تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن چون خشمگين شود، خشمش او را از حق بيرون نبرد و چون خشنود شود، خشنوديش او را به ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803843552




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تحريم ها ي جديد ،پيامي به تهران در بدترين زمان


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاين: تحريم ها ي جديد ،پيامي به تهران در بدترين زمان


اقدام آمريكا دراعمال تحريم هاي جديد عليه ايران حاوي چه پيامي و براي چه كسي ست؟ اين اقدام و پيام پشت آن در حالي انجام و ارسال شد كه طي روزهاي 4شنبه و 5 شنبه قبل و پس ازتعامل آقاي كري و خانم شرمن با نمايندگان كنگره و سنا خوشبيني توام با احتياطي بر كل فرآيند پرونده هسته اي ايران حاكم شده بود .
اما طي 24 ساعت چه اتفاقي در واشنگتن رخ داد كه موجب شد آنچه را كه دولت آقاي اوباما به شدت از آن اجتناب ميكرد خود به آن مبادرت ورزيده و موجب تعجب بسياري را فراهم نمايد؟در حالي كه ميدانست اقداماتي از اين دست حتي به صورت تهديد لفظي نه تنها روند اعتماد ساز فعلي را به مخاطره جدي مي اندازد،بلكه دو پيامد غير قابل انكار در پي خواهد داشت. ابتدا حسن نيت ايالات متحده نزد افكار عمومي با ترديد هاي جدي روبرو خواهد شد،دوم اين تندروي بي موقع به تضعيف جدي جرياني منجر ميشود كه در صدد است در چارچوبي منطقي و معتدل به بحران موجود خاتمه دهد.اينكه چند شركت داخلي و خارجي متهم به نقض قوانين ضد تحريم و مجازات شوند شايد اگر در كنار ساير اقدامات به قول آنها تنبيهي عليه تهران اعمال ميشد كاري قابل تفسير بود. اما نه اين شركت ها اهميت خاصي داشتند ،نه تحريم آنها مشكلي را متوجه تهران خواهدكرد.ولي اين تصميم توانست تاثير منفي و فوري خود را برجاي بگذارد. "تهران در واكنشي اوليه ميز مذاكرات وين را ترك كرد تا پاسخي مناسب براي رفتار واشنگتن بيابد".اما آيا تهران در اين مورد خاص و براي تلافي ، چاقوي خود را تا انتها در قالب پنير فرو خواهد بردو به نقطه صفر مرزي باز خواهد گشت ؟نميتوان قاطعانه به اين سوال پاسخي مثبت داد. بيشتر به اين دليل كه مقامات ديپلماسي ايران هوشمندانه ميدانند نوع تصميم شان نسبت به اين اقدام غير منطقي، لازم است با توجه به نگاه به آينده و كل فرايند مذاكرات با 1+5 ،اروپا و حتي خود ايالات متحده اتخاذ شود.ضمن آنكه ضرورت دارد به ارزيابي دقيق علت اين كاربپردازند، به ويژه كه طي هفته گذشته تماما شاهد رفتاري كاملا مغاير از سوي طرف دولت با نمايندگان كنگره و سنا بودند. به هر حال علت هر چه باشد، فكر ميكنم4 دليل را ميتوان براي اين تصميم مخاطره آميزتصور كرد كه هر چهار مورد به دليل تبعات غير قابل پيش بيني آنها، ريسك بسيار بالايي را متوجه واشنگتن كرده است .
اول: ازديد واشنگتن ممكن است نوع برخورد،اصرارو تاكيدات آقاي كري و خانم شرمن با نمايندگان سنا وكنگره پيام اشتباهي را به تهران ارسال كرده باشد.از تعامل كنوني كاخ سفيد با كنگره و سنا تهران نبايد برداشت اشتباهي بكند و مذاكرات را جدي نگيرد.
دوم: اگر تهران قرار نيست از موضوع كوتاه آمدن نمايندگان آمريكايي برداشت اشتباهي داشته باشد،پس لازم است علائمي كم رنگ و دردي مختصر از وجود تحريم هاي بالقوه آتي را همچنان در خود حس كند و بداند مسايل رها نشده وهمچنان تضمين شده اما آماده وجود دارند.
سوم ايالات متحده از اين آشكارتر نميتواند اعلام كند، موضوع ايران براي كاخ سفيد تماما 1+5 نيست،آنچنانكه رابطه با تهران تنها وابسته به پرونده هسته ايش نيست. هر آنچه در 1+5 ميگذرد مربوط به همانجاست ولو با حضور واشنگتن.اما مسايل 2 كشور جداست و ميتواند غير از ايني باشد كه اكنون ديده ميشود.به همين دليل لازم است جداگانه برروي آنها بحث و احيانا توافق كرد. دليلش هم همين تحريم ها ي روز گذشته است كه معتقدند ربطي به مذاكرات ژنو ندارد.

چهارشنبه 27 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاين]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن