تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع): هر كس باطل را يارى كند، به حق ستم كرده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804011977




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ماجراي سيلي خوردن محمود كريمي از عوامل شاه


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: ماجراي سيلي خوردن محمود كريمي از عوامل شاه
محمود كريمي مداح اهل بيت عصمت و طهارت(ع) در هفتمين آئين تجليل از نوگلان حسيني با بيان اينكه اين از بركت انقلاب اسلامي است كه نوحه خوان داريم و براي امام حسين(ع) عزاداري مي كنيم، به ذكر خاطره اي از سيلي خوردن خود و بازداشت و شكنجه شدن پدر شهيدش پرداخت.

به گزارش مهر، محمود كريمي مداح اهل بيت عصمت و طهارت(ع) ظهر امروز 28 آذرماه در هفتمين آئين تجليل از نوگلان حسيني(مداحان دانش آموز شهر تهران) كه در فرهنگسراي انديشه برگزار شد به ارائه سخن پرداخت.

وي در ابتداي سخنانش با بيان اينكه در كليپي كه از مراسم برگزاري آزمون مداحي دانش آموزان پخش شد معلوم بود كه مادران با چه اضطرابي دارند نگاه مي كنند تا ببينند فرزندشان در اين آزمون موفق مي شود يا نه؟ ، گفت: همه نوع كنكور ديده بوديم؛ مسابقات مختلف ورزشي ديده بوديم. انواع المپياد علمي ديده بوديم اما تا حالا مسابقه «نوكري» نديده بوديم.

وي با بيان اينكه از عجايب وجود نازنين حضرت سيدالهشدا(ع) اين است كه خانواده ها فرزندانشان را براي نوكري ايشان به مسابقه مي فرستند و دانش آموزان براي نوكري آقا، سر و دست مي شكنند، افزود: نمي دانم دوستاني كه حائز رتبه و امتياز نشدند در اين جلسه هستند يا نيستند؟ والله بالله تالله (سه قسم جلاله مي خورم) به روح ابوالفضل(ع) قسم! من حاضرم همه نوكريها و گريه كردنها و گريه گرفتنهايم را بدهم فقط همت و تلاش دانش آموزي كه در اين مسابقات و رقابت نوكري شركت كرد و رتبه نياورد را بگيرم.

وي با اشاره به اينكه كار مداحي و نوكري اباعبدالله بازنشستگي ندارد و سختيهاي خاص خودش را دارد، اظهار داشت: ممكن است به شهرت برسيد و نتوانيد با زن و بچه خودتان به رستوراني برويد. تا مردم شما را بيرون ببينند با موبايل از شما عكس و فيلم مي گيرند. شايد نتوانيد با زن و بچه خودتان به حرم امام رضا(ع) برويد چون مردم شما را دوست دارند با مويايلهايشان از شما فيلم و عكس مي گيرند. ممكن است نتوانيد با خانواده خودتان عكس بياندازيد چون اگر عكس گم شود در اين فضاي سايبري، «حيا» بعضي موقع ها واقعا تعطيل است. ممكن است در ماشين دوست خودتان نشسته باشيد بعضي ها كه نسبت به دستگاه سيدالشهدا(ع) بخل دارند، طعنه مي زنند و مي گويند چه ماشيني دارد.

وي افزود: ممكن است بگويند فلاني براي چندمين بار ازدواج كرده است. چون يك جايگاه دولتي و رسمي نداريد نمي توانيد همراه داشته باشيد. نمي توانيد كارت طرح ترافيك داشته باشيد. در اتوبوس و مترو هم كه نمي توانيد سوار شويد همان طور كه گفتم موبايلها براي گرفتن عكس و فيلم آماده مي شود. من تا حالا نتوانستم مترو سوار شوم چون اين دردسرها را دارد. همه در مورد هر چيزي نظر مي دهند شما نمي توانيد نظر دهيد مي گويند شما روضه بخوان. توجه داشته باشيد اينقدر كه زخم زبان مي خوريد يك ميلياردم زخم زباني كه ارباب ما خورده نيست.

وي با تأكيد بر اينكه نيت شما مهم است كه در اين آزمون شركت كرديد و من به خاطر نيت پاك و خالص شما حاضرم هر چه نوكري كردم بدم و اين پاداش خودم را با پاداش شما عوض كنم، تصريح كرد: چون دست آخر روضه خوان، پير مي شود و وقتي كه پير شد صدايش از تب و تاب مي افتد و وقتي صدايش از تب و تاب افتاد ديگر در «چيذر» دعوتش نمي كنند. وقتي پير مي شود سيدالشهدا(ع) به او مي فرمايند ديگر بس است كه براي مردم خوانديد، حالا ديگر براي خود من روضه بخوان. به خاطر همين من هلاك روضه خوانهايي هستم كه با موتور به روضه خواني خانه ها مي روند.

كريمي با بيان اينكه روضه خواني و مداحي كار واقعا علمي هم هست، گفت: كار مداحي پرهيز غذايي هم دارد. مداح نمي تواند در ماه محرم و صفر پرهيز غذايي نداشته باشد. مداحي علاوه بر اينكه سختي هم دارد اما مردم به خاطر سيدالشهدا(ع) شما را دوست دارند نه به خاطر شغل و نه به خاطر پول و ... . نوكري ارباب مقامي است كه تعطيلي بردار نيست مقامي كه سيدالشهدا(ع) بدهد فقط خودش مي تواند بگيرد و آقا اينقدر مهربان است كه نخواهد گرفت. مداحي و ذاكري خيلي علمي است و تقواي تنها كافي نيست.

اين مداح در ادامه سخنانش بيان كرد: اگر مي خواهيد يك روضه خوان خوب شويد بايد علم روضه خواندن داشته باشيد. تقواي صرف كافي نيست. آشپزي هئيت را به كسي كه تنها تقوا دارد مي سپريد؟! آشپز و آبدارچي و واعظ و ... بايد متخصص باشند، مداح نبايد متخصص باشد! مداح هم بايد متخصص باشد. مقام معظم رهبري فرمودند مداح ها بايد فن قرائت را بلد باشند. بعضي ها فكر مي كنند چون صدايشان خوب است كافي است، اين گونه نيست. حتما بايد پاي درس بزرگترها بنشينيد. صرفا هم اين نيست كه در كلاس شركت كنيد. من قائلم تا حدي بايد كلاس بروند و وقتي به سطحي رسيدند بايد درس بزرگترها بنشينند و فقط ببينند و در جلساتشان به كار ببندند. فريب اينكه سي دي از شما منتشر مي شويد را نخوريد.

وي با اشاره به اينكه هميشه خودتان را همسطح و حتي كمي پائين تر بدانيد و قائل باشيد به اينكه بقيه از ما اشرف هستند، بيان كرد: بزرگترها از من بيشتر عبادت كردند و كوچكترها از من گناه كردند پس همه از من اشرف تر هستند. اگر مردم به شما احترام مي گذراند دليل نمي شود كه حرفي كه شما زديد درست است. شما فقط در كار خودتان تخصص داريد. مردم وظيفه خودشان مي دانند كه به نوكر سيدالشهدا(ع) احترام بگذارند. ما بايد جايگاه خودمان را بالا ندانيم. مي دانيم عزيزدردانه سيدالشهدا(ع) هستيم اما نبايد به زبان بگوئيم كه عزيزدردانه سيدالشهدا(ع) هستيم. امام صادق(ع) مي فرمايند: كسي كه به عزاي سيدالشهدا(ع) بگريد يا بگرياند يا اداي گريه كردن را در بياورد بهشت بر او واجب مي شود. كسي كه ديگران را به گريه مي آورد چون او را از آتش جهنم نجات داد، حق حيات بر گردن او دارد. خيلي راه بسيار شيرين و اما سخت است مانند پياده روي اربعين است. خسته مي شويد اما هر جا كه خسته شديد حضرت زهرا(س) به شما خسته نباشيد مي گوئيد.

وي در ادامه سخنانش تصريح كرد: خدا را شاكر باشيد از اين همه جمعيت دانش آموزي در سطح دنيا شما مسلمان، شيعه، دوازده امامي، ولايي و روضه خوان هستيد. هميشه اين گونه نيست. شماها را حضرت زهرا(س) جدا و انتخاب كرد. اين كار فني است كه به شما نمره دادند و رتبه بندي كردند اما نمره اصلي را حضرت خودشان مي دهند.

وي با تأكيد بر اينكه حضرت روح الله(ره) و امام شهدا چه كاري كردند كه الان اين همه مداح دانش آموز داريم، گفت: 10 ـ 12 ساله بودم كه شعري از پدرم را ياد گرفته بودم و خواندم. گفتم «حسين سردار ره دين بود/ عاقبت حق طلبي اين بود» من و پدرم را به پاسگاه بردند و مرا به خاطر خواندن اين بيت، سيلي زدند و پدرم را هم بازداشت كردند و شكنجه دادند. ما نمي توانستيم در زمان شاه نوحه بخوانيم. شما نوكر آقايي شديد كه آقاي همه عالم است. جالب اين است كه با اين نوكري، آقايي مي كنيد. خدا همه مردم و نوكران را به درجه باور سيدالشهدا(ع) برساند كه اگر به اين درجه رسيديم وقتي بگوئيم حسين(ع) همه گريه مي كنند و ما هم گريه مي كنيم. بايد به درجه اي برسيد كه روزي حضرت حجت ما را صدا كنند و بفرمايند كه شما بيا نوحه بخوان.

وي در پايان سخنانش در توصيه هايي به دانش آموزان مداح بيان كرد: درس آخر اينكه خوش قول باشيد. اگر دير به جلسه برسيد بي بي را معطل كرديد ما حق نداريم حضرت زهرا(س) معطل كنيم. نماز را سر وقت بخوانيد و خيلي جدي بگيريد. درس را جدي بگيريد و وظيفه شماست كه عالم باشيد. قدر پدر و مادرتان را بدانيد، اگر آنها شما را حمايت نمي كردند اصلا به اينجا نمي رسيديد. دست پدر و مادرتان را ببوسيد و اگر نگذاشتند اين كار را آنقدر ادامه بدهيد تا موفق شويد. قدر پدر و مادرتان را بدانيد و برايشان خيلي دعا كنيد.

پنجشنبه 28 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن