تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):ریشه های کفر سه چیز است:حرص و بزرگ منشی نمودن و حسد ورزیدن.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803986190




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برنامه گالري‌هاي تهران در آخرين روزهاي پاييز


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: برنامه گالري‌هاي تهران در آخرين روزهاي پاييز
گالري‌ها و مراكز فرهنگي تهران در واپسين روزهاي پاييز با برگزاري نمايشگاه‌هاي متنوعي از هنرهاي تجسمي، ميزبان علاقه‌مندان به فرهنگ و هنر هستند.

به گزارش ايسنا، به مناسبت هشتادمين سالگرد درگذشت آنتوان سوريوگين، هنرمند معروف دوره قاجار و عكاس مراسم اعدام ميرزا رضا كرماني، نمايشگاهي از عكس‌هاي اين هنرمند گرجستاني در موزه عكسخانه شهر افتتاح شده است.

آنتوان سوريوگين يكي از معروف‌ترين عكاسان در تاريخ عكاسي ايران محسوب مي‌شود و از مظفرالدين شاه لقب «خان» دريافت كرده بود. يكي از معروف‌ترين و تاثيرگذارترين كارهاي آنتوان سوريوگين ثبت مراسم اعدام ميرزا رضا كرماني پس از به قتل رساندن ناصرالدين شاه قاجار است.

اين نمايشگاه كه شامل 30 عكس از مجموعه‌ي شخصي مهرداد اسكويي است از 25 آذر تا 14 دي ماه، روزهاي شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ تا ۱۳ و ۱۴ تا ۱۷ و روزهاي پنجشنبه از ساعت ۹ تا ۱۳ در موزه عكسخانه شهر به نشاني ميدان هفت‌تير، خيابان بهار‌شيراز، ضلع جنوب‌غربي ميدان بهارشيراز ميزبان علاقه‌مندان است.

نمايشگاه جمعه‌ها و تعطيلات رسمي تعطيل است.

** كاخ گلستان

كاخ گلستان به مناسبت هفته پژوهش، ميزبان دو نمايشگاه نقاشي و عكاسي شده است. نمايشگاه نقاشي رنگ و روغن و آب رنگ از آثار «ميرزا ابوالحسن‌خان غفاري كاشاني» ملقب به «صنيع الملك»، از 25 آذر در سالن موزه مردم شناسي در كاخ گلستان افتتاح شده و تا نهم دي ماه برپا است. اين آثار كه شامل 16 اثر از آثار صنيع‌الملك است از گنجينه كاخ گلستان براي نمايش درآمده‌اند، اكثرا تك چهره هستند.

همچنين از چهارشنبه 27 آذر ماه نيز نمايشگاه عكس‌هاي تخت جمشيد از سه عكاس دوره قاجار در كاخ گلستان به نمايش درمي‌آيد. تعداد 35 عكس از عكس‌هاي متعلق به محوطه تاريخي تخت جمشيد از مخزن آلبوم خانه كاخ گلستان در اين نمايشگاه قرار گرفتند كه تا 10 روز پس از افتتاح نيز براي بازديد عموم به نمايش درمي‌آيند.

** گالري ساربان

تازه‌ترين نمايشگاه نقاشي‌هاي هنگامه صدري، با عنوان «راز فرنگيس در تهران» در گالري ساربان گشايش يافته است. تعداد 11 كار با تكنيك آكريليك روي بوم در نمايشگاه به نمايش گذاشته مي‌شود كه 10 عدد از آن‌ها تيپ‌سازي از زنان تاثيرگذار شاهنامه فردوسي از جمله تهمينه، فرنگيس، رودابه، منيژه، سيندخت، گردآفريد و كتايون است.

نمايشگاه «راز فرنگيس در تهران» روز جمعه 29 آذر همراه با اجراي شاهنامه‌خواني به كارگرداني كامبيز بنان از ساعت 16 تا 20 افتتاح مي‌شود و تا 16 دي ماه ادامه خواهد داشت. علاقه‌مندان مي‌توانند براي بازديد از اين نمايشگاه از ساعت 16 تا 20 به گالري ساربان واقع در خيابان شهيد بهشتي، خيابان صابونچي(مهناز)، كوچه مهماندوست، شماره 8 مراجعه كنند.

گالري ساربان روزهاي سه‌شنبه و تعطيلات رسمي تعطيل است.

** گالري آرته

گالري آرته ميزبان دومين نمايشگاه انفرادي عكس‌هاي زيبا مغربي با عنوان «همه چيز روبراه است 2» است. در اين نمايشگاه 19 عكس با ابعاد 50*40 در معرض ديد عموم قرار گرفته است. به گفته مغربي اين مجموعه شامل عكس‌هايي است كه از درون به بيرون نظر مي‌كنند. فاصله‌ها، پرده‌ها، پوكه‌هاي قرص و پرهاي ريخته شده كبوتران در كادر‌هاي جداگانه‌اي آن‌ها را همراهي مي‌كنند.

اين نمايشگاه از 22 تا 29 آذر ماه از ساعت 16 تا 20 در گالري آرته واقع در خيابان ملاصدرا، شيخ بهايي جنوبي، بلوار علي‌خاني، ۲۰ متري گلستان، ۱۲ متري دوم، شماره ۳ ميزبان علاقه‌مندان به هنر عكاسي است.

** گالري حنا

نخستين نمايشگاه عكس‌هاي مريم خيري با عنوان «عكاسي به مثابه نقاشي» در گالري حنا گشايش يافته است. مجموع 11 عكس با تكنيك چاپ روي بوم به نمايش گذاشته شده‌اند. همچنين ويدئوآرتي مرتبط با موضوع نمايشگاه هم در نمايشگاه گذاشته شده است. به گفته خيري تكنيكي كه در عكس‌ها به كار رفته با آنچه كه در هنر عكاسي انتظار مي‌رود متفاوت است.

نمايشگاه «عكاسي به مثابه نقاشي» از 22 آذر تا دوم دي ماه از ساعت 16 تا 20 در گالري حنا واقع در خيابان دولت، بلوار كاوه، خيابان اخلاقي شرقي، خيابان جهانتاب، كوچه بيگلرپور شرقي، پلاك ۱۹ ميزبان علاقه‌مندان به هنر خواهد بود.

** فرهنگسراي نياوران

نمايشگاهي از نقاشي‌هاي آداك جمشيدزاده با قهوه در فرهنگسراي نياوران گشايش يافته است. 85 اثر در اين نمايشگاه به نمايش گذاشته شده كه 45 تابلو با تكنيك قهوه روي بوم است. اين آثار طي ريختن قهوه روي بوم خلق شده‌اند و در كنار آن از نسكافه و همنشيني رنگ‌هايي چون فيروزه‌اي و طلايي استفاده شده است.

نمايشگاه نقاشي با قهوه جمشيدزاده از 22 تا 30 آذر در گالري شماره يك فرهنگسراي نياوران ادامه دارد.

نمايشگاهي از نقاشي‌هاي فرحناز جواديان در گالري شماره دو فرهنگسراي نياوران گشايش يافته است. در اين نمايشگاه 20 اثر در ابعاد مختلف و يك اثر بزرگ به نمايش گذاشته شده است. در نمايشگاه تازه‌ي جواديان، گل سوژه‌ي اصلي تابلوهاست و اين هنرمند سعي كرده گل را از دريچه و زاويه‌ي متفاوتي به تصوير درآورد. گل‌ها در اين آثار بعد مفهومي دارند و مخاطب را به تعمق وامي‌دارند.

اين نمايشگاه روز جمعه 22 آذر ماه در گالري شماره دو فرهنگسراي نياوران گشايش مي‌يابد و تا سي‌ام ادامه خواهد داشت. علاقه‌مندان مي‌توانند همه روزه از ساعت 10 تا 19 و روزهاي تعطيل از ساعت 14 تا 19 به گالري مراجعه كنند.

همچنين هفتمين نمايشگاه انفرادي آثار نقاشي نسرين حمزه‌پور در كافه گالري فرهنگسراي نياوران افتتاح شده است. حمزه‌پور در اين نمايشگاه 26 تابلوي نقاشي انتزاعي با تكنيك آكريليك را به نمايش مي‌گذارد. او در اين آثار از فضاي ذهني‌اش بهره گرفته و طبيعت خواستگاه اصلي آثارش شده است . برخي از آثار اين نمايشگاه برگرفته از خواب و روياهاي حمزه‌پور است و رنگ حرف اول را در اين آثار مي‌زند .بنيان اصلي اين آثار بر مبناي رنگ، فرم و خطوط الهام گرفته از مينياتور است.

اين نمايشگاه از 20 آذر تا 10 دي ماه از ساعت 15 تا 22 ميزبان علاقه‌مندان به هنر نقاشي خواهد بود. فرهنگسراي نياوران در خيابان پاسداران، مقابل پارك نياوران واقع است.

** گالري ايده

نمايشگاه نقاشي اميد فاضلي و آلما بهرامي دو هنرمند جنوبي، در گالري ايده افتتاح شده است. در اين نمايشگاه 16 اثر نقاشي فيگوراتيو از اين دو هنرمند ارائه شده است، كه جملگي بيانگر حالت ذهني و روحي هنرمندان از طريق پرتره‌سازي است. اين دو هنرمند، زنان بومي را به عنوان موضوع نقاشي‌هاي خود انتخاب كردند و با تكنيك اكروليك روي مقوا آثار خود را ارائه داده‌اند.

اين نمايشگاه نخستين نمايشگاه اين دو هنرمند اهل جنوب كشور در تهران است كه تا 30 آذرماه در گالري ايده واقع در خيابان كريمخان، خيابان خردمند شمالي، خيابان 18شماره 26 ميزبان علاقمندان است.

** موزه هنر و مردم

نمايشگاه آثار پرده‌هاي قلمكار اساتيد قرن دوازدهم و سيزدهم ه.ق متعلق به خانواده جلالي، در موزه هنر و مردم افتتاح شده است. 65 اثر شامل مجموعه‌اي از پرده‌ها و روميزي قلمكار مربوط به قرون 12 و 13 ه.ق به مدت دو هفته به نمايش گذاشته شده است. اين مجموعه ارزشمند كه متعلق به خانواده جلالي است، 180 تا 240 سال قدمت دارد و براي اولين بار در معرض نمايش عموم قرار مي‌گيرد.

علاقه‌مندان مي‌توانند براي بازديد از اين نمايشگاه از 20 آذر تا 10 دي همه روزه (به جز روزهاي دوشنبه و تعطيلات سوگواري) از ساعت 9 تا 17 به موزه هنر و مردم واقع در بخش شمالي مجموعه فرهنگي تاريخي سعدآباد مراجعه كنند.

** گالري فريا

نمايشگاه گروهي نقاشي «۱+۹» با حضور ۱۰ هنرمند نقاش و به نمايشگاه گرداني نوشين زرناني جمعه ۲۲ آذرماه در گالري فريا افتتاح مي‌شود. نقاشاني كه آثارشان در اين نمايشگاه به روي ديوار خواهد رفت حسين چراغچي، بيتا درويش، مهرنوش رمضان نيا، رضا عنصري، برديا اسماعيل لو، نسرين عيوضيان، عرفانه صمصام شريعت، ژينوس ميثاقي، شقايق فرياد شيران و آزاده وزيري هستند.

آيين افتتاحيه نمايشگاه «۹+۱» ۲۲ آذرماه در گالري فريا واقع در خيابان سهروردي، بالا‌تر از خيابان شهيد مطهري، كوچه بيشه، پلاك نهم، طبقه نخست برگزار مي‌شود. اين نمايشگاه تا ۵ دي ماه ادامه خواهد داشت.

** نگارخانه لاله

نمايشگاه آثار جمعي از هنرمندان خودآموخته در نگارخانه لاله برگزار مي‌شود. اين نمايشگاه در نظر دارد تا به بازخواني شور و شوق تصويري و دنياي دروني و بكر هنرمندان خودآموخته بپردازد. آثار ۱۷ هنرمند نقاش و حجم‌پرداز خودآموخته همچون: حسن حاضر مشار، زنده ياد مكرمه قنبري، داود كوچكي، سليم كرمي، فيروزه يزداني، عليخان عبداللهي، محمد خدا‌شناس، جعفر خادم، زهرا سهرابي، ارسيا مقدم، محمود زاهدي، محمد آريايي، امير غفوري، محمد باقر رضايي، محسن فرخ رٌخ و... در اين نمايشگاه ارايه خواهد شد. اين مجموعه به كوشش مرتضي زاهدي هنرمند معاصر و پژوهشگر گردآوري شده است.

آيين گشايش نمايشگاه روز جمعه ۱۵ آذر ماه ساعت ۱۶ تا ۲۰ خواهد بود و علاقه‌مندان مي‌توانند براي بازديد و خريد آثار تا ۳ دي ماه از ساعت ۹ تا ۱۹ به استثناي ايام تعطيل به نگارخانه لاله مراجعه كنند.

** موزه هنرهاي معاصر فلسطين

دومين نمايشگاه گروهي از آثار عكاسان " پايگاه عكس چيليك " با نگاهي به ابعاد عرفاني و حماسي سوگواري در ماه محرم در موزه هنرهاي معاصر فلسطين برگزار مي‌شود. در اين نمايشگاه كه با همت عكاسان و حمايت رسانه عكاسي " پايگاه عكس چيليك "(Chiilick.com) برگزار شده، تعداد 72 قطعه عكس رنگي و سياه سفيد در اندازه 50 در 70 سانتيمتر از عكاسان پانزده استان كشور با مضامين عرفاني و حماسي و با نگاهي واقع گرا و انتزاعي به موضوع هاي مستند ارايه شده است.

اين نمايشگاه از13 آذرماه تا يكم دي، همه روزه از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 10 تا 18 و پنجشنبه‌ها از ساعت 10 تا 15 پذيراي ديدار عكاسان و علاقه‌مندان است. موزه هنرهاي معاصر فلسطين در تهران، ميدان فلسطين، خيابان طالقاني، خيابان برادران شهيد مظفر، تقاطع بزرگمهر ميزبان اين نمايشگاه است.

پنجشنبه 28 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 116]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن