تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):درگذشت عالم مصيبتى جبران ‏ناپذير و رخنه ‏اى بسته ناشدنى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818842953




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بررسي پروسه رشد ايران در رنكينگ فيفا 12 پله صعود، 33 جهان و اول مطلق آسيا


واضح آرشیو وب فارسی:ايران ورزشی: بررسي پروسه رشد ايران در رنكينگ فيفا 12 پله صعود، 33 جهان و اول مطلق آسيا
سال ۲۰۱۳ براي تيم ملي ايران سالي موفقيت‌آميز بود به طوري كه پس از صعود به جام‌جهاني برزيل، جايگاه خود را در رنكينگ فيفا به تدريج بهبود بخشيد و در آسيا از پله چهارم به تيم نخست و برتر تبديل شد.
آخرين رده‌بندي اعلام شده فيفا در سال 2013، در حالي اعلام شد كه تيم كشورمان با 12 پله صعود و كسب 720 امتياز در رده 33 جهان ايستاد و همچنان برترين تيم قاره آسيا شناخته شد.
اين در حالي بود كه در ابتداي سال رو به پايان ميلادي در پايين‌ترين جايگاه قرار داشت اما هر چه از سال سپري شد و موفقيت‌هايي مثل راهيابي تيم كشورمان به جام جهاني 2014 كسب شد، ‌موقعيت ايران در دو عرصه جهاني و آسيايي، بهتر شد تا جايي كه حتي حدود 2 هفته پس از قرعه‌كشي جام جهاني 2014 برزيل و همگروهي با تيم‌هاي آرژانتين، نيجريه و بوسني و‌هرزگوين، تيم كشورمان به بالاترين رده ممكن رسيد و جايگاه خود را به‌عنوان برترين تيم قاره پهناور آسيا تثبيت كرد.
تيم كروش هر چند در ماه ابتدايي سال گاه دچار افت در فهرست فيفا شد اما به طور كلي در سالي كه سپري شد روند رو به رشد داشت و در آخرين ماه سال به نقطه اوج خود در طبقه‌بندي كه فدراسيون جهاني انجام مي‌دهد، رسيد.
در اين گزارش رده‌بندي تيم كشورمان در ماه‌هاي مختلف منتشر مي‌شود تا روند ارتقاي شاگردان كروش به وضوح مشخص شود.

يك پله سقوط در اولين مرحله
در اولين رده‌بندي كه از سوي فدراسيون جهاني فوتبال در سال جاري ميلادي اعلام شد، تيم كشورمان يك پله سقوط داشت. تيم كارلوس كروش كه سعي مي‌كرد رو به جلو حركت كند، با كسب 537 امتياز در رده 60 جهان جاي گرفت. بر اين اساس 3 تيم ژاپن (834 امتياز)، كره جنوبي (687 امتياز) و استراليا (674 امتياز) بالاتر از تيم كشورمان در سطح قاره آسيا ايستادند.
ماه دوم خوش يمن بود
ماه دوم سال 2013 براي تيم كروش، خوش يمن بود. در اين ماه تيم ملي حركت رو به جلويي در رنكينگ فيفا داشت. اين تيم توانست 543 امتياز كسب كرده و 2 پله صعود كند و در جايگاه 58 رده‌بندي كلي جهاني قرار گيرد. در سطح آسيا هرچند جايگاه استراليا و كره جنوبي يعني تيم‌هاي دوم و سوم با هم عوض شد اما ايران در آسيا همچنان پس از ژاپن (779 امتياز)، استراليا (649 امتياز) و كره جنوبي (643 امتياز) تيم چهارم قاره محسوب مي‌شد.
57 جهان، در ماه سوم
در ماه مارس كه فصل زمستان پايان يافت، تيم ايران بازهم در جدول صعود كرد. اين تيم 540 امتياز از فيفا دريافت كرد و به يك رده بالاتر يعني 57 جهاني رسيد. با اين حال تيم كروش البته در آسيا چهارم بود و پس از ژاپن (811 امتياز)، استراليا (634 امتياز) و كره جنوبي (601 امتياز) قرار داشت.
يك پله صعود در مرحله چهارم
در ماه چهارم سال يعني آوريل نيز ايران بازهم در رنكينگ فيفا پيشرفت داشت. اين تيم توانست جايگاه خود را با يك پله صعود و كسب 538 امتياز بهبود ببخشد. در آسيا نيز تيم كروش پس از ژاپن (773 امتياز)، كره جنوبي (644 امتياز) و استراليا (624 امتياز) چهارم بود.
بازگشت به جايگاه قبل در پنجمين رنكينگ
در ماه پنجم تيم ايران دچار سقوط جايگاه در جدول فدراسيون جهاني شد. 538 امتياز كسب كرد و به رده 57 كه قبلا در اختيار داشت، بازگشت. البته در سطح قاره رده چهارمي ايران همچنان حفظ شد و پس از ژاپن (773 امتياز)، ‌كره جنوبي (644 امتياز) و استراليا (624 امتياز) قرار گرفت.
سقوط نگران كننده در جون
در ماه ششم يعني ژوئن ايران سقوط بدي داشت تا جايي كه تيم كروش حتي جايگاه خود را در سطح آسيا متزلزل‌تر از قبل ديد. اين تيم در اين تاريخ 506 امتياز كسب كرد و در رنكينگ كلي 67 شد و در آسيا نيز با يك پله نزول پس از ژاپن (765 امتياز)، كره جنوبي (666 امتياز)، استراليا (619 امتياز) و ازبكستان (550 امتياز) پنجم شد.
پايان سه ماه سقوط
در اين ماه پس از 3 ماه سقوط، جايگاه تيم كروش در جدول فيفا بالا رفت و موقعيتش را بهبود بخشيد. اين تيم در اوايل تابستان با 15 پله صعود و كسب 596 امتياز تا رده 52 بالا آمد. تيم ايران حتي موقعيت خود را در سطح آسيا بهبود بخشيد و از ازبكستان مجددا جلو زد. هر چند كه پس از ژاپن (689 امتياز)، استراليا (671 امتياز) و كره جنوبي (642 امتياز) چهارم بود.
عبور از كره در ماه هشتم
در ماه اوت اتفاق جالبي براي ايران در رنكينگ فيفا رخ داد. اين تيم همچنان در رده 52 بود. با 601 امتياز نه صعود كرد و نه سقوط داشت اما در آسيا كره جنوبي را پشت سر گذاشت. تيم كروش كه به جام جهاني 2014 راه يافته بود، پس از ژاپن (695 امتياز) و استراليا (630 امتياز) سوم قاره شد.
شاگردان كروش، كانگوروها را جا گذاشتند
نهمين ماه ميلادي براي تيم ملي ايران چه در سطح جهاني و چه در محدوده آسيا، ‌ماهي موفقيت‌آميز بود چرا كه تيم ايران در رده جهاني و آسيايي، صاحب جايگاهي بهتر شد. تيم كشورمان در رده جهاني 633 امتياز كسب كرد و با 4 پله صعود در رده 48 جاي گرفت. در رده آسيايي تيم ملي ‌ايران، كانگوروها (استراليا) را جا گذاشت و پس از ژاپن (671 امتياز) دومين تيم برتر آسيا شناخته شد.
رده 49 در ماه دهم مال ايران شد
در دهمين ماه سال موقعيت ايران در رده قاره‌اي تثيبت شد اما در رده جهاني دچار اندكي سقوط شد. براين اساس تيم ملي 613 امتياز كسب كرد و با يك پله سقوط به رده 49 كلي رسيد اما در آسيا پس از ژاپن (634 امتياز) همچنان تيم دوم قاره كهن بود.
جهش خيره كننده در ماه گذشته
در ماه گذشته ميلادي (يازدهمين ماه سال) تيم كروش جهش خيره‌كننده‌اي به ويژه در سطح قاره داشت. در اين ماه تيم كشورمان 640 امتياز كسب كرد و با 4 پله صعود به رده 45 رسيد. در اين حال نكته قابل توجه پيشي گرفتن نسبت به سامورايي‌هاي آبي يعني ژاپن در آسيا بود. ژاپن كه توسط زاكه‌روني ايتاليايي هدايت مي‌شود در اين ماه 638 امتياز كسب كرد و پس از ايران قرار گرفت.
تثبيت جايگاه در آخرين ماه
در آخرين رنكينگ فيفا كه پنج‌شنبه اعلام شد، در اصل جايگاه ايران در سطح آسيا تثبيت شد و از طرفي در سطح جهاني به بالاترين رده ممكن در طول سال رسيد. ايران 720 امتياز گرفت و با 12 پله صعود تيم 33 جهان شد. در حالي‌كه در آسيا ژاپن 638 امتياز كسب كرد و حتي با يك پله صعود در آسيا با كسب پله 47 بعد از ملي‌پوشان كشورمان قرار گرفت.

شنبه 30 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران ورزشی]
[مشاهده در: www.iran-varzeshi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 98]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن