تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به راستى حكمتى كه در قلب منافق جا مى گيرد، در سينه اش بى قرارى مى كند تا از آن بي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819377960




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تحريف زدايي از متون نسخ شبيه خواني هدف برگزاري تعزيه خواني است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: تحريف زدايي از متون نسخ شبيه خواني هدف برگزاري تعزيه خواني است
گناباد - خبرگزاري مهر: رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي گناباد گفت: هدف از برگزاري سوگواره تعزيه خواني تحريف زدايي از متون نسخ شبيه خواني و ترويج فرهنگ ايثار و شهادت است.

به گزارش خبرنگار مهر، علي قنبري ظهر جمعه در مراسم اختتاميه چهارمين سوگواره تعزيه خواني راويان نينوا در مهديه گناباد اظهار كرد: فداكاري، بصيرت، آزادي، مبارزه با ظلم و ستم، درس هاي ماندگاري قيام امام حسين(ع) است.

رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي گناباد افزود: هدف از برگزاري سوگواره تعزيه خواني تحريف زدايي از متون نسخ شبيه خواني و ترويج فرهنگ ايثار و شهادت است.

قنبري درخصوص تعزيه در قالب هنر افزود: قيام و پيام عاشورا و امام حسين(ع) هميشه جاويد و ماندگار است و هنرمندان با هنر تعزيه اين واقعه ماندگار را روايت مي كند چراكه بيان واقعه عاشورا در قالب هنر احساس و رابطه اي با مخاطب ايجاد مي كند كه سبب جذب مخاطب و مصائب و وقايع آن زمان مي شود.

در ادامه حجت الاسلام حسن صادقي نسب، امام جمعه گناباد نيز در ادامه اظهار كرد: يكي از حق هايي كه اهل بيت(ع) نسبت به ما دارند و مسلمانان بايد آن را به پا دارند، سوگواري سيد الشهداء(ع) است و فرزندان و نسل جوان و نوجوان ما بايد امام حسين شناس شوند.

امام جمعه گناباد به تأثير تعزيه اشاره كرد و بيان كرد: سخنراني و منبر پيام و محتوايش بيشتر است اما چون فقط سمعي است، كمتر تأثير گذار است ولي تعزيه خواني چون سمعي و بصري است، تأثيرگذاري عميقي بر مخاطب مي گذارد.

در پايان مراسم اختتاميه از صادقي نسب، حسن خدادادي، محمد زحمتكش، علي اميري و مؤمني به عنوان پيرغلامان حسيني تجليل بعمل آمد.

كد خبر: 2199485

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۹ - ۱۴:۵۷

جمعه 29 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن