تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن مجتبی (ع):كسى كه در دلش هوايى جز خشنودى خدا خطور نكند، من ضمانت مى‏كنم كه خداوند دعايش را ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819041586




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فردا صورت مي‌گيردكلنگ‌زني احداث تصفيه‌خانه فاضلاب آبادان از طريق فاينانس بين‌المللي


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فردا صورت مي‌گيردكلنگ‌زني احداث تصفيه‌خانه فاضلاب آبادان از طريق فاينانس بين‌المللي
مديرعامل شركت آبفاي خوزستان از كلنگ‌زني احداث تصفيه خانه فاضلاب آبادان از طريق فاينانس بين‌المللي در روز پنجشنبه خبر داد.


محمدعلي صنيعي‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار كرد: به منظور بهره‌برداري اصولي از شبكه‌هاي فاضلاب در حال احداث كلنگ احداث فاز اول تصفيه خانه فاضلاب آبادان از محل اعتبار فاينانس بين المللي فردا پنجشنبه به زمين زده مي‌شود.

وي با اشاره به اينكه هم اكنون طرح جامع فاضلاب شهري آبادان به سرعت در حال اجراست و تاكنون 500 كيلومتر خطوط شبكه اصلي و فرعي و كلكتور و 26 ايستگاه پمپاژ اجرا شده است افزود: به‌منظور بهره‌برداري از سرمايه‌گذاري‌هاي انجام شده در ساخت شبكه‌هاي فاضلاب، خطوط انتقال و تاسيسات وابسته تصفيه خانه فاضلاب آبادان به ظرفيت نهايي 105 هزار متر مكعب در روز با مشاركت كنسرسيومي متشكل از يك پيمانكار ايراني و يك شركت چيني احداث مي‌شود.

مديرعامل شركت آبفاي خوزستان با بيان اينكه 85 درصد هزينه اين پروژه از منابع ارزي و 15 درصد به‌صورت ريالي تامين مي‌شود خاطر نشان ساخت: فاز نخست اين تصفيه خانه به ظرفيت 75 هزار مترمكعب در روز با 10 ميليون يورو اعتبار ارزي و 10 ميليارد ريال اعتبار ريالي (سهم داخلي) در مدت زمان سه سال طراحي و ساخته مي‌شود و زمينه بهره‌مندي بيش از 37 هزار نفر از خدمات پيشرفته فاضلاب را فراهم مي‌آورد.

وي هدف از اجراي اين طرح را ارتقاي شاخص‌هاي بهداشتي و حفظ محيط زيست با حذف ورود فاضلاب خام به رودخانه‌هاي بهمنشير و اروند، برگشت آب به چرخه طبيعت، استفاده بهينه از پساب‌هاي فاضلاب به عنوان كود براي مصارف كشاورزي و آبياري مزارع و ايجاد فرصت‌هاي شغلي مستقيم و غيرمستقيم عنوان كرد.

صنيعي‌نژاد در پايان يادآور شد: تاكنون با اعتبار حاصل از اوراق مشاركت‌هاي مردمي در شهرستان آبادان بيش از 102 كيلومتر شبكه فاضلاب احداث و 16 هزار خانوار از شبكه مدرن فاضلاب بهره‌مند شده‌اند كه به اين ترتيب شاخص بهره‌مندي از شبكه فاضلاب در اين شهر را از 68.3 درصد به 73.1 درصد افزايش داده است.

انتهاي پيام/ 72001/ع30

چهارشنبه 27 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 112]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن