تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):تا مى‏توانى بكوش كه صبح و شب در قلبت (حتّى) قصد فريب و نيرنگ كسى نباشد؛ چرا كه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802421496




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بازداشت شريك بابك زنجاني به اتهام پولشويي ۸۷ ميليارد يورويي


واضح آرشیو وب فارسی:بازتاب آنلاین: بازداشت شريك بابك زنجاني به اتهام پولشويي ۸۷ ميليارد يورويي
اين جوان 29 ساله، شوهر "ابروگوندش"، خواننده و رقاصه 38 ساله تركيه اي است و جالب آن كه ادعا شده دو آقازاده ترك، يعني پسر وزير اقتصاد و پسر وزير كشور تركيه نيز در اين پرونده متهم هستند. سال گذشته سايت «بازتاب» عكس هايي از هواپيمايي در تركيه منتشر كرد كه مربوط به انتقال چمدان هايي طلا از ايران به تركيه از سوي بابك زنجاني بود
اين جوان 29 ساله، شوهر "ابروگوندش"، خواننده و رقاصه 38 ساله تركيه اي است و جالب آن كه ادعا شده دو آقازاده ترك، يعني پسر وزير اقتصاد و پسر وزير كشور تركيه نيز در اين پرونده متهم هستند. سال گذشته سايت «بازتاب» عكس هايي از هواپيمايي در تركيه منتشر كرد كه مربوط به انتقال چمدان هايي طلا از ايران به تركيه از سوي بابك زنجاني بود

دولت تركيه يك تاجر ايراني را به اتهام پولشويي و انتقال غيرقانوني ۸۷ ميليارد يورو پول از ايران به تركيه بازداشت كرد.

به گزارش خبرنگار "آينده"، اين مرد ايراني الاصل، رضا ضراب است كه متهم به پولشويي از مسير چين و امارات و ايران و تركيه و روسيه است و طرف ايرانيش هلدينگ سورينت، متعلق به بابك زنجاني است.

اين جوان 29 ساله، شوهر "ابروگوندش"، خواننده و رقاصه 38 ساله تركيه اي است و جالب آن كه ادعا شده دو آقازاده ترك، يعني پسر وزير اقتصاد و پسر وزير كشور تركيه نيز در اين پرونده متهم هستند.

سال گذشته سايت «بازتاب» عكس هايي از هواپيمايي در تركيه منتشر كرد كه مربوط به انتقال چمدان هايي طلا از ايران به تركيه از سوي بابك زنجاني بود. اكنون روزنامه حريت تركيه مدعي شده كه اين طلاها متعلق به رضا ضراب بوده و با پرداخت يك و نيم ميليون دلار به سياسيون تركيه با جعل سند آزاد شده است.

رسانه هاي تركيه اي اعلام كردند يك تاجر ايراني به اتهام فساد و قاچاق، روز 17 دسامبر در تركيه بازداشت شده است.

وي با اتهاماتي از قبيل پولشويي، نقل و انتقال غيرقانوني مقادير زيادي پول از ايران به تركيه، قاچاق شمش طلا، تهيه مدارك جعلي و ارتشاء مواجه است.

اين شخص كه پس از كسب تابعيت تركيه، نام خانوادگي خود را تغيير داده متهم است در انتقال 87 ميليارد يورو پول از ايران به تركيه از طريق شركت هايش كه در فاصله سال هاي 2009 تا 2012 تاسيس شده اند، دست داشته است.

تحقيقات در مورد اين پرونده روز 14 دسامبر 2011، يعني زماني كه 14.5 ميليون دلار و 4 ميليون يورو پول از سه آذربايجاني و يك ايراني در فرودگاه ونوكوو كشف شد، آغاز شد.

سرويس گمرك فدرال روسيه از تركيه خواست تا در مورد اين پرونده تحقيق كند. ابتدا پليس تركيه يك مالك و 14 كارمند يك صرافي در استانبول را بازداشت كرد. در تحقيقات انجام شده مشخص شد كه اين افراد مبلغ 40 ميليون دلار و 10 ميليون يورو پول را در 37 نوبت به روسيه انتقال داده اند و اين پولها متعلق به سه تاجر آذربايجاني بوده است. همچنين فاش شد كه اين پول از دبي به تركيه منتقل شده و سپس به روسيه ارسال شده است. پليس استانبول انتقال دهندگان را آزاد كرد و براي اين سه تاجر آذربايجاني قرار تعقيب بين المللي صادر كرد.

بازرسان مالي، 3 شركت صوري تاسيس شده بر روي كاغذ در تركيه را بررسي كردند و دريافتند كه مقادير زيادي پول از ايران توسط اين شركت ها انتقال يافته است. بانك ملي ايران 87 ميليارد يورو به حساب سه شركت تاسيس شده توسط دو تاجر آذربايجاني در سال هاي 2009 تا 2012 واريز كرده بود. همچنين مشخص شد كه اين شركت ها توسط اين تاجر ايراني تاسيس و اداره مي شدند. حساب هاي اين شركت ها در بانك هاي مختلف تركيه مورد بررسي قرار گرفت و مشخص شد كه روزانه حدود 5 ميليون يورو پول به حساب هر كدام از اين شركت ها واريز مي شده است. بازرسان از اينكه هيچ كدام از اين شركت ها بدهي مالياتي ندارند متعجب شدند. آدم در اظهارات خود مدعي شدند آنها دستورالمعل هاي انتقال پول ها را از ايران دريافت مي كردند.

پليس تركيه كه از دسامبر 2011 در جستجوي اين تاجر ايراني بود، متوجه شد كه وي در صادرات غيرقانوني طلا نيز دست دارد. وي از طريق پرداخت رشوه به مقامات دولتي، 1.5 تن طلا به خارج از تركيه انتقال داده بود. وي ده ها ميليون دلار رشوه پرداخت كرده است.

حريت نوشت:

دادستان كل استانبول بررسي و تعقيب اين پرونده را از يك سال پيش شروع كرده بود.

ارتباط با ايران
اولين پرونده اتهام در سال 2008 بوسيله نهاد مبارزه با مفاسد مالي در مورد شخص ايراني الاصل رضا ضراب شوهر هنرمند ابرو گوندش شروع شد. بدين طريق كه ضراب با زد و بند سياسي با انتقال حجم سرشاري پول به ايران كه منابع تحصيلش معلوم نيست، در مقابل از ايران طلا وارد مي كرده است. سال 2012 با شروع تحركات قضايي، كعان چاغلايان، پسر وزير اقتصاد، ظافر چاغلايان ، باريش گولر پسر وزير كشور موعامر گولر ، مدير كل هالك بانك تركيه سليمان آسلان و 32 نفر ديگر تحت تعقيب تكنيكي ( يعني شنود و فيلمبرداري مخفيانه جهت مستند سازي قضيه ) قرار گرفتند.

پول ارسالي به ايران كه در حدود 10 ميليارد دلار بوده، بوسيله حوالجات ساختگي و با دريافت رشوه 3 – 4 در هزار توسط اين افراد ادعا شده است . طبق اطلاعات بدست آمده، گروه مجرمين تحت اداره رضا ضراب به دو طريق به ايران پول انتقال مي داده اند:

روش اول انتقال بوسيله افراد با چمدان كه اين روش در سال 2011 با كشف 150 ميليون دلار كه قصد وارد كردن به روسيه را داشتند كنار گذاشته شد و گروه ضراب با روش دوم كه شروع انتقال بوسيله سيستم بانكي بود، به ادامه انتقال پول مي پردازد.

با ورود برخي سياستمدارن به قضيه، انتقال پول بصورت غير قانوني از طريق هالك بانك تركيه شروع مي شود .

ضراب طي دو سال انتقال پول، بدينوسيله به يكي از سياستمداران 103 ميليون لير و به مدير كل بانك آسلان 16 ميليون لير پرداخت مي كند. ضراب براي قرار نگرفتن در ليست سياه آمريكا، هالك بانك تركيه را كه در آمريكا شعبه ندارد را انتخاب مي كند. جداي از اينها يكي از سياسيون 20 ميليون لير و سياستمداري ديگري جهت پيگيري انجام مراحل اداري كارها 3 ميليون لير رشوه دريافت كرده اند كه در پرونده مطرح است.

نقش هالك بانك تركيه
با انتقال پول از مسير چين و دوبي و تركيه و انجام آن از طريق هالك بانك، تركيه ميليونها دلار ضرر مالياتي و پول نقد كرده است. در مقابل اين ضررها، ميليونها دلار رشوه پرداخت شده و هالك بانك، با كاهش كميسيون دريافتي جهت انتقال پول به ايران، باعث ضرر بانك و دولت تركيه شدند.

ادعاي خط قرمز
افراد متهم جهت رهايي از تعقيب تكنيكي پليس، با ارايه مدارك جعلي از خط تلفن قرمز(امن) استفاده كرده اند كه يكي از استفاده كنندگان كعان چاغلايان پسر وزير اقتصاد تركيه مي باشد .

در آنسوي ماجرا، ضراب جهت ساخت هتل شركتش 42 ميليون دلار وام از هالك بانك دريافت كرده كه از اين مبلغ 500 هزار دلار را به آسلان رشوه پرداخت كرده كه در پرونده مطرح است. مطلب مهم ديگر موجود در پرونده، كشف 1.5 تن طلا در فرودگاه آتاتورك در سال 2013 از خطوط هوايي uls مي باشد.

در اين ميان مشخص مي شود بخشي از بهاي اين طلاها به هلدينگ سورينت مستقر در ايران فرستاده خواهد شد. اين هواپيما جهت ورود به تركيه هيچگونه مداركي ارايه نداده بود كه با مشكوك شده مسئولان امر به ورود غير قانوني 1.5 تن طلا به تركيه و بازرسي و مهر و موم هواپيما، متهمان نقشه آلترناتيو خود را به اجرا مي گذارند و با راهنمايي سياسيون مرتبط مداركي جعلي درباره انتقال 1.5 تن طلا و سنگ هاي زينتي ارائه مي دهند.

1.5 ميليون دلار رشوه
طبق ادعاي مسئولان امر بازرسي و مهر و موم هواپيما، محموله هواپيما طلا ، آدرس گيرنده تركيه ، سعي در ورود كارگو به تركيه بوسيله مدارك ناقص و طلاهاي موجود در صندوق ها به شركت Master Turizm در Beylikdüzü استانبول تركيه مي باشد . بهر حال با وجود تمام اين كارهاي غيرقانوني، هواپيما با وجود 1.5 تن طلا بدون انجام هيچ روالي به سمت دبي حركت مي كندكه طبق ادعاها در اين زمينه سياسيون 1.5 ميليون دلار رشوه دريافت كرده اند.

نظر شما:
------------

پنجشنبه 28 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: بازتاب آنلاین]
[مشاهده در: www.baztabonline.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 155]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن