تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خشم از شيطان و شيطان از آتش آفريده شده است و آتش با آب خاموش مى شود، پس هرگاه يكى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820432358




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افسردگي‌ را با اين ماده درمان كنيد!


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: "افسردگي‌" را با اين ماده درمان كنيد!
اسيد‌هاي چرب امگا 3 به دليل موادي در بدن كه منجر به گشاد شدن عروق مي‌گردد، در افرادي كه دچار فشار خون بالا هستند، نقش بسزايي را ايفا مي‌كند.


دكتر نياز محمد‌زاده هنرور (متخصص تغذيه) در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: اسيدهاي چرب امگا 3 از اسيد‌هاي ضروري در بدن هستند، كه براي عملكرد صحيح كل بدن به ويژه مغز، سيستم عصبي و چشم، بسيار الزامي است.

وي افزود: اسيد‌هاي چرب امگا 3، از طريق كاهش سطح تري گليسيريد خون، جلوگيري از تشكيل لخته‌هاي زائد در پيشگيري‌ از بيماري‌هاي قلبي و انسداد عروق نقش كارا و موثري را ايفا مي‌كند.

هنرور ادامه داد: اين اسيدهاي چرب با كاهش توليد مواد واسطه‌ي التهابي، دردهاي مفصلي و بيماري‌هاي التهابي روده نقش بسيار دارد. لذا مصرف منابع غذايي غني از تركيبات مانند روغن كتان، روغن سويا، روغن كانولا، ماهي و انواع محصولات دريايي در افرادي كه دچار اين بيماري هستند، مي‌تواند بسيار موثر واقع شود.

وي با اشاره به اين‌كه امگا 3 تاثير بسزايي در كاهش فشار خون دارد، افزود: اسيدهاي چرب با افزايش توليد موادي كه منجر به گشاد شدن عروق بدن مي‌گردد، در افرادي كه منجر به پرفشاري خون هستند، نقش كمك كننده‌اي را ايفا مي‌كند.

دكتر نياز هنرور تصريح كرد: مصرف اين اسيدهاي چرب در طول دوران كودكي، نوجواني و جواني در كاهش بيماري‌هاي دستگاه عصبي از جمله آلزايمر و افسردگي بسيار موثر بوده و لازم به ذكر است كه در بسياري از موارد، افسردگي‌هاي بعد از زايمان و يا افسردگي‌هاي مقاوم در برابر دارو به طور چشم‌گيري به مصرف مكمل‌هاي اسيدهاي چرب امگا 3 پاسخ مثبت مي‌دهد.

انتهاي پيام/

پنجشنبه 28 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 99]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن