تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه قلب بهتر از روزه زبان است و روزه زبان بهتر از روزه شكم است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803101973




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نگاهی به نوسان قیمت دلار در 6 ماه گذشته/ ثابت نگه داشتن دستوری نرخ ارز چه آسیب‌هایی به اقتصاد وارد می‌کند؟+ نمودار


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
نگاهی به نوسان قیمت دلار در 6 ماه گذشته/ ثابت نگه داشتن دستوری نرخ ارز چه آسیب‌هایی به اقتصاد وارد می‌کند؟+ نمودار

نگاهی به نوسان قیمت دلار در 6 ماه گذشته/ ثابت نگه داشتن دستوری نرخ ارز چه آسیب‌هایی به اقتصاد وارد می‌کند؟+ نمودار
بسیاری از کارشناسان اقتصادی معتقدند قیمت ارز را باید شرایط بازار و شاخص های اقتصادی تعیین کند.
به گزارش نامه نیوز، طی سال های اخیر یکی از مشکلات اساسی اقتصاد ایران افت ارزش ریال و در راستای آن افزایش قیمت ارزهای مختلف و نوسان های روزانه قیمت آن بوده است که آسیب های فراوانی را به اقتصاد کشور وارد کرده است.
بر همین اساس در جریان تبلیغات نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، تمام نامزدها از برقراری ثبات در بازار ارز به عنوان یکی از برنامه های خود یاد کرده و حجت الاسلام حسن روحانی نیز اعلام کرد که باید بازار ارز به ثبات برسد. با پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری فضای روانی حاکم در بازار موجب شد تا نوسان قیمت ها در بازار ارز نزولی شده و شاهد کاهش قیمت ها تا مرز 3 هزار تومان بودیم که بسیاری از کارشناسان نیز این نوسان را آسیب دیگری برای اقتصاد عنوان کردند و اعلام کردند که افت قیمت ها منطقی نیست. روند افت قیمت ها در بازار ارز پس از آغاز فعالیت دولت یازدهم نیز ادامه داشت و در زمان سفر روحانی به نیویورک و به واسطه افزایش امیدواری برای برقراری رابطه دیپلماتیک با کشورهای دیگر قیمت ارز به کمتز از 3 هزار تومان رسید. در آن زمان رئیس کل بانک مرکزی در اظهارنظری اعلام کرد که افت قیمت ارز در شرایط فعلی منطقی نیست و قیمت ارز باید بر اساس فعالیت های اقتصادی کاهش یابد. این اظهارنظر باعث شد تا بار دیگر قیمت دلار وارد کانال 3 هزار تومان شود و البته انتقادهای فراوانی نیز در این زمینه مطرح شد. اما پس از گذشت کمتر از یک ماه از این اظهارنظر و به واسطه آغاز مذاکرات ایران و گروه 1+5 بازار ارز بار دیگر به این اتفاق سیاسی واکنش نشان داد و قیمت ارز وارد محدود 2900 تومان شد و پس از این نیز اظهارنظرها نتوانست قیمت دلار را افزایش دهد. در شرایطی که بسیاری انتظار داشتند توافق هسته ای ایران و گروه 1+5 موجب کاهش قیمت ارز در بازار خواهد شد این اتفاق رخ نداد و خبری از نوسان قیمت ارز نبود و دلار در محدوده 2940 تومان باقی ماند. این در شرایطی بود که مسئولان دولتی بارها اعلام کرده بودند که به دنبال تک نرخی کردن ارز در سال 93 هستند و قیمت دلار را در بودجه سال 93 کل کشور 2650 تومان تعیین کردند. اما باز هم این اتفاق ها تاثیر چندانی بر بازار ارز نداشت و قیمت ارز نوسان چندانی را تجربه نکرد و به نظر می رسد برنامه ویژه دولت در بازار ارز نگه داشتن قیمت ارز در محدوده قیمت فعلی تا پایان سال است که البته این موضوع نیز انتقادهایی را به همراه داشته است. جواد صالحی اصفهانی استاد اقتصاد دانشگاه ویرجینیاتک در این زمینه اعلام کرده است که دولت نباید قیمت ارز را ثابت نگه دارد و این به ضرر اقتصاد است و باید قیمت ارز بر اساس شاخص ها و منطق اقتصادی تعیین شود و نوسان ها نیز در این زمینه باشد. دلیل اصلی منتقدان ثابت نگه داشتن دستوری قیمت ارز نیز این است که در سال های اخیر قیمت ارز در ایران ثابت نگه داشته شد و زمانی دیگر توانایی ثابت نگه داشتن قیمت ارز وجود نداشت و همین موضوع باعث افت شدید ارزش پول ملی و نوسان فراوان قیمت ارز شده است و با توجه به این تجربه نباید دیگر نرخ ارز را با دستور ثابت نگه داشت. در جدول زیر نوسان قیمت دلار در 6 ماه گذشته آمده است:





1392/9/26





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 89]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن