تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):همه خوبى‏ها و بدى‏ها در مقابل توست و هرگز خوبى و بدى واقعى را جز در آخرت نمى‏بينى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802507679




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برنامه ديدارهاي هفته هفدهم ليگ برتر انگليس


واضح آرشیو وب فارسی:ورزش سه: برنامه ديدارهاي هفته هفدهم ليگ برتر انگليس
آرسنال و چلسي در داربي شهر لندن در ديداري بسيار حساس به مصاف هم خواهند رفت.

هفته هفدهم ليگ برتر انگليس از روز شنبه در حالي‌ آغاز مي شود که همه نگاه ها به شهرآورد لندن است که دوشنبه بين آرسنال و چلسي برگزار خواهد شد.

در حالي که دو باشگاه چلسي و آرسنال از تيم‌هاي مهم و تاثيرگذار فوتبال انگليس هستند رقابت‌هاي آنها همواره از دهه 1930 تاکنون مورد توجه بوده‌است. پس از صعود چلسي به ليگ برتر از سال 2000 رقابت جدي بين دو تيم براي قهرماني به وجود آمده‌ است.

دو تيم در مجموع تاکنون 180 بار برابر هم به ميدان رفتند که آرسنال 68 بار به پيروزي رسيده است، 52 بازي با نتيجه تساوي به پايان رسيده است و آبي‌هاي لندن نيز در 60 ديدار به پيروزي رسيده‌اند.

رقابت بين اين دو تيم باعث شده است که کمتر بازيکني جرات کند تا بين اين دو تيم جابجا شود. هنوز اتفاقات به وجود آمده براي ويليام گالاس و اشلي کول از ياد فوتبالدوستان نرفته است که جنجال زيادي در جزيره به وجود آورد. البته رقابت اين دو تيم در لندن به عنوان برترين داربي اين شهر شناخته نمي‌شود. در واقع اين بازي حساسيت بازي آرسنال و تاتنهام را ندارد، اما به دليل قهرماني چلسي در سال 2004 آرسنالي‌ها زنگ خطر را براي خود حس کردند و اکنون از بازي چلسي و آرسنال به عنوان داربي حساس لندن از آن ياد مي شود.

در سال 2003 يک نظر‌سنجي بزرگ از هواداران آرسنال صورت گرفت و آنها چلسي را پس از منچستر‌يونايتد و آرسنال، سومين رقيب خود معرفي کردند. در همان سال هواداران چلسي آرسنال را به عنوان حساس ترين رقيب خود محسوب کردند. دو تيم اولين بار در 9 نوامبر 1907 به مصاف هم رفتند که اين ديدار در پايان با برتري 2 بر يک چلسي به پايان رسيد. اين ديدار با حضور 65 هزار نفر هوادار برگزار شد که در آن سال يک رکورد محسوب مي‌شد. البته بيشترين تعداد تماشاگر در بازي اين دو تيم به سال 1935 بر‌مي گردد که اين ديدار با حضور 82 هزار نفر برگزار شد.

رقابت دو تيم در دهه 50 به اوج خود رسيد که آرسنال در هر دو ديدار جام حذفي موفق شد چلسي را شکست دهد، در طرف مقابل آبي هاي لندن موفق شدند در دهه 60 با بازيکنان بزرگي که آن سال در اختيار داشتند قدرت خود را به رقيب ديرينه خود ديکته کنند و از 18 ديداري که اين دو تيم در اين دهه با هم برگزار کردند چلسي موفق شد در 14 ديدار به برتري برسد. دو ديدار با تساوي به پايان رسيد و دو ديدار نيز با برتري توپچي هاي لندن به پايان رسيد.

در سال‌هاي اخير اين دو تيم در دو فينال رو در روي هم قرار گرفتند که سهم هر دو تيم يک پيروزي بوده است. آرسنال موفق شد در فينال جام حذفي انگليس در سال 2002 با نتيجه 2 بر صفر چلسي را ببرد و به قهرماني برسد. آبي هاي لندن نيز در مقابل موفق شدند در فينال جام اتحاديه در سال 2007 با نتيجه 2 بر يک آرسنال را شکست دهند و به قهرماني برسند. در اين فينال درگيري هاي زيادي بين بازيکنان دو تيم رخ داد که بازي را تحت تاثير قرار داد. درگيري فرانک لمپارد با سسک فابرگاس در آن ديدار جنجال‌زيادي در رسانه هاي انگليسي به وجود آورد. همچنين در ادامه درگيري هواداران چلسي با امانوئل آدبايور نيز از ديگر اتفاقات مهم جنجالي آن ديدار معروف به حساب مي‌رفت.

يکي ديگر از ديدار‌هاي خاطره انگيز دو تيم در 29 اکتبر 2011 در ورزشگاه استمفورد‌بريج برگزار شد که آرسنال موفق شد با نتيجه 5 بر 3 به پيروزي برسد. در آن ديدار روبين فان‌پرسي موفق شد هت تريک کند، ديگر گل‌هاي توپچي‌هاي لندن را در آن ديدار تئو والکات و آندره سانتوس به ثمر رساندند. براي ميزبان نيز فرانک لمپارد، خوان ماتا و جان تري گلزني کردند.

بهترين گلزن بازي‌هاي آرسنال و چلسي ديديه دروگبا محسوب مي‌شود که با زدن 13 گل توانسته مرد داربي لندن لقب گيرد. اين روز‌ها نبود اين بازيکن گلزن بد جوري در تيم چلسي حس مي شود. عملکرد ضعيف مهاجمان تيم چلسي در اين فصل صداي مورينيو و هواداران اين تيم را در آورده است. فرناندو تورس و ساموئل اتوئو در کنار دمبا با، مهاجمان چلسي در اين فصل بودند اما بيشتر گل هاي چلسي را در اين فصل ادن هازارد و فرانک لمپارد به ثمر رساندند.

در سوي مقابل آرسنال در اين فصل به همان اندازه که تيمي هجومي بوده است در خط دفاع نيز با مشکلاتي روبرو بوده است. اين حقيقت را مي‌توان در نتيجه بازي اين تيم برابر منچستر‌سيتي به خوبي فهميد که در پايان با نتيجه 6بر 3 به سود منچستر‌سيتي به پايان رسيد. اين شکست باعث شد تا اختلاف دو تيم در صدر جدول به دو امتياز برسد. طوري که چلسي در صورتي که بتواند در بازي دوشنبه به پيروزي برسد، مي تواند به صدر جدول ليگ برتر صعود کند.

به گزارش ايسنا، فولام در ديگر ديدار اين هفته بايد در خانه به ديدار منچستر‌سيتي برود. ياران اشکان دژاگه که چند هفته اي است رنه مئوليستين را به تنهايي روي نيمکت خود مي‌بيند در بازي هفته گذشته برابر اورتون با نتيجه 4 بر يک شکست خورد تا همچنان در رده نوزدهم جدول باقي بماند. فولام با شکستي که در بازي قبل متحمل شد در رده نوزدهم جدول باقي مانده است و در شرايط خوبي به سر نمي‌برد. آنها اين هفته بازي حساسي را در خانه برابر تيم مدعي منچستر‌سيتي برگزار خواهند کرد که اهميت بالايي براي دو تيم دارد. اشکان دژاگه در چند بازي قبلي تيمش در ترکيب ثابت قرارگرفته است و توانسته بازي هاي خوبي نيز از خود نشان دهد. او پس از گلزني برابر تاتنهام در بازي برابر آستون ويلا نيز توانست يک پاس گل بدهد.

منچستر‌يونايتد تيم هشتم جدول در خانه به ديدار وست هام خواهد رفت. شاگردان ديويد مويس که در اين فصل عملکرد چندان خوبي از خود نشان نداده است هفته قبل با پيروزي پرگل برابر آستون ويلا توانست به وضعيت خود در جدول رده‌بندي بهبود ببخشد. آنها اين هفته برابر تيم هفدهم جدول ديدار خواهند کرد. منچستر در شرايطي به ديدار اين تيم خواهد رفت که روبين فان‌پرسي را در ترکيب خود نخواهد داشت. البته منچستر در حالي به ديدار اين تيم خواهد رفت که وين روني دوباره به دوران اون خود برگشته است و مي تواند باز هم درخشش خود را در چند هفته ديگر تکرار کند.

**برنامه بازي ها

*شنبه

ليورپول- کارديف

کريستال‌پالاس – نيوکاسل

فولام- منچستر‌سيتي

منچستر‌يونايتد- وستهام

استوک‌سيتي- آستون‌ويلا

ساندرلند – نوريچ

وست‌برومويچ – هال سيتي

*يکشنبه

ساوت همپتون- تاتنهام

سوآنزي- اورتون

* دوشنبه

آرسنال – چلسي

در جدول رده‌بندي آرسنال با 35 امتياز در صدر قرار دارد و تيم‌هاي ليورپول و چلسي با 33 امتياز و به دليل تفاضل گل در رده‌هاي دوم و سوم قرار دارند.

جمعه 1392/09/29 10:07





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ورزش سه]
[مشاهده در: www.varzesh3.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 99]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن