تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر نمازگزار بداند تا چه حد مشمول رحمت الهى است هرگز سر خود را از سجده بر نخواهد داشت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802497987




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رژيم صهيونيستي همچنان به ايجاد مانع برسر راه مذاكرات صلح با فلسطينيان ادامه مي دهد


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: رژيم صهيونيستي همچنان به ايجاد مانع برسر راه مذاكرات صلح با فلسطينيان ادامه مي دهد
تهران / واحد مركزي خبر / سياسي 92/09/29
خبرگزاري فرانسه در گزارشي از رام الله نوشت:
تلاش ها براي كمك به پيشبرد مذاكرات صلح خاورميانه پس از كشته شدن دو فلسطيني به دست نيروهاي اسرائيلي و وعده بنيامين نتانياهو نخست وزير اسرائيل در خصوص ساخت واحدهاي مسكوني بيشتر در شهرك هاي يهودي نشين ، با فشار و موانع بيشتر روبرو شد.
برغم تلاش هاي روزافزون آمريكا براي متقاعده كردن اسرائيل و فلسطينيان به دستيابي به يك موافقتنامه صلح با يكديگر ، هيچ نشانه اي از كاهش تنش ها بين دو طرف وجود ندارد و اين مسئله مذاكرات صلح اسرائيل و فلسطينيان را نيز كه قرار است ظرف مدت نه ماه به نتيجه برسد با مشكل روبرو كرده است.
جان كري وزير امور خارجه آمريكا جمعه گذشته بدون توجه به پيش بيني هاي مايوس كننده درمورد شكست روند صلح بين اسرائيل و فلسطينيان گفت اسرائيلي ها و فلسطينيان همچنان به مذاكرات صلح و تلاش براي دستيابي به يك موافقتنامه همه جانبه تا ماه آوريل متعهد هستند.
كري پس از مذاكرات دو جداگانه با رهبران فلسطين و اسرائيل به خبرنگاران گفت :« هر دو طرف همچنان متعهد به انجام دادن تعهدات خود و ادامه مذاكرات در دوره نه ماهه تعيين شده هستند.»
كري در تلاش براي حل مناقشه اسرائيل و فلسطين از طريق مذاكرات دو طرف است و زماني كه اين مذاكرات ماه ژوئيه آغاز شد ضرب الاجلي نه ماهه را براي دستيابي به نتيجه تعيين كرد. اما هر دو طرف نشان داده اند به نتيجه اين مذاكرات بدبين هستند.
پس از آنكه نيروهاي اسرائيلي دو فلسطيني را در حملات چهارشنبه و پنجشنبه در كرانه باختري رود اردن كشتند ، محمد اشتيه مذاكره كننده فلسطيني گفت :« مذاكرات دوجانبه اسرائيل و فلسطين ما را به جايي نخواهد رساند.»
وي در مصاحبه با خبرنگاران در كرانه باختري رود اردن افزود :« در اين مذاكرات يك طرف قوي و يك طرف ضعيف وجود دارد و اسرائيلي ها به دنبال آن هستند كه به جاي مذاكره ، خواسته هاي خودشان را ديكته كنند.»
اشتيه تصريح كرد :« اسرائيلي ها به دنبال آن هستند كه اشغالگري از طريق دعوت را با تاييد ما جايگزين اشغالگري با زور كنند اما چنين چيزي هرگز اتفاق نخواهد افتاد.»
نبيل ابو ردينه سخنگوي عباس در سخناني در رام الله اسرائيل را به تلاش براي برهم زدن مذاكرات صلح ازطريق دو حمله در جنين و قلقيليه متهم كرد.
وي افزود هدف اسرائيل از شدت بخشيدن به حملات خود ، ناكام گذاشتن تلاش هاي آمريكا و همچنين تلاش هاي بين المللي براي كمك به پيشبرد مذاكرات صلح بين اسرائيل و فلسطينيان است.
نتانياهو روز چهارشنبه در سخناني در حزب راستگراي ليكود وابسته به خود ، فلسطينيان را علت فقدان پيشرفت در مذاكرات صلح ناميد و قول داد در روند ساخت و ساز در سرزميني كه آنها مي خواهند بخشي از يك كشور آينده فلسطيني باشد وقفه ايجاد نشود.
آمريكا خواستار آن است دو طرف به موافقتنامه اي دست يابند كه در آن به همه مسائل مهم ازجمله امنيت ، آينده بيت المقدس و سرنوشت آوارگان پرداخته شده باشد.
اما فلسطينيان از آن نگرانند كه چنين موافقتنامه اوليه اي يك بار ديگر باعث به تاخير افتادن اميدهاي آنها براي تشكيل يك كشور مستقل در كرانه باختري رود اردن و شرق بيت المقدس شود ، سرزمين هايي كه اسرائيلي ها در جنگ 1967 آنها را به اشغال خود درآوردند.
اسرائيل مدتهاست تاكيد دارد در هر گونه موافقتنامه احتمالي با فلسطينيان بايد بخشي از شهرك هاي يهودي را در كرانه باختري رود اردن براي خود حفظ كند و كنترل دره اردن شرقي را كه مرز كشور آينده فلسطيني با اردن خواهد بود ، در اختيار داشته باشد.
اما فلسطينيان كه مدتهاست خواستار توقف كامل فعاليت هاي شهرك سازي اسرائيل در كرانه باختري رود اردن و شرق بيت المقدس هستند فعاليت هاي شهرك سازي اسرائيل را مهم ترين عامل بن بست برسر راه تلاش ها براي برقراري صلح بين دو طرف مي دانند.
اسرائيل و فلسطين از اواخر ماه ژوئيه تاكنون 20 دور مذاكرات را برگزار كرده اند اما هنوز نتوانسته اند به نتيجه اي دست يابند.
همچون 20 سال گذشته ، همان مشكلات موجود برسر راه دستيابي دو طرف به پيشرفت وجود دارد و فلسطينان و اسرائيلي ها همچنان برسر چگونگي تقسيم زمين ، مسائل امنيتي ، شهرك سازي اسرائيل و ديگر مسائل دچار اختلاف هستند.
161/104

جمعه 29 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن