تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):از دنیای شما سه چیز محبوب من است: 1- تلاوت قرآن 2- نگاه به چهره ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819528458




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بازداشت بيش از ۵۰ مدير و فرزند وزير در تركيه


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: بازداشت بيش از ۵۰ مدير و فرزند وزير در تركيه
دستگيري بيش از ۵۰ مدير و مقام مسئول در نهاد پليس تركيه و وزارتخانه‌هاي مختالف و فرزندان چند وزير به اتهام فساد، چالش داخلي جديد دولت تركيه است.


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روزنامه تركي «مليت»، يكي از قضات دادگاه جمهوري تركيه ديروز در شهرهاي استانبول و آنكارا دستور بازداشت افرادي را صادر كرد كه طي چند سال اخير همواره در فعاليت‌هاي اقتصادي خود داراي حاشيه امن بوده و از چهره هاي مهم و تأثيرگذار در معادلات اقتصادي تركيه هستند.

فرزندان وزير كشور، وزير اقتصاد و وزير مسكن و شهرسازي، مديرعامل بانك هالك و همسر او، چند تن از مقامات و كارمندان عاليرتبه چند وزارتخانه تركيه و سه تن از مهمترين كارآفرينان تركيه همچون «علي آقا اوغلو» از جمله افرادي هستند كه ديروز بازداشت شدند.

كردپرس نوشت: همچنين در بين بازداشت شدگان نام «عليرضا ضراب» نيز به چشم مي خورد. ضراب يكي از تجار بزرگ ايراني است كه با «ابرو گوندش» خواننده مشهور تركيه ازدواج كرده و يكي از ثروتمندان بزرگ بازار ارز، بورس و توليد به شمار مي‌آيد. در حياط ويلاي اين تاجر ايراني در استانبول، دو چمدان بزرگ به دست آمده كه پر از اسناد محرمانه مرتبط با مناقصه‌هاي بزرگ وزارتخانه‌ها و نهادهاي اقتصادي دولتي است.

بازداشت شدگان به استفاده از رانتهاي بزرگ اقتصادي، پرداخت رشوه و سوءاستفاده از منابع مالي دولت متهم شده‌اند.

تحليلگران تركيه بر اين باورند كه دستگيري افراد مزبور تلاش شاگردان و پيروان «فتح الله گولن» فعال ديني و سياسي مشهور تركيه براي به زانو درآوردن حزب عدالت و توسعه است و اين اقدام در آستانه برگزاري انتخابات شهرداري‌ها، مي تواند مانند يك زلزله سياسي تمام اركان حزب عدالت و توسعه را به لرزه دربياورد.

مقامات دولت اردوغان تاكنون نسبت به دستگيري‌هاي ديروز و امروز واكنشي نشان نداده‌اند. روزنامه استار از روزنامه هاي تاثيرگذار تركيه و از رسانه‌هاي نزديك به اردوغان، در يك تحليل ويژه اعلام كرد كه اصلي ترين هدف دستگيري هاي اخير، كنار نهادن اردوغان از صحنه سياسي تركيه است.

پايگاه خبري «پانوراما الشرق الاوسط» نيز با انتشار اين خبر نوشت كه علاوه بر اين افراد، 5 مقام مسئول و ارشد پليس استانبول به اتهام فساد از پست‌هايشان اخراج شدند.

انتهاي پيام/ص

چهارشنبه 27 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن