تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع): فضاى هر ظرفى در اثر محتواى خود تنگ‏تر مى‏شود مگر ظرف دانش كه با تحصيل علوم، فضاى آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802700306




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نائب رييس مجلس: هويت ديني ايرانيان با هويت علمي گره خورده است


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: نائب رييس مجلس: هويت ديني ايرانيان با هويت علمي گره خورده است
رآن هرگامي كه بدون پشتوانه متقن و علمي برداشته شود را مردود مي‌داند/از نگاه اسلام و آموزه‌هاي ديني نه تنها روش بايد علم باشد بلكه مقصد اعلا بايد عالم نيز نشان داده شود. نائب رييس مجلس: هويت ديني ايرانيان با هويت علمي گره خورده است
نائب رييس‌مجلس شوراي اسلامي هويت ديني ايرانيان را گره خورده با هويت علمي دانست و ادامه داد اگر نظام سرمايه داري افق خود را جامعه‌اي شهرنشين، مرفه و با انگيزه انبوه مي‌داند ما هدف خود را تربيت انسان عالم و پيشرفت براي رسيدن به قله علمي ديني تعريف مي‌كنيم.
به گزارش خبرنگار ايلنا، محمدحسن ابوترابي فرد در اختتاميه چهاردمين نمايشگاه دستاوردهاي پژوهش و فناوري كشور با تشكر از خدمات ارزشمند وزير علوم و همكاران وي گفت: اميدوارم هفته پژوهش بستر مناسبي به سهم درست پژوهش در توسعه علمي و رشد فناوري و پيشرفت كشور باشد.
نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي در ادامه افزود: جمهوري اسلامي ايران به دلايل گوناگون از ظرفيت و موقعيت كاملا استثنايي براي قرار گرفتن در يك جايگاه فاخر و بر‌تر علمي در جهان برخوردار است كه موجب دستيابي به فناوري‌هاي نوين و ثروت انباشته شده و قدرت علمي، سياسي، اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي مي‌شود.
وي با بيان اينكه جمهوري اسلامي هويت خود را در نگاه مباني و اصول ديني و الهام از قرآن و عترت براي حركت قابل قبول در عرصه‌هاي مختلف مي‌بيند، خاطرنشان كرد: اسلام تنها روش قابل اعتماد و موفقيت در تمام عرصه‌ها را در سلوك علمي مي‌داند.
ابوترابي فرد با اشاره به اينكه قرآن هرگامي كه بدون پشتوانه متقن و علمي برداشته شود را مردود مي‌داند، تصريح كرد: انگيزه، ملاك صحت عمل نيست، بلكه صحت انتخاب راه براساس دانش و علم است.
وي ادامه داد: از نگاه اسلام و آموزه‌هاي ديني نه تنها روش بايد علم باشد بلكه مقصد اعلا بايد عالم نيز نشان داده شود. معرفت و رسيدن به مدارج بالا، فلسفه عالي خلقت انسان است و تربيت انسان عالم هدف از ارسال انبياء الهي بوده است.
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي هويت ديني ايرانيان را گره خورده با هويت علمي دانست و ادامه داد اگر نظام سرمايه داري افق خود را جامعه‌اي شهرنشين، مرفه و با انگيزه انبوه مي‌داند ما هدف خود را تربيت انسان عالم و پيشرفت براي رسيدن به قله علمي ديني تعريف مي‌كنيم.
ابوترابي فرد با اشاره به اينكه هر كجا جوان ايراني بوده است گوي سبقت را از ديگران برده است، خاطرنشان كرد: آقاي فرجي دانا نمونه‌اي از اين جوانان ايراني است. ايراني‌ها ملتي هستند كه با انگيزه خود به دنبال تبديل علم به فناوري هستند و اگر اين ظرفيت در جوانان ايراني نبود ما در عرصه دانش هسته‌اي و تبديل آن به فناوري هسته‌اي اينجايگاه را نداشتيم.
نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي سرمايه ديگر ايران را استقلال تمام عيار سياسي دانست و تصريح كرد: اين استقلال امروز در آمريكا وجود ندارد دنيا اذعان دارد كه دولت مردان و سياست مداران اين كشور تحت تأثير لابي‌هاي صهيونيستي قرار دارند در حالي كه رئيس جمهوري ايران را ملت ايران انتخاب مي‌كند و راه ملت ايران برآمده از انتخاب خود آنهاست.
عضو كميسيون شورا‌ها ادامه داد: اگر اين استقلال ذره‌اي به آن خدشه وارد مي‌شد دانش هسته‌اي هم نداشتيم و اولين چيزي كه از دست مي‌رفت چرخه سوخت هسته‌اي بود اين استقبال موتور خوبي است كه راه را براي محققين هموار مي‌كند.
وي با انتقاد از اينكه اقتصاد ما علم محور و متكي بر دانش نيست، گفت: بودجه ما متكي بر دانايي و علم است يا متكي به نفس؟ متأسفانه ما در عرصه اقتصادي وبودجه ريزي در گام اول هستيم و اگر اقتصادمان نفتي نبود از طرف غرب هم تهديد به عدم خريد نمي‌شديم. بلكه ما آن‌ها را با عدم فروش تهديد مي‌كرديم.
ابوترابي فرد دانشگاه را حلقه‌اي دانست كه مي‌تواند اقتصاد كشور را دانايي محور كند و اظهار داشت: اينكه مقام معظم رهبري كليدي‌ترين راهبر نظام را توسعه علمي و توليد علم مي‌داند. به دليل آن است كه ما مي‌خواهيم در نيم قرن آتي مرجع علمي دنيا باشيم و البته ما اين ظرفيت را هم دارا هستيم.
نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينكه مسير پيشرفت كشور با شتاب است، ادامه داد: از ديرباز اعتقاد داشتم تحريم مي‌تواند مسير ما را بر اقتصاد مبتني بر علم هموار كند. و يكي از دلايل اينكه امروز غرب مجبور به مذاكره و حل و فصل مسئله هسته‌اي شده است اين است كه مشاهده مي‌كند تحريم مسير پيشرفتمان را پرشتاب‌تر كرده است.
عضو كميسيون شورا‌ها با اشاره به انتخابات رياست جمهوري تأكيد كرد: فرصت ايجاد شده مي‌تواند ما را به وحدت و انسجام ملي و ايجاد همگرايي ميان جناح‌هاي سياسي برساند كه بتوانيم به جايگاه زيبنده جمهوري اسلامي حركت كنيم.
وي ادامه داد: مجلس به اين واقعيت از بن دندان اعتقاد دارد كه نقش دانش و تويد علم و تبديل آن به فناوري راهبردي كليدي است و تصويب قانون شركت‌هاي دانش بنيان نيز در همين راستا است.

چهارشنبه 27 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 75]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن