تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):در تفسير آيه «با مردم به زبان خوش سخن بگوييد» فرمود: يعنى با همه مردم، چه مؤمن و ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819827206




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

كيهان: يكي از سرويس‌هاي بيگانه براي علي مطهري تور پهن كرده بود!


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: كيهان: يكي از سرويس‌هاي بيگانه براي علي مطهري تور پهن كرده بود!
ماجراهاي مربوط به شنود از زبان علي مطهري، سيد محمد خاتمي و روزنامه كيهان، آمار خروج مغزها از ايران، نقش هاشمي در دولت جديد، اخبار مربوط به آماده شدن جناح‌ها براي انتخابات مجلس بعد و سخنان جالب وزير ارشاد در مورد ميزان استفاده از ماهواره مهم‌ترين مطالب روزنامه‌هاي امروز است.
ماجراهاي مربوط به شنود از زبان علي مطهري، سيد محمد خاتمي و روزنامه كيهان، آمار خروج مغزها از ايران، نقش هاشمي در دولت جديد، اخبار مربوط به آماده شدن جناح‌ها براي انتخابات مجلس بعد و سخنان جالب وزير ارشاد در مورد ميزان استفاده از ماهواره مهم‌ترين مطالب روزنامه‌هاي امروز است.

كيهان: يكي از سرويس‌هاي بيگانه براي علي مطهري تور پهن كرده بود!

كيهان مدعي شده است كه: اظهارات علي مطهري درباره نقش وي درتغيير يك معاون و مدير كل وزارت اطلاعات، خلاف واقع و نوعي فرار به جلو است.

روزنامه حسين شريعتمداري نوشته: اخيرا مطهري ادعا كرد كه با پيگيري وي در ماجراي شنود دفتر وي، يك معاون وزير اطلاعات و مديركل زيرمجموعه وي بركنار شده‌اند اما گزارش منابع مطلع حاكي از آن است كه تغيير معاون مورد اشاره چند ماه پيش در پي شروع به كار وزير جديد صورت گرفته و هيچ ربطي به ماجراي آقاي مطهري ندارد. به همين ترتيب، با تغيير معاون جديد، مديركل مجموعه‌ نيز تغيير كرده است.

اما موضوع مهم‌تر، تور پهن كردن يكي از سرويس‌هاي بيگانه براي علي مطهري است. از چندي پيش سرويس مربوطه مقدماتي را تدارك كرده و بدون اطلاع مطهري، به وي نزديك شده بود. اما نيروهاي سخت‌كوش وزارت اطلاعات كه اين سناريوي خطرناك را كشف كرده بودند، مطهري را در جريان ماجرا قرار مي‌دهند.

اين گزارش حاكي است مطهري پس از اطلاع از اين مسئله حتي از وزارت اطلاعات تشكر هم كرده است. گويا رئيس‌ مجلس نيز در جريان موضوع قرار گرفته است. اما آنچه در اين ميان عجيب است، ريل عوض كردن آقاي مطهري و جنجال عليه وزارت اطلاعات است به نحوي كه تغييرات مديريتي اين وزارت پس از آمدن وزير جديد را به جنجال مورد علاقه خود ربط داده و غفلت خطرناك خود را اين‌گونه جبران كرده است!

به نظر مي‌رسد برخي همكاران نشريات و رسانه‌هاي زنجيره‌اي نقش عمده‌اي در به بازي گرفتن آقاي مطهري ايفا مي‌كنند. برخي از اين شبه خبرنگاران كه در نشريات زنجيره‌اي فعال بودند، هم‌اكنون در خدمت رسانه‌هاي دولتي آمريكا و انگليس قرار دارند و برخي ديگر از همان‌ها به اسم خبرنگار با سياستمداران ايراني تماس مي‌گيرند و انواع مأموريت‌هاي جاسوسي نيابتي را به انجام مي‌رسانند.

اين در حالي است كه قانون سخنان سيد محمد خاتمي را با عنوان «همه افراد احساس مي‌كنند تحت شنود هستند» مورد توجه قرار داده و نوشته: رئيس‌جمهور پيشين كشورمان با تاكيد بر لزوم تدوين و اجراي حقوق شهروندي، به انتقاد از وضعيت شنودها پرداخت و گفت: جوي را درست كرده‌اند كه همه افراد احساس مي‌كنند تحت شنود شديد هستند. روز گذشته سيدمحمد خاتمي در جمع استانداران دولت اصلاحات اظهار كرد: درباره خودم مي‌گويم كه اي كاش شنود مي‌شد يا آنچه بود، همان طور منتقل مي‌شد به جاهاي ديگر؛ نه اينكه مطالبي سرتاپا دروغ محض به نقل از من در بولتن‌ها بيايد و به بزرگان منتقل شود. وي خاطرنشان كرد: وقتي مي‌گوئيم حقوق شهروندي، يعني اين مملكت نظامي دارد، قانون اساسي دارد و بايد طبق آن حقوقي كه شناخته شده است براي افراد آن تأمين شود. در بحبوحه جنگ، حضرت امام(س) فرمان 8 ماده‌اي را صادر كردند؛ محور آن فرمان چه بود؟ ايجاد امنيت براي افراد در زندگي شخصي و اجتماعي‌شان. ايشان به شنود حساسيت داشتند، براي اينكه ابتدايي‌ترين حقوق شهروندي را كه امنيت و آزادي لااقل در حيطه مسائل شخصي است از بين مي‌برد! آيا امروز مسئله شنود به همان صورت كه امام مي‌خواستند هست؟ آيا همان طوري است كه در قانون اساسي ماست يا لااقل جوي را درست كرده‌اند كه همه افراد احساس مي‌كنند تحت شنود شديد هستند. خاتمي افزود: دائما سعي مي‌كنند كساني را كه نمي‌پسندند، بدبيني نسبت به آنها را در سطوح بالاي مملكت ايجاد كنند و حتي دوبه‌هم‌زني كنند. حقوق شهروندي يعني در اين مملكت قانون اساسي وجود دارد. بخش عمده‌اي از آنان هم حقوق ملت است كه معتقديم كمتر مورد توجه بوده است. شايد در دوره ما هم آنطور كه بايد و شايد مورد توجه نبود ولي علاقه‌مان اين بود كه اين كار انجام بگيرد. مي‌گفتيم و تلاش هم مي‌كرديم ولي موانعي هم بود. امروز اگر از حقوق شهروندي سخن مي‌گوييم، بايد فصولي كه مربوط به حقوق ملت است، دقيقاً پياده و از آن دفاع شود.

خروج سالانه 180 هزار نخبه از كشور

روزنامه اعتماد نوشته: ولي الله افخمي، معاون وزير صنعت در سومين جشنواره پژوهش صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: در سال 2012 ايران 37 هزار مقاله منتشر كرده در حالي كه تركيه با عنوان اصلي ترين رقيب ايران 31 هزار مقاله منتشر كرده است. وي افزود: رتبه اول خاورميانه در انجام پژوهش هاي قابل استناد در اختيار ايران است و از 25 كشور دنيا ايران رتبه 17 را دارد، اما با همه اين آمار و ارقام هيچ وقت نتوانسته ايم پيوند مناسب بين پژوهش و بخش هاي مختلف اقتصاد و صنعت برقرار كنيم در حالي كه در دنيا پژوهش در خدمت نوآوري است. رييس كل سازمان توسعه تجارت با تاكيد بر اينكه واقعيت در ايران نگران كننده است، گفت: بودجه يي كه صرف پژوهش در كشور ما مي شود بيشتر براي ارتقاي جايگاه علمي و بهتر شدن آن به كار مي رود در حالي كه اين پژوهش ها در بخش هاي مختلف اقتصادي كشور به كار گرفته نمي شود. به گفته وي، در سال 2012 ايران از نظر مهاجرت نخبگان رتبه اول را در جهان داشته است و بر اساس آمار صندوق بين الملل پول هر سال 180 هزار نخبه از ايران خارج مي شود و اين در حالي است كه يكي از شاخص هاي مهم بانك جهاني اقتصاد دانش بنيان است يعني مبناي ميزان حضور دانش و استفاده موثر در اقتصاد يعني جايي كه دقيقا صنعت ما گير و گرفت دارد كه اگر اين گره نباشد شاهد ارتقاي رشد اقتصادي در كشور خواهيم بود.

چهارشنبه 27 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن