تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اگر بنده «خدا» مى‏دانست كه در ماه رمضان چيست [چه بركتى وجود دارد] دوست مى‏داشت كه تم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802887693




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ظريف: كشورهاي اسلامي قادر به افزايش همكاري هاي اقتصادي هستند


واضح آرشیو وب فارسی:بازتاب آنلاین: ظريف: كشورهاي اسلامي قادر به افزايش همكاري هاي اقتصادي هستند
وزير امور خارجه گفت: گروه دي 8 (هشت كشور اسلامي در حال توسعه) به جهان اثبات كرده است كه كشورهاي اسلامي قادر به افزايش همكاري هاي اقتصادي به طور موثر هستند.

به گزارش ايرنا به نقل از اداره كل اخبار و رسانه هاي گروهي وزارت امور خارجه، محمد جواد ظريف در شانزدهمين اجلاس وزيران سازمان همكاري هاي اقتصادي هشت كشور اسلامي در حال توسعه، موسوم به گروه دي 8، در اسلام آباد با تأكيد بر لزوم همكاري كشورهاي اسلامي به ويژه در عرصه اقتصادي اظهار داشت: تصميم اتخاذ شده در مورد حفظ گروه دي 8 به صورت اعضاي محدود، به منظور تسهيل و تسريع در فرآيند تصميم گيري در ميان كشورهاي عضو است.

وي افزود: ماهيت تحولات در روابط بين الملل، باعث گرايش بسياري از كشورها به سمت مشاركت با ديگران شده و كشورها براي اطمينان از منافع خود چاره اي جز همكاري و مشاركت با ساير كشورها ندارند.

ظريف تصريح كرد: پيشرفت هاي اخير اقتصادي در جهان و بحران مالي با اثرات گسترده آنها در جوامع، در نقاط مختلف جهان باعث شده كشورها از روش هاي جمعي و همكاري هاي چند جانبه در بخش هاي مختلف، به عنوان وسيله اي براي مقابله و مواجهه با چالش هاي خود بهره برداري كنند.

وزير امور خارجه تأكيد كرد: علاوه بر كسب منافع مشترك به منزله گامي مهم در نظم جهاني در حال ظهور، استراتژي همكاري هاي منطقه اي، نه تنها به افزايش قدرت كشورهاي عضو براي مقابله موثرتر با نوسانات و بحران هاي مالي جهان كمك خواهد كرد، بلكه آنها را قادر مي سازد تا منافع اقتصادي خود را در جهت كمك به تأمين امنيت و ثبات منطقه اي و بين المللي و توسعه پايدار بكار گيرند.

وي خاطر نشان كرد: بنابراين، همكاري هاي منطقه اي با هدف كسب منافع و اهداف مشترك، بايد در تعاملات بين المللي مد نظر قرار گيرد.

وي افزود: ما ملزم به تدوين و فرموله كردن سياست ها و پيشنهاد طرح ها به منظور افزايش همكاري هاي اقتصادي ميان اعضا گروه «دي 8» هستيم و بايد با مشاركت بخش خصوصي در اجراي اين برنامه ها از طريق انجام پروژه هاي واقعي سودمند، به مردم خود اطمينان حاصل كنيم.

وزير امور خارجه كشورمان با اشاره به ظرفيت هاي موجود در كشورهاي گروه دي 8 مانند جمعيت بيش از ميليارد، نيروي انساني جوان و پويا، جغرافياي سياسي وسيع، ذخاير عظيم نفت و گاز و ساير منابع طبيعي و همچنين مزاياي قابل توجه، ظرفيت هاي گروه دي 8 را فرصتي مناسب براي تبديل شدن به يك مدل موفق از همكاري بين منطقه اي دانست.

ظريف در ادامه ضمن اشاره به اقدامات ارزشمند اعضاي گروه دي 8 طي سال هاي اخير، از جمله انعقاد موافقت نامه تجارت ترجيحي، ايجاد تسهيلات روند صدور رواديد براي تجار و بازرگانان كشورهاي عضو، اقدامات گمركي و همكاري هواپيمايي كشوري موسوم به M.O.U ، توافق بر سر منشور سازمان كه در نشست گذشته در اسلام آباد صورت گرفت را اقدامي مهم در به تصوير كشيدن گروه دي 8 به عنوان يك گروه مترقي و رو به جلو عنوان كرد.

وزير امور خارجه با تأكيد بر اينكه جمهوري اسلامي ايران اهميت خاصي براي همكاري در بخش هاي مختلف بين كشورهاي عضو گروه دي 8 قائل است، خاطر نشان ساخت: ما معتقديم اين كشورها بايد از ظرفيت هاي قابل توجه موجود سود برده و در جهت توسعه همكاري ها در زمينه هاي مختلف و اجراي طرح هاي مشترك تلاش كنند.

ظريف در ادامه به برخي از مهم ترين اقدامات فني انجام شده در سال 2013 توسط جمهوري اسلامي ايران مانند همكاري در زمينه پتروشيمي، توليد كود شيميايي، اقدامات اوليه به منظور تأسيس دانشگاه دي 8 و ميزباني نخستين اجلاس روساي دانشگاه ها در سال 2014، فناوري ارسال و مبادله شبكه ( TTEN ) و ايجاد صندوق سرمايه گذاري مشترك در بين اعضاء اشاره كرد.

وزير امور خارجه ايران با ارائه پيشنهادات لازم در راستاي كمك به بهبود وضعيت گروه دي 8 در تعاملات بين المللي، تصريح كرد: ما در حال كمك به افزايش بيشتر سهم ايران در كار گروه دي 8 با هدف اجراي برنامه هاي مورد نظر شامل برگزاري يك انجمن تجارت آزاد و مناطق ويژه اقتصادي، نشست مقامات كنسولي كشورهاي عضو براي مقابله با مشكلات صدور ويزا، اجلاس معاونان وزيران در حوزه همكاري هاي صنعتي و همايش شهرداران در سال 2014 هستيم.

گروه دي 8 به عنوان يك اتحاديه اقتصادي فرا منطقه اي، متشكل از هشت كشور مسلمان در حال توسعه با هدف تقويت همكاري هاي اقتصادي بين كشورهاي مزبور در سال 1376 در استانبول تركيه آغاز بكار كرد.

شوراي وزيران، ركن سياسي و تصميم گير دي 8 است كه با حضور وزيران امور خارجه هشت كشور، سالي يك بار تشكيل جلسه مي دهد.

جمهوري اسلامي ايران، تركيه، پاكستان، بنگلادش، اندونزي، مالزي، مصر، و نيجريه اعضاي گروه دي هشت را تشكيل مي دهند و پاكستان رياست سازمان دي 8 را تا سال 2014 برعهده دارد.

نظر شما:
------------

پنجشنبه 28 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: بازتاب آنلاین]
[مشاهده در: www.baztabonline.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن