تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه (مردم) امر به معروف و نهى از منكر نكنند، و از نيكان خاندان من پيروى ننمايند،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804072085




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هاشمي رفسنجاني: حاتم‌بخشي از حقوق بازنشستگان، پذيرفتني نيست


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: هاشمي رفسنجاني: حاتم‌بخشي از حقوق بازنشستگان، پذيرفتني نيست
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به سوابق روحانيت در تاريخ ايران، گفت: در تعارضات بين مردم و حكومت‌ها، روحانيت هميشه با مردم بوده و بيوت علما پناهگاه مظلومان محسوب شده است.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در جمع طلاب، روحانيون، علما و فضلاي استان كرمان، اعتماد مردم به روحانيت را سرمايه ارزشمندي براي تعميق اعتقادات ديني سطوح مختلف جامعه دانست و تاكيد كرد: هركس دانسته يا ندانسته ارزش اين قشر مورد احترام مردم را مخدوش كند، مرتكب گناهي نابخشودني مي‌شود.

وي با اشاره به يك اتفاق تاريخي در زمان حضرت يوسف كه كسي با ادعاي دروغين مردم را منحرف كرد و پس از مدتي پشيمان شد، خاطرنشان كرد: خداوند به حضرت موسي فرمودند كه براي قبولي توبه بايد همه كساني را كه منحرف كرده، آگاه كند.

جامعه ديني، حساب روحانيت اصيل را از مدعيان جدا مي‌داند

اين عضو مجلس خبرگان رهبري با ارائه تحليلي از اتفاقات تاريخي دهه اخير در جمهوري اسلامي ايران نيز گفت: متأسفانه برخي از بزرگان روحانيت در حمايت از يك جريان ناشناخته، طريق تقديس پيمودند و بالطبع تمام عملكرد منفي آن جريان به حساب روحانيت و حوزه علميه نوشته شد.

هاشمي رفسنجاني با اشاره به جايگاه هميشگي روحانيت در جامعه اسلامي اظهار كرد: مردم ايران پس از تخريب‌ها و توهين‌ها عليه روحانيت، در انتخابات اخير از ميان شخصيت‌هاي موجه و مورد تاييد نظام، به تنها نامزد روحاني رأي دادند كه نشان مي‌دهد جامعه ديني، حساب روحانيت اصيل را از مدعيان جدا مي‌داند.

اصول ورود به معاملات جهاني را رعايت كنيم

وي در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود به نعمت‌هاي خداوندي در سرزمين ايران اشاره كرد و گفت: خداوند در كنار عنايت منابع غني و جغرافياي راهبردي، عشق به اسلام و مكتب اهل بيت را نيز در دل مردم جاودان كرد.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، آسمان و زمين و درياي ايران را چهار راه ارتباطي جهان براي عبور هواپيماها، خطوط انرژي و ارتباطي (فيبر نوري) و كشتي‌ها دانست و افزود: براي بهره‌برداري درست از اين امتيازات، بايد اصول ورود به معاملات جهاني را در ادبيات و رفتار ديپلماتيك رعايت كنيم.

در سالهاي اخير با حرف‌هاي نسنجيده، ديگران را عليه خويش تحريك كرديم

هاشمي رفسنجاني ادامه داد: اگرچه در چند سال اخير با حرف‌هاي نسنجيده و رفتارهاي شعاري، ديگران را عليه خويش تحريك كرديم، ولي با روي كار آمدن دولت تدبير و اميد، شرايط تغيير كرد و دنيا خواهان تجديد روابط با ايران است.

وي، تدبير در تصميمات سياسي و اقتصادي را شرط اول مسئوليت‌پذيري براي ايران اسلامي دانست و تصريح كرد: اگر ظرفيت‌هاي بالقوه كشور را به فعليت مي‌رسانديم، دنيا خود را مسئول حفط امنيت ايران مي‌دانست.

دوران تصويب صدها طرح در يك جلسه دو ساعته گذشته است

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در بخش ديگري از سخنان خود، حضور روحانيون كرماني در تاريخ ايران، حوزه‌هاي علميه كشور و شهرهاي مختلف استان را بسيار برجسته دانست و گفت: نمونه اين قشر، آيت‌الله جعفري هستند كه همچنان در صراط مستقيم انقلاب و بدون گرايش‌هاي سياسي منشاء

خدمت است.

هاشمي رفسنجاني افزود: اميدوارم علما و مسئولان استان با عقلانيت براي توسعه متوازن استان كرمان تصميم‌گيري و عمل كنند كه دوران تصويب صدها طرح در يك جلسه دو ساعته گذشته است.

مردم گناهان افراد مدعي را به حساب دين و نظام نمي‌گذارند

وي همچنين، غارت بيت‌المال، بويژه قشر زحمتكش كارگر در سازمان تأمين اجتماعي را كاري بسيار زشت و به دور از فرهنگ مديريتي دانست و گفت: هيچ توجيهي پذيرفته نيست كه از حقوق بازنشستگان مظلوم، به دلايل مختلف حاتم‌بخشي كنند.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، انتشار تدريجي برخي اسناد مربوط به فساد اداري در دولت گذشته و اعتراف يكي از مسئولان براي پرداخت كارت هديه به مسئولان قواي مختلف را تأسف‌بار و به دور از شأن نظام اسلامي دانست و اظهار كرد: خدا را شكر كه مردم هوشيار ايران اشتباهات و گناهان افراد مدعي را به حساب دين و مذهب و نظام نمي‌گذارند.

بر اساس اين گزارش، در آغاز اين ديدار آيت‌الله سيديحيي جعفري نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه كرمان و عليرضا رزم‌حسيني استاندار كرمان، با خيرمقدم به آيت‌الله هاشمي رفسنجاني و ارائه گزارشي از اوضاع فرهنگي و سياسي استان، به بيان برنامه‌هاي آينده استان براي تعميق وحدت، دوري از جناح‌بازي و توسعه پايدار پرداختند.

حجت‌الاسلام رستگاري نيز در اين ديدار با اشاره به در پيش بودن ايام اربعين، به اهميت صبر و تحمل نامهرباني‌هاي بزرگان و علما در راه اعتلاي اسلام پرداخت و گفت: بر اساس احسن القصص قرآن كريم، حضرت يوسف مصداق كامل بي‌مهري برادران و صبر و گذشت است كه پاداش آن صبر عزيز شدن در جامعه بود.

انتهاي پيام

جمعه 29 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 146]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن