تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):فريب نماز و روزه مردم را نخوريد، زيرا آدمى گاه چنان به نماز و روزه خو مى كند كه ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803817882




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ايران معاملات مسكن در استان‌ها را بررسي كرد از بين رفتن حباب كاذب قيمت مسكن


واضح آرشیو وب فارسی:ايران: ايران معاملات مسكن در استان‌ها را بررسي كرد از بين رفتن حباب كاذب قيمت مسكن
زهره افشار

بيشترين خريداران مسكن افرادي هستند كه با هدف به دست آوردن سود بالا از بازارهاي ديگر به مسكن مي‌آيند، اما با توجه به ركود فعلي مي‌بينند كه سرمايه شان مشمول خواب سرمايه شده و طبيعي است كه مي‌خواهند با هر ميزان سود كه به دست آورده‌اند سرمايه خود را جمع و جور كرده و از بازار مسكن بروند. از خرداد ماه تاكنون قيمت مسكن در اصفهان بين 10 تا 30 درصد كاهش يافته به گونه‌اي كه در حال حاضر قيمت هر متر مربع آپارتمان در اين كلانشهر به طور ميانگين 2 تا 4 ميليون تومان است.

بررسي آماري معاملات مسكن سراسر كشور نشان مي‌دهد، تعداد معاملات مسكن در 31 استان نسبت به سال گذشته كاهش چشمگيري داشته است و بازار مسكن در ركود انتظاري بسر مي‌برد.
آمار استخراج شده از سامانه كد رهگيري املاك حاكي است كه در روز يكشنبه 24 آذر ماه فقط 2 هزار و 995 مبايعه نامه در اين سامانه به ثبت رسيده و اين در حالي است كه به گفته مصطفي قلي خسروي، رئيس اتحاديه كشوري مشاوران املاك اين ميزان در سال گذشته به طور ميانگين روزانه 10 تا 12 هزار مورد بوده و مقايسه اين 2 رقم نشان مي‌دهد كه تعداد معاملات بازار مسكن تا چه حد كاهش داشته است.
قلي خسروي با اشاره به اين‌كه معاملات در تهران همواره نماد بازار مسكن به شمار مي‌رود، افزود: در تهران 11 هزار مشاور املاك فعاليت دارند كه در روز مورد بررسي فقط 170 مبايعه‌نامه به ثبت رسيده كه نشان مي‌دهد، كار مشاوران كساد بوده است. در كل استان تهران نيز تعداد مبايعه نامه‌هاي به ثبت رسيده 620 مورد و اجاره نامه‌ها 653 مورد بوده است.
وي خاطرنشان كرد: در روز مورد بررسي بيشترين تعداد معاملات مربوط به استان تهران و پس از آن مازندران با 289 مورد و كمترين ميزان مربوط به هرمزگان با 3 مورد و كهگيلويه و بويراحمد با 4 مورد بوده است. جالب است بدانيد پس از تهران با 653 مورد عقد قرارداد اجاره، استان‌هاي البرز با 224 مورد و فارس با 132 مورد بيشترين ميزان ثبت قرارداد اجاره را داشته و از سوي ديگر كمترين ميزان اجاره در استان‌هاي لرستان با 2 مورد و سمنان با 4 مورد به ثبت رسيده است.
رئيس اتحاديه مشاور املاك كشور اين ركود را آرامش قبل از توفان خواند و به مردم توصيه كرد، با توجه به اين‌كه با روي كار آمدن دولت جديد حباب كاذب قيمت مسكن فروكش كرده، هم اكنون بهترين زمان خريد مسكن است.
ملاك افزايش وام مسكن درصدي از ارزش ملك باشد
قلي خسروي درخصوص طرح افزايش سقف وام مسكن به 100 ميليون تومان كه از سوي وزير راه و شهرسازي اعلام شد، گفت: البته اساس افزايش سقف وام مسكن كه مي‌تواند منجر به بيشتر شدن قدرت خريد مردم شود خوب است و قطعاً 100 ميليون تومان وام براي خريد يك خانه در بروجرد، دامغان، سبزوار و ديگر شهرهاي متوسط و كوچك رقم قابل قبولي است، اما آيا 100 ميليون تومان وام براي تهران كافي است؟ اگر بخواهيم عدالت را در اعطاي وام مسكن به مردم اجرا كنيم بهتر است سقف وام را درصدي از ارزش ملك در نظر بگيريم، به طور فرض 60 تا 70 درصد ارزش ملك حال در هر كجا كه مي‌خواهد باشد.
آزاد شدن خريد و فروش مسكن مهر خواست مردم بود
جواد باقري فرح بخش، رئيس اتحاديه مشاوران املاك آذربايجان شرقي تعداد معاملات مسكن در اين استان را در حد صفر خواند و گفت: با وجود كاهش نسبي قيمت‌ها در 3 ماه اخير عملاً معامله‌اي در اين بخش صورت نمي‌گيرد و مردم هنوز تكليف خود را نمي‌دانند. انتظار داريم دولت با ثبات در سياست‌هاي اقتصادي و سياسي، اطمينان لازم را به مردم بدهد تا با خيال آسوده وارد بازار مسكن شوند.
وي در واكنش به خبر آزاد شدن خريد و فروش مسكن مهر، خاطرنشان كرد: مالكيت در اسلام محترم است و جا دارد از آقاي وزيرراه و شهرسازي تشكر كنيم زيرا آزاد شدن خريد و فروش مسكن مهر خواست مردم بود و اين ممنوعيت زمينه خلاف و ورود دلالان به اين عرصه را فراهم كرده بود. رئيس اتحاديه مشاوران املاك آذربايجان شرقي قيمت يك‌متر آپارتمان در تبريز را بين 6/1 تا 5/4 ميليون تومان خواند.
معاملات مسكن در اصفهان به پايين‌ترين حد رسيده است
رسول جهانگيري، رئيس اتحاديه مشاوران املاك اصفهان نيز با تأكيد بر وجود ركود نسبي در بازار مسكن اين استان، گفت: ميزان معاملات در بازار مسكن اصفهان به پايين‌ترين حد رسيده است. بيشترين خريداران مسكن افرادي هستند كه با هدف به دست آوردن سود بالا از بازارهاي ديگر به مسكن مي‌آيند، اما با توجه به ركود فعلي مي‌بينند كه سرمايه شان مشمول خواب سرمايه شده و طبيعي است كه مي‌خواهند با هر ميزان سود كه به دست آورده‌اند سرمايه خود را جمع و جور كرده و از بازار مسكن بروند. از خرداد ماه تاكنون قيمت مسكن در اصفهان بين 10 تا 30 درصد كاهش يافته به گونه‌اي كه در حال حاضر قيمت هر متر مربع آپارتمان در اين كلانشهر به طور ميانگين 2 تا 4 ميليون تومان است.
رونق بازار مسكن از سال 93
احمد محمود‌نژاد، رئيس اتحاديه مشاوران املاك قم هم اگرچه وجود ركود در بازار مسكن اين منطقه را قبول دارد، اما اعلام كرد: ركود فعلي از قبل قابل پيش‌بيني بود ولي انتظار مي‌رود تا پايان امسال بازار مسكن رونق بگيرد.
وي گفت: تجربيات سال‌هاي گذشته نشان مي‌دهد، هرگاه صنعت ساختمان و بازار آن فعال بوده ديگر بخش‌ها نيز به تبع آن فعاليت داشته و اشتغالزايي به وجود آمده از اين رو انتظار مي‌رود دولت با اجراي سياست‌هاي حمايتي زمينه فعال شدن صنعت ساختمان را فراهم كند. محمود‌نژاد، افزايش سقف وام مسكن به 100 ميليون تومان را مثبت ارزيابي كرد و افزود: قدرت خريد مردم بويژه جوانان پايين است و اجرايي شدن اين طرح مي‌تواند براي خانه‌دار شدن مردم كمك بزرگي باشد.
قيمت منطقي مسكن در خوزستان
درهمين حال، علي جمعه نجفي، رئيس اتحاديه مشاوران املاك خوزستان نيز تصريح كرد: با روي كار آمدن دولت جديد در بسياري از مناطق اين استان قيمت‌ها درحد 20 تا 30 درصد كاهش يافته و حباب قيمتي كاذب از بين رفته و در مجموع مي‌توان گفت قيمت‌ها منطقي شده است. قيمت بالاي ملك سودي براي مشاوران املاك ندارد و نيز اميدواريم با ثبات قيمت‌ها رونق در سال آينده به بازار برگردد.

درخشش كودكان خوزستاني در مسابقه بين المللي نقاشي بلغارستان

اهواز – خبرنگار ايران 17ديپلم افتخار پانزدهمين مسابقه بين‌المللي نقاشي كشور بلغارستان در سال 2013 به كودكان خوزستاني اختصاص يافت.
اميرحسين برزيان 10 ساله، نسيم رازقي 5ساله، ساغر استاديان 7 ساله، سارينا قاسمي 7ساله، آنيتا سروري5ساله، مريم خدري 6 ساله، حسين رضايي 5ساله، مينا بديعت 5ساله، دانيال بخردي نسب 6 ساله، غزل آبرومند 5 ساله، زهرا آب بخش 9 ساله، امير مهدي همتي 5 ساله، آيدا موالات 7 ساله، مهرنوش نايب‌زاده 7ساله و فاطمه عباسي نسب 9 ساله همگي از كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان بهبهان و ستايش عظيمي‌زاده 6 ساله و ريحانه فدايي نسب 6 ساله از كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان انديمشك موفق شدند، پس از رقابت با آثار ارسالي از 27 كشور، ديپلم افتخار مسابقه بين‌المللي نقاشي «نوا زاگورا» بلغارستان را كسب كنند.
بر اساس اين گزارش، از لحاظ تعداد دريافت ديپلم افتخار در كشور، خوزستان با كسب 17 ديپلم افتخار، آذربايجان غربي با كسب 11 ديپلم افتخار و استان‌هاي اصفهان و كرمانشاه هركدام با كسب 7 ديپلم افتخار به ترتيب رتبه‌هاي اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.
همچنين در اين مسابقه‌ بين‌المللي، 4 كودك از استان اردبيل، 3 كودك از استان بوشهر، 3 كودك از فارس،3 كودك از چهارمحال و بختياري و از استان‌هاي سمنان، لرستان، زنجان، خراسان جنوبي، كردستان و كرمان هركدام يك كودك ديپلم افتخار اين مسابقه را
كسب كردند.
مسابقه بين‌المللي نقاشي «نوا زاگورا» بلغارستان امسال با موضوع آزادبرگزار شد و 61 كودك ونوجوان ايراني توانستند، ديپلم افتخار مسابقه را دريافت كنند.

چهارشنبه 27 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران]
[مشاهده در: www.iran-newspaper.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن