تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه نفس از لذتهاى دنيوى سودمندترين روزه‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803311621




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چاپ 3200 مقاله در زمينه دانش و تندرستي در كشور/ برگزاري سيزدهمين سمينار ملي دانش و تندرستي در شاهرود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: چاپ 3200 مقاله در زمينه دانش و تندرستي در كشور/ برگزاري سيزدهمين سمينار ملي دانش و تندرستي در شاهرود
شاهرود - خبرگزاري مهر: دبير علمي سمينار ملي دانش و تندستي در شاهرود، با اشاره به چاپ سه هزار و 200 مقاله در زمينه دانش و تندرستي در كشور گفت: با وجود منابع انساني پر كار، معتقد و مومن، توليد مقالات و علم كشور شتاب رو به رشدي داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسن اماميون عصر چهارشنبه در سيزدهمين سمينار كشوري دانش و تندرستي كه در سالن همايش هاي شركت ذغال سنگ البرز شرقي شاهرود برگزار شد با اشاره به اينكه مهم ترين منبعي كه يك سازمان پژوهشي در اختيار دارد، خزانة علمي آن است و هيچ سازماني بدون استعدادها، ذهنيت ها و تصورات كنجكاوانه افراد آن نمي تواند دانش نوين مهمي توليد كند از برگزاري اين سمينار كشوري با محوريت ويژه فشار خون در شاهرود خبر داد.

او با تاكيد بر اينكه عنصر انسان، در سازمان پژوهشي نسبت به سازمان هاي ديگر نقش مهم و كليدي تري دارد، افزود: سرمايه گذاري علمي بر روي اين عنصر تنها سرمايه گذاري انساني است كه نه عمده ترين منبع استراتژيك هر سازمان و يا هر جامعه محسوب مي شود بلكه جوامعي در بلند مدت موفق هستند كه بتوانند منابع انساني خود را به طور صحيح و اصولي توسعه و پرورش دهند و در كنار آن معرفت و مهارت هاي فني لازم، افرادي پر كار و معتقد و مومن بسازند.

چاپ 3200 مقاله در زمينه دانش و تندرستي در كشور

سرپرست معاونت پژوهش و فناوري دانشگاه علوم پزشكي شاهرود با اشاره به اينكه در شرايط امروز، توليد مقالات و علم كشور شتاب رو به رشدي داشته است، افزود: تا به حال سه هزار و 200 مقاله در زمينه دانش و تندرستي به چاپ رسيده كه اين رشد با تلاش پژوهشگران ايجاد شده و زمينه ساز استقلال و خودكفايي در كشور است.

اماميون با بيان اينكه مقام معظم رهبري همواره تاكيد دارند كه بايد امواج نشاط آور"ما مي توانيم " را تقويت كنيم تا چرخه پيشرفت كشور كند نشود، گفت: در اين راستا تامين بخش عمده نيروي انساني متخصص مورد نياز بر عهده دانشگاه ها و ديگر موسسات آموزشي و پژوهشي داخل است كه خلاقيت ها در محيط هاي مناسب شكوفاتر مي شوند.

وي، علم و پژوهش را نتيجه خلاقيت دانست و تصريح كرد: آزادي انديشه و عمل، شك و ترديد علمي، انتقاد كردن و انتقادها را پذيرفتن، تجربه كردن و در راه پژوهيدن از اشتباه نترسيدن، از جمله زمينه هاي لازم براي ايجاد روحيه علمي و پژوهشي است بنابر اين در سياست گذاري ها، بايد بستر لازم براي اين روحيه فراهم شود.

ارسال 258 مقاله به ملي دانش و تندستي "فشار خون" در شاهرود

دبير علمي سمينار ملي دانش و تندستي شاهرود با يادآوري اينكه 258 مقاله به اين سمينار ارسال شده است كه در همان بررسي اوليه تعداد 19 خلاصه مقاله سخنراني در دو بخش مقاله و پوستر برگزيده شدند گفت: هدف اصلي از برگزاري اين سمينار توليد علم و ثروت است تا بتوانيم محصول محور باشيم و دانش كشورمان از كارايي بالاتري برخوردار شود.

وي، تحقيق و توسعه بدون بكارگيري نسل جوان را ناپايدار دانست و گفت: نسل جوان با انرژي زياد و با توانايي امكان تمركز بيشتر تحت حمايت يك پژوهشگر با سابقه مي تواند نقش بسيار بارزي در انجام تحقيقات داشته باشد چرا كه جوان با استعداد يا براي ادامه تحصيل به خارج مي رود كه در صورت موفقيت، احتمال بازگشتن او به ايران، كمتر از پنجاه درصد است و به علاوه ثمرة تحقيقاتش نصيب ديگران مي شود، يا مجبور است در ايران بماند و در صورت عدم ادامه تحصيل ثمر ندهد.

اماميون با بيان اينكه سرمايه گذاري علمي تنها سرمايه گذاري انساني است كه مستهلك نمي شود، افزود: بازده سرمايه گذاري انساني بطور فزاينده اي افزايش مي يابد و ميزان آن قابل اندازه گيري نيست.

وي همچنين با بيان اينكه براي توليد علم و دانش زمينه هايي لازم است كه عمده ترين آن آموزش است تصريح كرد: چرا كه اهميت بينش علمي و پژوهشي يك ضرورت اجتناب نا پذير است و نقش آموزش و پرورش، از طريق آموزش مستمر، در توليد و توسعه علمي و پژوهشي كاملاً مشخص و واضح است.

23 درصد از توليد علم57 كشور اسلامي به ايران اختصاص دارد

سرپرست معاونت پژوهش و فناوري دانشگاه علوم پزشكي شاهرود همچنين در حاشيه برگزاري اين همايش در گفتگو با خبرنگار مهر، سهم ايران را از كل توليد علم خاورميانه در دوره‌هاي سه‌ساله مورد ارزيابي قرار داد و گفت: توليد علم كشور، جايگاه خود را به ‌سرعت مناسبي رشد مي‌دهد، در حالي كه در دوره‌ سه‌ساله 1998 تا 2000، ايران تنها پنج درصد از علم خاورميانه را توليد مي‌كرد ولي در سه‌ساله اخير، يعني 2010 تا 2012، تقريباً 28 درصد از علم خاورميانه را توليد ‌كرده است.

اماميون اين افزايش را محدود به منطقه‌ خاورميانه ندانست و تصريح كرد: اين روند در بين كشورهاي اسلامي نيز مشاهده مي‌شود به نحوي كه در سه‌ساله 1998 تا 2000، ايران تنها شش درصد از مجموعه‌ توليدات علمي كشورهاي اسلامي را در اختيار داشت، در حالي كه در سه‌ساله‌ 2010 تا 2012، 23 درصد از توليد علم57 كشور اسلامي را به خود اختصاص داده است.

وي، فراگرد توسعة علم و تكنولوژي را كليد اصلي توسعه دانست و دست يافتن به بينش علمي و توسعه را نيازمند محيط مناسب و شرايط خاص ذكر كرد و افزود: پيشرفت و تحولي كه در جامعه صورت مي گيرد، بر خواسته از تفكر و فعاليت هاي انسانهاي آن جامعه است.

اماميون ضمن بيان اينكه انسان با تلاش و كوشش و پشتكار سعي در پيشرفت جامعه خود دارد تصريح كرد: بر اساس شواهد تجربي و روند تحولات اقتصادي كشورهاي پيشرفته جهان، ثابت شده است كه دستيبابي به توسعه اقتصادي، اجتماعي، علمي و فرهنگي بدون سرمايه گذاري گسترده در زمينه آموزش و پژوهش امكان پذر نيست.

براي تربيت پژوهشگر خبره و صنعتگر توانا گذراندن دورة آموزش عالي ضرورت دارد

به گفته سرپرست معاونت پژوهش و فناوري دانشگاه علوم پزشكي شاهرود، براي شروع كار در يك زمينه جديد، به فردي نياز است كه توان خلق تئوري هاي مختلف و يافتن فرضيه هاي جديد كه متكي بر حقايق باشد، پس نياز به احاطه كافي بر مطالب از يك سو و علاقه به بهبود فرضيات از سوي ديگر دارد.

اماميون خاطرنشان كرد: آينده توسعه جهاني و جايگاه هر كشور در جهان، منوط به ايجاد ظرفيت بالا در كسب، نگهداري و بالا بردن سطح علم ودانش نيروي انساني آن كشور است.

وي با تاكيد بر اينكه تجربه نشان داده كه محققان تراز اول معمولاً در دانشگاه هاي معتبر پرورش مي يابند بيان كرد: به عبارت ديگر براي تربيت پژوهشگر خبره و صنعتگر توانا گذراندن دورة آموزش عالي ضرورت دارد و از طرفي آموزش هاي فني و حرفه اي در ترقي تكنولوژي سهم بسزايي دارند و سياست گذاري هاي علمي و پژوهشي و آموزشي بايد به گونه اي تدوين و طراحي شوند كه دانشجويان و دانش پژوهان دانش لازم براي شناخت بهتر خود و ديگر جوامع را بشناسند و آن را كسب كنند.

رتبه 25 پزشكي باليني ايران در سطح جهان

دبير علمي سمينار ملي دانش و تندستي شاهرود با يادآوري اينكه كشورهاي آمريكا، انگلستان، آلمان، ژاپن و ايتاليا پنج كشور نخست جهان هستند كه مطابق گزارش پايگاه اطلاعات علمي تامسون رويترز (ISI) در سال 2010، رتبه‌هاي اول تا پنجم را در رشته پزشكي باليني، به خود اختصاص داده‌اند، گفت: فرانسه، كانادا، چين، هلند و استراليا نيز در مقام‌هاي بعدي قرار دارند، رتبه‌ تركيه با توليد هشت هزار و 741 مقاله 14 است و ايران نيز در اين رشته، با كسب رتبه 25، تعداد سه هزار و 178 مقاله توليد كرده است.

اماميون همچنين با اشاره به اينكه بر اساس نتايج منتشر شده در پايگاه اطلاعات علمي «Scimago»، علم پزشكي با 14.53 درصد سهم از كل توليدات علمي كشور در ميان ساير گرايش‌هاي علوم، بيشترين سهم را از كل توليدات علمي كشور داراست خاطرنشان كرد: گرايش‌هاي علمي مهندسي 11.48 درصد، شيمي 8.45 درصد، كشاورزي و علوم زيستي 8.39 درصد و علم مواد 7.61 درصد در رتبه‌هاي بعدي قرار گرفته‌اند.

وي تاكيد كرد: بيشترين حوزه‌هاي موضوعي كه مقالات نمايه‌شده به آن پرداخته‌اند شامل علوم كشاورزي، علوم شيمي، علوم مهندسي، علوم پزشكي، علوم كامپيوتر و رشته‌هاي مربوط به انرژي بوده است.

كسب رتبه اول توليد علم در منطقه توسط ايران طي سالجاري

اماميون همچنين با اشاره به اينكه تا تاريخ پنجم خرداد ماه سال 92، برابر با 26 ماه مي 2013، تعداد توليدات علمي كشور كه در پايگاه‌هاي استنادي جهاني ثبت و نمايه‌سازي مي‌شود رشد قابل توجهي را نسبت به ماه‌هاي قبل نشان مي‌دهد گفت: تعداد مقالات دانشمندان و پژوهشگران ايران در پايگاه اسكوپوس تا تاريخ مزبور، يعني از اول سال ميلادي، در عرض پنج ماه، به 14 هزار و 228 مقاله بالغ شده است كه اين رقم، ايران را در جايگاه 16 توليد علم جهان و رتبه‌ اول منطقه نشانده است.

او با بيان اينكه تنها توليد علم و ثبت مقاله در مجله هاي معتبر علمي جهان مهم نيست بلكه مهمترين مولفه در عرصه پژوهش اين است كه تحقيق بايد منجر به توليد علم و علم بايد منجر به توليد فن آوري و در نهايت منجر به توليد ثروت شود افزود: در شش ماهه سال 2013 نيز ايران 17 هزار و 995 مورد مقاله ثبت شده در مجله هاي معتبر ISI دارد و در اين مدت كشور رتبه 15 را كسب كرده كه 57 درصد توليدات علمي ايران مربوط به علم پزشكي بوده است.

سيزدهمين سمينار ملي دانش و تندرستي شاهرود طي روزهاي ۲۷ و ۲۸ آذرماه سالجاري در دانشگاه علوم پزشكي اين شهر درحال برگزاري است.

كد خبر: 2198737

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۷ - ۲۱:۰۱

چهارشنبه 27 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن