تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):شيطان ، در عالِمِ بى‏بهره از ادب بيشتر طمع مى‏كند تا عالِمِ برخوردار از ادب . پس ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803039740




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گزارش كامل ايلنا؛ سفر رئيس سازمان انرژي اتمي به قم و ديدار با شماري از مراجع تقليد


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: گزارش كامل ايلنا؛ سفر رئيس سازمان انرژي اتمي به قم و ديدار با شماري از مراجع تقليد
رئيس سازمان انرژي اتمي در سفري يك روزه به قم با آيات عظام نوري همداني، موسوي اردبيلي، مكارم شيرازي، سبحاني، جوادي آملي و صافي گلپايگاني ديدار و گفت وگو كرد و آن ها را در جريان آخرين وضعيت پرونده هسته اي كشورمان قرار داد. گزارش كامل ايلنا؛ سفر رئيس سازمان انرژي اتمي به قم و ديدار با شماري از مراجع تقليد


ايلنا: علي اكبر صالحي رئيس سازمان انرژي اتمي به همراه جمعي از معاونين و مديران اين سازمان، ديروز پنج شنبه 28 آذرماه با سفري يك روزه به قم، با شماري از مراجع تقليد شيعه در اين شهر ديدار و گفت وگو كرد.

به گزارش خبرنگار ايلنا در قم، رئيس سازمان انرژي اتمي صبح ديروز در بدو ورود به قم، به زيارت حرم حضرت معصومه(س) رفت و پس از آن به ديدار آيات عظام نوري همداني، مكارم شيرازي، صافي گلپايگاني و جوادي آملي رفت؛ ديدار با آيات عظام موسوي اردبيلي و سبحاني نيز از برنامه هاي بعد از ظهر علي اكبر صالحي در سفر به قم بود.

رئيس سازمان انرژي اتمي در اين ديدارها با ارائه گزارشي از فعاليتهاي صلح آميز هسته‌اي كشور، به مراجع تقليد اطمينان داد كه فعاليتهاي هسته‌اي با شتاب و روند مورد نظر در حال انجام است.

*آيت‌الله نوري‌همداني: داشتن قدرتي كه دشمنان از آن در خوف باشند، ضروري است

آيت الله نوري همداني در ديدار با صالحي رييس سازمان انرژي اتمي، به تبيين اصول عزتمندي كه اسلام براي جامعه اسلامي ترسيم كرده، پرداخته و با اشاره به توجه اسلام به عزت انسان خاطرنشان كرد: در دين اسلام عزت انسان‌ها بيش از هر چيز ديگر قلمداد شده و در كنار ايمان و فناوري، به بحث عزت و اقتدار نيز توجه كافي شده است.

اين مرجع تقليد با اشاره به اين كه براي داشتن يك نظام اسلامي عزتمند و قدرتمند وحدت و اتحاد از مهمترين ضروريات است، گفت: اختلاف و دو دستگي موجب سستي و شكست مي‌شود؛ از آن سو، داشتن يك قدرت زياد كه دشمنان از آن در خوف و رعب بوده و هميشه از نظام اسلامي در هراس باشند ضروري است.

وي گفت: يك نظام اسلامي نبايد در برخورد با دشمن انقياد و سلطه پذير باشد، چرا كه دو چيز از بزرگ‌ترين گناهان به شمار مي‌آيد؛ يكي رباخواري به خاطر اين كه موجب ايجاد مشكلات فراوان در اقتصاد كشور و نظام مي‌شود و ثروتمندان هر روز ثروتمندتر و فقرا هر روز فقيرتر مي‌شوند و دوم تولاي كفار؛ يعني در برابر سلطه‌گران تسليم شويم.

آيت الله نوري همداني افزود: نظام اسلامي نبايد به بيگانگان احتياج داشته باشد، چرا كه امام علي (ع) مي‌فرمايد، به هر كس كه محتاج هستيد اسير او شده‌ايد، لذا بايد بر اقتدار و قدرت نظام اسلامي افزود تا احتياج به بيگانگان نيز كمتر شود.

اين مرجع تقليد با اشاره به توطئه‌هاي دشمنان اسلام و انقلاب در قبال نظام اسلامي خاطرنشان كرد: دشمن مترصد انقياد و نفوذپذيري از طرف مسلمانان است؛ از اين رو بايد راه‌ها را به روي دشمن ببنديم تا او نتواند به نقشه‌هاي شوم خود دست ياد.

*آيت‌الله مكارم شيرازي: كنگره آمريكا تحت نفوذ صهيونيسم است

آيت الله العظمي مكارم شيرازي نيز در ديدار صالحي رييس سازمان انرژي اتمي تصريح كرد: در توافق‌نامه اخير هسته اي ايران با كشورهاي 1+5، نكات نگران كننده‌اي وجود دارد، گرچه اين توافق‌نامه نسبي و خوب بوده است.

وي با بيان اين كه نگراني ديگري كه در اين توافق‌نامه وجود دارد، اين است كه در اين مذاكرات بايد دقيقاً معلوم شود چه گرفتيم و در مقابل امتيازهايي داديم، اين سئوال را مطرح كردند كه اگر اين ها قصد دارند آنچه را تا به حال بوده و مورد توافق قرار گرفته براي هميشه تثبيت كنند آن وقت راه حل شما چيست؟

اين مرجع تقليد با بيان اين كه آمريكايي‌ها شيطان و فريبكار هستند، افزودند: بعضي از ‌ دولت‌ها مي‌خواهند در مذاكرات هسته اي، به هيچ وجه توافقي حاصل نشود.

آيت الله مكارم شيرازي با اشاره به نفوذ صهيونيسم در كنگره آمريكا، خاطرنشان كرد: آمريكا تحت تاثير كنگره و آنان نيز تحت تاثير صهيونيست‌ها و عربستان سعودي قرار گرفته‌اند كه هم‌اكنون به يكي از دوستان رژيم صهيونيستي تبديل شده است؛ بايد اين نكات را مورد توجه قرار داد و اين را دانست كه واقعاً به آمريكا نمي‌‌شود اعتماد كرد.

*آيت الله صافي گلپايگاني: بايد به افكار عمومي دنيا بفهمانيم كه حق با ماست

آيت الله صافي گلپايگاني نيز در ديدار دكتر صالحي رئيس سازمان انرژي اتمي، با تقدير از زحمات تيم مذاكره كننده‌ هسته‌اي در مدت اخير، اظهار داشت: در عالَم سياست هر كشوري منافع خودش را جستجو مي‌كند؛ از اين رو بايد با سياست و تدبير در پي كسب منافع كشور خودمان باشيم.

وي با بيان اين كه بايد حقوق ملت خود را پيگيري كنيم ادامه داد: در مذاكره اين طور نيست كه بگوييم شرايط بايد صد در صد به نفع ما شود، بايد اطمينان و اعتماد پيدا كرده و طوري برخورد نماييم كه مردم دنيا متوجه موضع برحق ما شوند و در مقام تعامل با آنها بتوانيم حرفمان را با مردم دنيا بزنيم.

اين مرجع تقليد با بيان اين كه ما با كسي لجاجت و عناد نداريم، اظهار داشت: بايد در مذاكرات، به افكار عمومي دنيا بفهمانيم كه حق با ماست و نمي‌خواهيم حق ديگري را پايمال كنيم، بلكه مي‌خواهيم فقط از حقوق ملت خودمان دفاع كنيم.

وي به بعضي از شواهد تاريخي و تصرف بخش‌هايي از ايران توسط كشورهاي بيگانه در طول تاريخ اشاره كرد و گفت: هرچند بسياري از گرفتاري‌هاي امروز ما ريشه در تاريخ و گذشته دارند و براي امروز ما نيست، ولي تاريخ نشان داده است كه هميشه خداوند شرايطي را فراهم آورده است كه اين مملكت از بحران‌ها نجات پيدا كرده است.

آيت الله صافي گلپايگاني، با بيان اين كه با تدبير و درايت مسئولين، مشكلات فعلي با سربلندي ملت ايران پشت سرگذاشته خواهد شد، تأكيد كرد: ما بايد به گونه‌اي عمل كنيم كه دچار مشكلات و گرفتاري‌هاي كه برخي كشورهاي اسلامي دارند نشويم و بتوانيم مقاصد بلند اسلامي خود را پياده كنيم.

وي افزود: همّت بلند دانشمندان و اساتيدهسته‌اي ما باعث افتخار مملكت و عزّت اسلام و مسلمانان است.

*آيت‌الله جوادي‌آملي: ايران ادب بين المللي دارد

آيت الله جوادي آملي نيز در ديدار رييس سازمان انرژي اتمي كشور در سخناني اظهار داشت: كل اين نظام جهان را خداوند آفريده و فرموده، من همه جا حضور دارم، ليكن حضور خداوند در كنار بعضي افراد حضوري ويژه است.

وي با اشاره به آيات قرآن كريم در رابطه با برخورد حضرت موسي(ع) با فرعون، افزود: امروز تيم مذاكره كننده ايران با فرعون زمانه در حال مذاكره است و همان گونه كه خداوند به حضرت موسي(ع) فرمود: "من با شما هستم تا شما را ياري كنم و با فرعون نيز هستم تا او را منكوب نمايم"، لذا بدانيد خداوند در كنار شماست و شما را ياري خواهد.

اين مرجع تقليد با اشاره به توافقنامه ساخت نيروگاه‌هاي هسته اي جديد با روسيه اظهار داشت: با هر كشوري كه در زمينه‌هاي هسته‌اي قصد عقد قرارداد داريد بايد بدانيد كه اينگونه نيست كه آن كشور دلسوز و خيرخواه شما باشد؛ لذا همواره بايد هوشمندي، درايت و كياست خود را به كار بگيريد.

وي خطاب به صالحي خاطرنشان كرد: ما يك ادب بين المللي داريم و با هر كسي كه سخن مي گوييم بايد ادب را رعايت كنيم. با گروه 1+5 و به خصوص آمريكا هم اگر مذاكره داريد بايد ادب را رعايت كنيد، اما متوجه اين نكته باشيد كه خداوند در قرآن كريم از اين گروه به مستكبر بودن ياد كرده است.

آيت الله جوادي آملي به تفاوت ميان مستكبر و كافر اشاره كرد و گفت: خداوند مي فرمايد با كافري كه با شما كاري ندارد و عليه شما توطئه نمي كند مي توانيد زندگي كنيد، اما با مستكبر كه «ايمان» ندارد به اين معنا كه قطعنامه و تفاهم نامه و امضاي خود را زير پا مي گذراد نمي توان زندگي كرد.

اين مرجع تقليد هوشمندي و رعايت ادب را دو خط قرمز تيم مذاكره كننده هسته اي خواند و اظهار داشت: بايد قدرت علمي كشور در دو محدوده ادب و هوشمندي حفظ شود.

وي ادامه داد: هم در متوليان ديني غرب و هم در جامعه دانشگاهي آنها كم بودن عقل و درايت مشهود است و از اين روست كه غرب گرفتار دين بي عقل و عقل بي دين مي باشد.

آيت الله جوادي آملي ايران را مهد تمدن، ادب و انسانيت دانست و گفت: كرامت و بزرگواري را ايران در جنگ تحميلي به جهان ثابت كرد؛ هنگامي كه در جريان حمله عراق به كويت از ايران خواسته شد به كمك غرب بيايد، اما ايران در حالي كه زخم خورده عراق بود اين مسئله را نپذيرفت و اين معني شرف است.

اين مرجع تقليد تاكيد كرد: فطرت مردم شيعه ايران اين است كه ما وقتي قطعنامه و تفاهم نامه اي را پذيرفتيم، هرگز بر خلاف آن عمل نمي كنيم و نخواهيم كرد و غرب بايد بداند كه ايران در اين زمينه در بين همه كشورهاي جهان يگانه است.

*آيت الله موسوي اردبيلي: مذاكره كنندگان از ايجاد تنش هاي جديد جلوگيري كنند

آيت الله موسوي اردبيلي نيز در ديدار با دكتر علي اكبر صالحي رئيس سازمان انرژي اتمي، با تقدير از فعاليت هاي مسئولان هسته اي جمهوري اسلامي ايران، اظهار داشت: تيم مذاكره كننده هسته اي جمهوري اسلامي ايران، اقدامات شايسته اي را انجام داده اند كه در خور تقدير است و البته همه بايد در همه حال از حقوق ملت دفاع كرده و از ايجاد تنش هاي جديد جلوگيري كنند.

اين مرجع تقليد افزود:‌ همه مسئولان و مذاكره كنندگان هسته اي بايد علاوه بر دفاع از حقوق ملت ايران، ضمن جلوگيري از اعمال تحريم هاي بيشتر، تلاش كنند تا تحريم هاي فعلي برطرف شود.

آيت الله موسوي اردبيلي، خاطرنشان كرد: ملت ايران و همه ماها، دعا گوي فرزندان ملت در صحنه مذاكرات هسته اي هستيم و انشاالله اين مذاكرات به نفع نظام جمهوري اسلامي و مردم ايران تمام خواهد شد.

*ديدار آيت الله سبحاني و صالحي بدون حضور خبرنگاران

آخرين ديدار دكتر علي اكبر صالحي در سفر يك روزه به قم با آيت الله العظمي جعفر سبحاني بود كه البته اين ديدار بنا به صلاحديد همراهان رئيس سازمان انرژي اتمي، بدون حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه برگزار شد.

*سخنان رئيس سازمان انرژي اتمي در ديدار با مراجع عظام تقليد

صالحي در اين ديدارها با بيان گزارشي از دستآوردهاي سازمان انرژي هسته اي كشور گفت: دستاوردهاي هسته اي ايران چشمه توانمندي و قدرت كشور است و لذا طبيعي است كه غرب از اين دستاوردها ناخرسند باشد.

وي افزود: در سايه هوشمندي نظام و رهنمودهاي رهبري و با پايمردي مردم و حمايت مردم از نظام و مسئولين و با وجود همه مشقات و تحريم ها برنامه هاي هسته اي را با موفقيت پيش برده ايم.

رئيس سازمان انرژي اتمي در خصوص توافقنامه ژنو نيز گفت: اين تفاهم نامه با وجود اينكه توافقنامه اي آرماني نيست، ليكن در مجموع با توجه به شرايط بين المللي موجود تفاهمي مناسب و دستاورد بزرگي است.

صالحي افزود: نظام جمهوري اسلامي ايران، در توافق هسته اي اخير، هيچ چيزي را از دست نداد، بلكه قدم هاي مثبتي برداشته شد.

وي خاطرنشان كرد: تيم مذاكره كننده جمهوري اسلامي ايران، بر حقوق ملت ايران در مذاكرات تأكيد دارند و البته در تلاش هستند تا با تنش زدايي تحريم هاي ناجوانمردانه بر عليه ملت ايران را از بين ببرند.

رئيس سازمان انرژي اتمي گفت: اگر چه تحريم هاي ساليان اخير بر عليه ملت ايران ناجوانمردانه و غير منصفانه بود،‌ اما اين حسن و خوبي را هم داشت كه در مصرف هاي خود اولويت بندي كنيم و هر پولي را در هر جايي و بدون برنامه ريزي صرف نكنيم.

وي با بيان اين كه اميدواريم با توكل بر خدا تمام تحريم هاي ناجوانمردانه بر عليه ملت ايران از بين برود، تأكيد كرد: اگر ذخاير ارزي ما كه هم اكنون به خاطر تحريم ها در خارج از كشور بلوكه شده است،‌ آزاد شود، رونق اقتصادي كشور شروع خواهد شد.

صالحي با اشاره به پيشرفتهاي محيرالعقول در عرصه هسته‌اي كه بعضاً براي غربي‌ها ها هم غيرقابل باور بوده است، تاكيد كرد كه طرف مقابل بطور ضمني حقيقت غني‌سازي ما را پذيرفته است و همه برنامه‌هاي ميان مدت و بلند مدت هسته‌اي جمهوري اسلامي ايران انجام خواهند شد؛ آنچنان‌كه ساخت نيروگاه دوم در بوشهر از سال آينده آغاز و ساخت مجموعه چهار نيروگاه ديگر علاوه بر نيروگاه فعلي در ميان مدت، در دستور كار قرار دارد.

وي در ادامه توضيحات خود به روند پياده‌سازي برنامه اقدام مشترك و روح توافقات صورت گرفته و دورنماي روشن ادامه و گسترش برنامه هسته‌اي كشور اشاره و بر ضرورت هوشياري و مراقبت در ادامه مذاكرات تاكيد نموده و افزود: ضمن اينكه با هوشياري و دقت بالا كار را دنبال مي‌كنيم، اقدامات داوطلبانه ما در صورت عدم اجراي تعهدات طرف مقابل قابل برگشت است.

رئيس سازمان انرژي اتمي با اشاره به مسئوليت سنگين مسئولان، دانشمندان و مهندسان هسته‌اي كشور در پيشبرد اين صنعت، از علماء و مراجع عظام درخواست حمايت و دعاي خير كرد.

جمعه 29 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن