تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سفره هايتان را با سبزى، زينت دهيد ؛ زيرا سبزى با بسم اللّه الرحمن الرحيم، شيطان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819007970




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سي سي تي وي: آمريكا تلاش دارد تنش ديپلماتيك با هند را كاهش دهد


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: سي سي تي وي: آمريكا تلاش دارد تنش ديپلماتيك با هند را كاهش دهد
تهران / واحد مركزي خبر / سياسي 1392/09/28
00:46:10.04
خبرنگار شبكه تلويزيوني انگليسي زبان چين گفت، دولت آمريكا تلاش دارد تنش ديپلماتيك به وجود آمده با هند را حتي المقدور كاهش دهد.
به گزارش شبكه تلويزيوني سي سي تي وي چين، نيتان كينگ، خبرنگار اين شبكه، در گزارشي از واشنگتن درباره اختلافات ايجاد شده ميان آمريكا و هند برسر بازداشت و زنداني كردن دِوياني كوبراگادي، معاون سركنسول هند در نيويورك گفت: مشكل اصلي از آنجا آغاز شد كه اين ديپلمات زن هندي نه تنها به اتهام ارائه اطلاعات نادرست در فرم تقاضاي رواديد آمريكا و همچنين بيگاري كشيدن و كم دستمزد دادن به پرستار بچه اش كه زني هندي بوده، در نيويورك دستگير شد، بلكه وي در زندان آمريكا مورد بازرسي برهنه بدني قرار گرفت. اين مسئله باعث خشم شديد بسياري از مردم هند عليه آمريكا شده است.
نيتان كينگ افزود، هرچند چنين بازرسي عريان بدني از زندانيان جنايتكار در آمريكا امري عادي است، دولت هند به شدت اعتراض دارد كه چرا بايد يك ديپلمات هندي با بقيه زندانيان جنايتكار در زنداني معمولي (نه بازداشتگاه ويژه) قرار داده شود. به علاوه، دولت هند مدعي است اين خانم از مصونيت ديپلماتيك برخوردار بوده است و لذا دولت آمريكا بايد هرگونه اتهام تخلف ويزايي يا ساير اتهامات را درباره اين ديپلمات زن هندي، صرفاً به سفارت هند در واشنگتن براي رسيدگي بيشتر به اين موضوع ارجاع مي كرد، نه اين كه اين ديپلمات ارشد هندي را مانند يك جنايتكار آمريكايي بازداشت و روانه زندان نيويورك كند.
واشنگتن كه از خشم دهلي نو در اين رابطه آگاه شده، اكنون براي تنش زدايي با دولت هند به تكاپو افتاده است. جي كارني، سخنگوي كاخ سفيد گفت، ما درك مي‌كنيم كه اين موضوع براي بسياري در هند مسئله‌اي حساسيت برانگيز است. وي افزود، ما در حال تحقيق و بررسي روش دستگيري و زنداني كردن اين ديپلمات هندي هستيم.
خبرنگار افزود، در روز چهارشنبه نيز جان كري، وزير امور خارجه آمريكا، با شيوشانكه مِنون، مشاور امنيتي هند، تماس تلفني گرفت و از اين واقعه ابراز تأسف كرد. جان كري بيانيه اي از طريق سخنگوي وزارت امور خارجه آمريكا منتشر كرد كه در بخشي از آن آمده است: جان كري به عنوان پدر دو دختري كه تقريباً هم سن خانم دوياني كوبراگادي هستند، با حساسيت‌هايي كه مردم هند در رابطه با دستگيري اين خانم از خود نشان داده‌اند، ابراز همدردي مي‌كند و در مكالمه تلفني با آقاي منون، مراتب تأسف خود را از اين موضوع ابراز داشته است.
نيتان كينگ افزود، در همين حال مقامات آمريكايي در رابطه با امنيت ديپلمات‌هاي كشورشان در هند هشدار داده‌اند، زيرا در پي برملا شدن موضوع زنداني شدن خانم كوبراگادي، دولت هند بلوك‌هاي سيماني امنيتي را از پيرامون سفارت آمريكا در دهلي نو برداشته است كه ممكن است باعث آسيب پذيري اين سفارتخانه در برابر حملات بالقوه شهروندان خشمگين هندي شود. از سوي ديگر، سفارت هند در واشنگتن اعلام كرد كه دولت اين كشور به تضمين سلامت و امنيت تمامي ديپلمات‌هاي خارجي در هند كاملاً متعهد و پايبند است.
سفارت هند كه كماكان بر مصونيت ديپلماتيك خانم دِوياني كوبراگادي اصرار دارد، پس از آزادي وي از زندان نيويورك، بلافاصله وي را به مقر نمايندگي هند در سازمان ملل كه ساختمان آن كلاً از مصونيت ديپلماتيك برخوردار است، منتقل كرد زيرا نيروهاي پليس نيويورك حق ورود به اين ساختمان را ندارند.
دانيل آرشك، وكيل كوبراگادي گفت: من انتظار دارم تمامي اتهامات مطرح شده عليه موكلم به زودي پس گرفته و وي از تمامي اين اتهامات مبرا شناخته شود. وي افزود، من به عنوان يك وكيل از هرگونه انگيزه‌هاي سياسي در رابطه با دستگيري يا آزادي موكلم بي‌خبرم و به اين موضوع صرفاً از جنبه حقوقي و قضايي نگاه مي‌كنم.
خبرنگار افزود، به نظر مي‌آيد بيش از هر چيز ديگر، تفتيش بدني عريان اين ديپلمات هندي در زندان آمريكا، باعث خدشه‌دار شدن غرور ملي شهروندان خشمگين هندي شده باشد. تظاهركنندگان هندي در دهلي نو در اعتراض به اين موضوع و همچنين موارد گذشته‌ي دستگيري و بازجويي از ديپلمات‌هاي هندي در آمريكا تظاهرات كردند. يك مرد هندي كه در اين تظاهرات شركت كرده بود، براي نشان دادن اعتراض خود به جستجوي بدني عريان اين ديپلمات هندي، بدون لباس در اين تظاهرات شركت كرده و فقط پرچم آمريكا را به دور خود پيچيده بود. به‌علاوه، اين مرد هندي و برخي ديگر از تظاهركنندگان در دهلي نو ماسك باراك اوباما، رييس جمهور آمريكا، را به چهره خود زده بودند تا او را مسئول بي‌حرمتي به ديپلمات‌هاي هندي در آمريكا معرفي كنند.
نيتان كينگ اضافه كرد از طرف ديگر، گروه هاي حامي حقوق بشر، به خصوص حاميان حقوق كارگران در آمريكا، بر مصائب سانگيتا ريچارد، پرستار بچه كه در خانه خانم كوبراگادي كار مي‌كرده است تمركز كرده و اعلام داشته‌اند: خانم كوبراگادي گفته بوده است به اين پرستار بچه كه تبعه هند است، ساعتي نه دلار و هفتاد و پنج سنت دستمزد خواهد داد و اين در حالي است كه وي به اين پرستار بچه، فقط ساعتي سه دلار حقوق مي داده است.
پيچيدگي ديگري كه در اين موضوع به وجود آمده اين است كه اين پرستار بچه در ماه ژوئن از خانه خانم كوبراگادي كه در آنجا از او سخت كار مي‌كشيدند، گريخته است و در حال حاضر محل اختفاي وي معلوم نيست. در همين حال دادگاهي در هند، طي حكمي، به سانگيتا ريچارد دستور رسمي داده است كه درباره شرايط (بد) كاري خود در خانه خانم كوبراگادي با هيچكس (از جمله مقامات قضايي آمريكايي) صحبت نكند.
00:49:07.12

پنجشنبه 28 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن