تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):كسى كه در دنيا به امانتى خيانت كند و آن را به صاحبش برنگرداند و آنگاه بميرد بر دين...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803095315




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

زور آسيايي‌ها به قهرمان اروپا نرسيد باواريايي‌ها پاي قله فوتبال جهان


واضح آرشیو وب فارسی:ايران ورزشی: زور آسيايي‌ها به قهرمان اروپا نرسيد باواريايي‌ها پاي قله فوتبال جهان
ياسر احمدي
قهرمان ليگ قهرمانان اروپا با شكست همتاي آسيايي خود يك قدم به كسب تنها افتخار تيمي كه تا به حال آن را كسب نكرده نزديك‌تر شد. بايرن مونيخ حضورش در رقابت‌هاي جام جهاني باشگاه‌ها را با كسب يك پيروزي مقتدرانه برابر گوانگ‌ژو اورگراند چين، قهرمان آخرين دوره رقابت‌هاي ليگ قهرمانان اروپا استارت زد و راهي فينال اين رقابت‌ها شد.
در ثبت اولين پيروزي باواريايي‌هايي كه كار خود در اين رقابت‌ها را از مرحله نيمه نهايي آغاز كردند، فرانك ريبري، ماريو ماندزوكيچ و ماريو گوتزه گلزني كردند تا مردان گوارديولا با نتيجه 3 – صفر شاگردان مارچلو ليپي، تيمي كه چندي پيش جام قهرماني ليگ قهرمانان آسيا را بالاي سر برد شكست داده و يك پاي فينال جام جهاني باشگاه‌ها در مراكش باشند.
فرو رفتن نماينده آسيا در لاك دفاعي برابر قهرمان اروپا 40 دقيقه دوام داشت اما قفل دروازه آنها سرانجام توسط ريبري، يكي از 3 كانديداي نهايي كسب توپ طلاي فيفا شكست و 4 دقيقه پس از او هم‌تيمي كرواتش اختلاف را به 2 گل افزايش داد. تنها 2 دقيقه پس از آغاز نيمه دوم هم گوتزه براي سومين بار توپ را از روي خط دروازه گوانگ‌ژو عبور داد.
به لطف اين پيروزي مردان پپ گوارديولا به فينال رسيدند، فينالي كه پيروزي در آن دومين جام قهرماني در بايرن مونيخ (پس از فتح سوپرجام اروپا) را براي پپ گوارديولا به ارمغان خواهد آورد. پيروزي در اين بازي همچنين پنجمين جام را در ويترين افتخارات سال 2013 باواريايي‌ها قرار خواهد داد.
گوارديولا پس از اين بازي اظهار داشت: «به تيمم تبريك مي‌گويم. آنها استحقاق حضور در بازي فينال را دارند. حريف ما تيمي بود كه در تركيبش بازيكناني سرعتي در جناحين حضور داشتند. ما بازي را جدي گرفته بوديم و در اكثر دقايق بازي توپ را در اختيار داشتيم كه اين كار به ما اجازه كنترل بازي و خلق موقعيت‌هاي فراوان را مي‌داد. با تمام اينها بازي آساني نداشتيم. مارچلو ليپي (سرمربي ايتاليايي گوانگ‌ژو) يكي از بزرگان مربيگري دنيا است.»
در ثبت اين پيروزي قاطعانه يكي از ستاره‌هاي بايرن مونيخ نقشي كليدي داشت و او كسي نبود جز ماريو گوتزه، هافبك هجومي آلماني باواريايي‌ها. او كه در اين بازي سرزنده و خلاق نشان مي‌داد به بايرن براي پيدا كردن راه نفوذ به خط دفاعي قهرمان آسيا كمك فراواني كرد. او پس از بازي در گفت و گويي كه با سايت فيفا انجام داد گفت:«كاري كه از ما خواسته شده بود را انجام داديم و اين كار صعود به فينال رقابت‌ها بود. به جز چند موقعيتي كه از دست داديم، فكر مي‌كنم بازي‌مان طبق نقشه پيش رفت.»
قهرمان اروپا بازي را برد اما بازي كه برابر گوانگ‌ژو انجام داد، حداقل از نظر زدن ضربات آخر و استفاده از موقعيت‌ها، جزو كامل‌ترين بازي‌هاي اين تيم نبود.
سومين گل باواريايي‌ها كه گوتزه آن را به ثمر رساند نه به واسطه يك كار گروهي زيبا و رد و بدل شدن پاس‌هاي ظريف بلكه حاصل يك شوت از راه دور بود. با اين وجود گوتزه از اينكه توانسته گلزني كند خوشحال به نظر مي‌رسيد.
او ادامه داد: «اين يك اتفاق بي‌نظيراست. چه كسي مي‌داند كه من دوباره مي‌توانم در اين تورنمنت شركت كنم؟ »
زماني كه گوتزه با فيفا گفت و گو مي‌كرد هنوز تكليف ديگر بازي نيمه نهايي ميان اتلتيكو مينيروي برزيل و رجا كازابلانكاي مراكش (نماينده كشور ميزبان) مشخص نشده بود هرچند با اين وجود گوتزه معتقد بود كار سختي در بازي نهايي پيش روي تيمش قرار دارد: «اين بازي قطعاً بازي سختي خواهد بود و اهميتي ندارد كه چه تيمي برابر ما قرار خواهد گرفت. اميدوارم اين بايرن مونيخ باشد كه در پايان آن بازي جام را در دست مي‌گيرد.»

رضايت ليپي
با وجود شكست سنگين مردانش برابر بايرن مونيخ، مارچلو ليپي از آنها ناراضي نبود و اذعان داشت كه زور شاگردان او به باواريايي‌ها نمي‌رسد. ليپي اولين مربي تاريخ كه هم فاتح ليگ قهرمانان اروپا شده هم فاتح ليگ قهرمانان آسيا، پس از تماشاي شكست مردانش گفت: «تفاوت ميان قوي‌ترين تيم فوتبال دنيا و مابقي تيم‌ها در اين بازي كاملاً مشخص بود. بايرن مونيخ در تمام بازي‌ها هميشه بر حريف مسلط است و بازي را اداره مي‌كند.»
ليپي ادامه داد: «در مقابل قدرت و سلطه بايرن مونيخ هيچ چيز براي ارائه نداشتيم. به وضوح مشخص بود كه ما تيم ضعيف‌تر بود. با اين حال من نمي‌توانم تيمم را مورد انتقاد قرار دهم و آن را به ارائه يك بازي ضعيف متهم كنم. حضور در نيمه نهايي جام باشگاه‌هاي جهان بعد از تنها يك سال و نيم از آغاز تلاش‌هاي ما افتخاري غيرقابل تصور بود.»
مردان ليپي اگرچه شانس حضور در فينال را از دست داده‌اند اما هنوز اين فرصت را دارند تا با پيروزي در ديدار رده‌بندي، عنوان تيم سوم جام جهاني باشگاه‌ها را از آن خود كنند.

برترين بازيكن ميدان

با وجود عملكرد خوب گوتزه اين كاپيتان تيم او، فيليپ لام بود كه به‌عنوان بازيكن برتر ميدان انتخاب شد و جايزه خود را از شركت خودروسازي تويوتا، اسپانسر اصلي بازي‌ها گرفت. او گفت: «ما دقيقا مي‌دانستيم كه در حال انجام چه كاري هستيم. اعضاي كادر فني و مربيان بستر خوبي براي موفقيت‌هايي كه اكنون كسب مي‌كنيم فراهم آورده‌اند. ما مي‌خواستيم كنترل توپ و بازي را در ميانه ميدان به دست بگيريم و فكر مي‌كنم كه در اين زمينه هم موفق عمل كرديم. ما تمركز خود را حفظ كرديم و فكر مي‌كنم كه عملكرد خوبي را ارائه داديم.»براي فيليپ لام پيروزي حسن ختامي براي تمام تلاش‌ها و افتخاراتي است كه تيمش در سال 2013 كسب كرده است:«رسيدن به فينال جام باشگاه‌هاي جهان براي ما يك الزام بود. حالا كه اين كار را انجام داده‌ايم اين فرصت را به دست آورده‌ايم كه دستان‌مان را روي جامي ديگر بگذاريم. اگر اين كار را انجام دهيم با خوشحالي بيشتري به تعطيلات كريسمس مي‌رويم.»

پنجشنبه 28 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران ورزشی]
[مشاهده در: www.iran-varzeshi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن