روسيه آغاز شد و وي در آن به بيان سياست‌هاي روسيه در قبال مهمترين مسائل جهاني پرداخت.

پوتين امروز، پنج‌‎شنبه در نهمين كنفرانس مطبوعاتي بزرگ خود از زمان دور اول رياست جمهوريش در سال 2000 كه دقايقي پيش در مسكو آغاز شد، حضور يافت تا در جمع بيش از 1300 خبرنگار خارجي و داخلي مواضع كشورش را در مورد مسائل مهم جهان اعلام كند.

رييس‌جمهوري روسيه در اين كنفرانس كه پيش‌بيني مي‌شود بيش از 4 ساعت به طول بيانجامد، اعلام كرد كه اوكراين كشور همسايه و بردار ماست و روسيه بايد در شرايط دشوار به آن كمك كند و اين مهمترين دليل تصميم ما در مورد توافقات اخير است.

پوتين در پاسخ به سؤالي در مورد علت توافقات روز سه‌شنبه در جريان كميسيون بين دولتي روسيه و اوكراين توضيح داد: تصميم ما در خصوص اعطاي اعتبار مالي و كاهش قيمت گاز براي اوكراين به شرايط سخت اقتصادي، اجتماعي و سياسي كنوني كه اوكراين در حال حاضر با آن درگير است، مربوط مي‌شود.

رئيس‌جمهوري روسيه گفت: كاهش قيمت گاز صادراتي روسيه به اوكراين موقت است و براي شرايط كنوني در نظر گرفته شده اما مي‌توان با توافق دوطرف آن را ادامه داد.

رئيس‌جمهوري روسيه معتقد است كه شرايط امضاي قرارداد گازي منعقده در سال 2009 با اوكراين كاملا عادلانه بود و هرگز كسي نگفته كه روسيه با اين قرارداد اوكراين را «دوشيده است».

پوتين ادامه داد: ما معتقديم كه تن دادن به خواسته‌هاي اتحاديه اروپا اوكراين را به جيره خوار اين اتحاديه و مزرعه‌اي براي كشورهاي اروپايي تبديل مي‌كند.

وي افزود: ما از منافع اقتصادي خود حمايت مي‌كنيم و در عين حال مخالف قراردادهاي كي‌يف با اتحاديه اروپا نيستيم. اگر اوكراين تسليم خواسته‌هاي اتحاديه اروپا شود برخي بازارها در روسيه را از دست مي‌دهد.

پوتين تاكيد كرد: اين كمك به هيچ وجه ارتباطي با اعتراضات ميدان استقلال شهر كي‌يف و مذاكرات اين كشور با اتحاديه اروپا ندارد. درجه اعتباري اوكراين چندان بالا نيست. اما روسيه به رقابت پذيري صنعت اين كشور اعتقاد دارد.

رئيس جمهوري روسيه همچنين به صورت مستقيم به پرسشي درباره شكست وي در قانع كردن اوكراين براي پيوستن به اتحاديه گمركي روسيه، قزاقستان و بلاروس پاسخ نداد.

پوتين در خصوص برنامه‌هاي جاسوسي آژانس امنيت ملي آمريكا گفت كه اين برنامه‌ها براي مبارزه با تروريسم لازم هستند اما بايد قوانين و هنجارهاي سخت‌گيرانه‌اي در باره اين برنامه‌ها تنظيم شود.

وي گفت كه نظارت‌هاي آژانس امنيت ملي آمريكا عاملي براي خوشحالي نيست اما عاملي براي تاسف نيز نيست.

وي خاطرنشان كرد: اين برنامه‌هاي نظارتي گسترده براي آنكه با تروريسم مقابله كنيم و روابط تروريست‌ها را افشا كنيم ضروري هستند.

پوتين افزود: چنين حجم بالاي اطلاعاتي موجب محدود شدن آسيب به حريم خصوصي مي‌شود زيرا آژانس‌هاي امنيتي آنقدر توان ندارند كه همه آن‌ها را پردازش كنند.

وي همچنين به سوالي در خصوص اينكه چه كسي در پايان رياست جمهوري و در پايان سال 2018 ممكن است جانشين وي شود پاسخ نداد.

پوتين همچنين گفت: مسكو ادوارد اسنودن افشاگر برنامه‌هاي جاسوسي آژانس امنيت ملي آمريكا را در كنترل خود ندارد. هرگونه افشاگري اسنودن از اسنادي ناشي مي‌شود كه وي پيش از آمدن به روسيه ارائه كرده است.

وي خاطرنشان كرد كه روسيه به اين شرط به اسنودن پناهندگي داده كه وي آنچه كه پوتين فعاليت‌هاي ضد آمريكايي خوانده متوقف كند.

پوتين در سخني كنايه‌‎آميز گفت كه به اوباما حسودي مي‌كند كه چطور به رغم همه افشاگري‌هاي ادوارد اسنودن در خصوص جاسوسي‌هاي آمريكا كسي با اوباما برخورد نمي كند.

پوتين همچنين گفت كه شخصا با اسنودن ملاقاتي نداشته و آژانس‌هاي امنيتي روسيه نيز با اسنودن همكاري نكرده‌اند و از او در خصوص فعاليت‌هاي آژانس امنيت ملي آمريكا عليه روسيه بازخواست نكرده‌اند.

رئيس جمهوري روسيه در رابطه با برنامه موشكي ناتو نيز گفت: ما برنامه دفاع موشكي ناتو و آمريكا را خطري براي خود تلقي مي‌كنيم و به آن پاسخ مي‌دهيم. مسكو هنوز هنوز تصميم نهايي را درباره استقرار موشك‌هاي استراتژيك "اسكندر" در استان كالينينگراد، واقع در مرز روسيه با اتحاديه اروپا نگرفته است.

وي ادامه داد: روسيه موشك‌هاي راهبردي خود را در غربي‌ترين مناطق خود نزديك به درياي بالتيك مستقر نكرده اما اين كار را يكي از گزينه‌هاي ممكن براي مقابله با استقرار سپر دفاع موشكي آمريكا در اروپا مي‌داند.

پوتين همچنين خاطرنشان ساخت كه روسيه مدت‌هاست كه چنين اقدامي را بررسي كرده اما هنوز تصميم به استقرار اين موشك‌ها نگرفته است.

رئيس جمهوري روسيه در خصوص اعتراضات فعالان زيست محيطي به فعاليت‌هاي روسيه در اقيانوس منجمد شمالي نيز گفت: روسيه اقدامات قاطعي را براي مقابله با هرگونه تلاش از سوي گروه‌هاي حامي محيط زيست نظير فعالان صلح سبز به منظور دخالت در توسعه شمالگان انجام خواهد داد.

پوتين گفت: فعالان صلح سبز كه در ماه سپتامبر در جريان اعتراضاتي در يك سكوي حفاري روسيه بازداشت شدند احتمالا دستورالعمل‌هايي را براي تضعيف تلاش‌هاي روسيه به منظور توسعه منابع انرژي منطقه شمالگان داشته‌اند و دولت‌هايي حامي آن‌ها بوده‌اند. وي از هيچ كشوري نام نبرد.

وي در خصوص فعالان دستگير شده صلح سبز گفت كه اين فعالان احتمالا مورد عفو قرار خواهند گرفت اما دستگيري آنها بايد درسي براي ديگران باشد.

پوتين همچنين انگيزه اقدامات خود در حمايت از ارزش‌هاي سنتي روسيه را ضرورت دفاع از روسيه در مقابل آنچه كه وي اقليت‌هاي متجاوز خواند، دانست.

وي گفت: براي من انتقاد از ارزش‌هاي غربي مهم نيست. آنچه براي من مهم است حفاظت از جامعه خودمان در مقابل يك سري ارزش‌هاي ناقص است كه براي شهروندان ما بيگانه هستند.

پوتين تاكيد كرد: برخي گروهاي اجتماعي نه فقط هر طور كه مي‌خواهند زندگي مي‌كنند بلكه ديدگاه‌هاي خود را بر مردم ديگر كشورها نيز تحميل مي‌كنند و اين كار را به طريقي تجاوزگرانه انجام مي‌دهند.

شنبه 30 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برنا نيوز]
[مشاهده در: www.bornanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن