تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):نشانه‏هاى مؤمن پنج چيز است: ... و بلند گفتن بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819864225




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انفجار بعلبك سند سرگشتگي دشمنان مقاومت


واضح آرشیو وب فارسی:سياست روز: انفجار بعلبك سند سرگشتگي دشمنان مقاومت


در اقدامي كه نشانگر سرگشتگي و ناتواني دشمنان مقاومت كه در سوريه شكست خورده اند مي‌باشند، بعلبك لبنان را هدف حمله تروريستي قرار دادند.
شبكه تلويزيوني المنار زمان دقيق وقوع انفجار بامداد ديروز لبنان را ساعت ۳:۱۰ دقيقه بامداد اعلام كرد و گزارش داد كه بر اثر شدت انفجار ناشي از «تي. ان. تي» يك چاله‌ به عمق سه متر ايجاد شده است.
خبرنگار شبكه تلويزيوني المنار لبنان در گزارش زنده از محل انفجار تروريستي منطقه شهرك «صبوبا» واقع در غرب بعلبك را هدف قرار داد؛ گفت: از ظاهر خودروهايي كه بر اثر انفجار مذكور منهدم شده‌اند؛ بر مي‌آيد كه وزن بمب منفجر شده تقريباً ۵۰ كيلوگرم بوده است،‌ يك كارشناس مسائل نظامي و راهبردي اين موضوع را اعلام كرده است. وي هدف اصلي انفجار منطقه صبوبا را مركز وابسته به حزب‌الله برشمرد و افزود: اين منطقه يك منطقه دشت مانند و فراخ است كه از مسافت‌هاي دور نيز قابل كنترل و رصد است.
اين حادثه تروريستي گفت: اين انفجار كشته‌اي نداشته و تنها چند نفر زخمي شده‌اند. بر اثر انفجار منطقه صبوبا يك چاله‌ به عمق سه متر ايجاد شده است و اين امر شدت انفجار را نشان مي‌دهد. كارشناسان نظامي ارتش لبنان به تحقيقات خود در اين حادثه به منظور تهيه يك گزارش ادامه مي‌دهند.
شبكه تلويزيوني العربيه گزارش داد كه حزب‌الله لبنان خودروي بمب‌گذاري شده در شهرك صبوبا در غرب شهر بعلبلك در شرق اين كشور را رصد كرد و راننده خودرو اقدام به منفجر كردن آن كرده است.
شبكه العربيه كه ارتباطات نزديكي با گروه‌هاي تروريستي در سوريه و لبنان دارد، افزود: شهرك صبوبا در نزديك شهر عرسال در مرز لبنان با سوريه قرار دارد. اهالي شهر عرسال به طرفداري از مخالفان نظام سوريه شناخته شده هستند. حزب‌الله تاكنون چندين خودروي بمب‌گذاري شده كه از سوريه وارد لبنان شده بود و قرار بود در مكان هاي متعلق و يا نزديك به حزب‌الله منفجر شود را شناسايي و منهدم كرد.
سيد حسن نصرالله دبيركل حزب‌الله پيش از اين تاكيد كرده بود كه اگر رزمندگان اين جنبش وارد سوريه نشده بودند و منطقه القصير را پاكسازي نمي‌كردند، بدون شك ده‌ها خودروي بمب‌گذاري شده از اين منطقه وارد سوريه مي شد. خبرنگار شبكه خبري الميادين نيز در گزارشي با اشاره به اينكه حادثه ساعت ۳ بامداد در بعلبك روي داد، تاكيد كرد كه وقتي خودور قصد ورود را داشت درگيري بين نيروهاي امنيتي مقر حزب‌الله با عامل انتحاري روي داد و عامل انتحاري مجبور به منفجر كردن خود در مقابل اين مقر شد.
شبكه خبري فرانس ۲۴ نيز در گزارشي از وقوع اين حادثه تروريستي با اشاره اينكه حلقه امنيتي در منطقه شكل گرفته، گزارش داد كه حادثه در منطقه‌اي امنيتي روي داده است و نيروهاي حزب‌الله در ايست بازرسي خودرو بمب‌گذاري شده را قبل از ورود به مقر امنيتي حزب‌الله زمين‌گير كردند. يك منبع عالي‌رتبه امنيتي لبنان اعلام كرد كه عاملان حمله به دو پست ايست بازرسي ارتش اين كشور در الاولي و مجدليون از عناصر «احمد الاسير» بودند. يك منبع عالي رتبه به روزنامه السفير لبنان گفت كه در دو حادثه الاولي و مجدليون، ارتش پيش از تعامل با تروريست‌ها به آنها هشدار داد اما چيزي كه از تروريست‌ها بدست آمد نشان مي‌داد كه آنها در تلاش براي انجام عمليات خطرناك بودند. اين منبع افزود: گروه‌هاي مسلحي كه به پست بازرسي ارتش در تقاطع مجدليون- بقسطا حمله كردند همان گروه‌هايي بودند كه به پست الاولي حمله كردند.
منابع امنيتي گفتند كه افراد مسلح با يكديگر نسبت فاميلي داشتند و علاوه بر آن يكي از آنها يك شهروند فلسطيني به نام «ب. م. س» داماد يكي از رهبران «جند الشام» در اردوگاه عين الحلوه بود و همگي آنها از عناصر احمد الاسير بودند و به مسجد بلال بن رياح رفت و آمد مي‌كردند.

چهارشنبه 27 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سياست روز]
[مشاهده در: www.siasatrooz.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن