تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 6 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آن‏كه خدا را شناخت ، از او ترسيد و آن كس كه از خدا ترسيد ، ترس از خدا او را به عم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802179520




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سيدمحمدخاتمي: مطالبي سراسر دروغ به نقل از من به بزرگان منتقل مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: سيدمحمدخاتمي: مطالبي سراسر دروغ به نقل از من به بزرگان منتقل مي‌شود
كار ما اصلاح طلبان اين است كه نصيحت و نقد كنيم/تنگ‌نظري‌ها بيشترين كمك را به كساني مي‌كند كه مي‌گويند اصل نظام نباشد/در انتخابات آينده اميدوارم همه جناح‌ها كانديدا داشته باشند نه اينكه عده‌اي حذف شوند سيدمحمدخاتمي: مطالبي سراسر دروغ به نقل از من به بزرگان منتقل مي‌شود


رئيس‌جمهور اسبق كشورمان با تاكيد بر تدوين و اجراي حقوق شهروندي، به انتقاد از وضعيت شنود‌ها پرداخت و گفت: جوي را درست كرده‌اند كه همه افراد احساس مي‌كنند تحت شنود شديد هستند، بنده خودم را مي‌گويم‌اي كاش شنود مي‌شد و يا آنچه بود‌‌ همان طور منتقل مي‌شد به جاهاي ديگر؛ نه اينكه مطالبي سرتاپا دروغ محض به نقل از من در بولتن‌ها بيايد و به بزرگان منتقل شود.

به گزارش ايلنا، حجت الاسلام و المسلمين سيد محمدخاتمي در جمع استانداران دولت اصلاحات اظهار داشت: به نظرم استانداران محور حركت كشورو طبعا نزديك‌ترين افراد به مركز حكومت هستند يا بايد باشند چون بالاخره مجري سياست‌هايي هستند كه رئيس جمهور مستقيما درباره آن‌ها از مردم راي گرفته است. بنابراين نزديكي آن‌ها با مركز حكومت بسيار مساله اساسي است و انتخاب آن‌ها هم بر اين اساس بسيار ضروري و محرز است.

وي افزود: استانداران از نظر جايگاه اداري هم مكانتي ميان وزير و معاون وزير دارند يعني بالا‌تر از معاون وزيرند و پايين‌تر از وزير به خاطر حيطه فعاليتشان و مسئوليتي كه دارند و اين نشان دهنده اهميت آنهاست.

رئيس بنياد باران با بيان اينكه «استانداران رئيس جمهور يك منطقه هستند»، اظهار داشت: آن‌ها دقيقا‌‌ همان نقشي را دارند كه رئيس‌جمهور در كل كشور دارد. اين‌ها نشان دهنده اهميت و نقش آنان است.

وي تصريح كرد: به يك معنا اگر بگوئيم نقطه اتصال حكومت با مردم و نزديك‌ترين و پيدا‌ترين نقطه اتصال جامعه به دولت استانداران هستند؛ سخني به گزاف نگفته‌ايم و در اين نقش نسبت به وزرا نيز مزيت دارند چون وزيران اين طور ارتباط مستقيم را با مردم ندارند.

رئيس دولت اصلاحات يادآور شد: تمام مديران ادارات شهرستان‌ها زير نظر استاندار كار مي‌كنند و در واقع نمايندگي از كل مديريت كشور در بخش‌ها و مناطق مختلف و مسئوليت انجا را دارند. اگر به اين نكات توجه شود شاهد يك نوع انسجام ودر غير اين صورت شاهد اشفتگي كلي خواهيم بود.

وي افزود: به دوستاني كه تفكرتاسيس مجمع استانداران را داشتند و پيگيري كردند دست مريزاد مي‌گويم؛ تاسيس اين نهاد كه همه جناح‌ها و گروه‌ها هم در آن بودند و هستند خيلي خوب بود. اين از افتخارات دولت ما بود كه از آن دوره آغاز شد.

خاتمي تاكيد كرد: كاري ديگري كه مبتكرانه و خوب بود كارجناب آقاي ناطق نوري بود ايشان بعد از اينكه از وزارت كشور كنار رفتند رابطه‌شان را با استاندارانشان حفظ كردند به عنوان محورهاي حركت كشور، نشست مرتب داشتند و دارند، ايشان در مسئوليت‌هاي بعدي هم كه داشتند اين رابطه را حفظ كردند. بنده هم خدمت جناب آقاي موسوي لاري عرض كردم اين كار را انجام بدهيد كه كم و بيش اين كار انجام شده است.

به گفته وي در مقاطع مختلفي كه نظام دارد اين تجربه ودانش و به روز بودن مي‌تواند موثر و مفيد باشد. اين جمع در منصب و مسئوليت رسمي باشند يا نباشند مي‌توانند به كشور؛ دولت و جامعه كمك كنند، پيشنهاد بدهند و حركت به سوي جلو را سريع‌تر كنند.

رئيس‌جمهور اسبق كشورمان تصريح كرد: ما هم در سطح ديگري در اين سال‌ها سعي كرده‌ايم دور هم بنشينيم گپ بزنيم صحبت بكنيم بدون اينكه تشكلي باشد بدون اينكه ان جمع قصد دخالت در امور داشته باشد ولي نگاه داشت اين سرمايه و انسجام و حتي الامكان انتقال دانش و تجربه به بعدي‌ها مفيد است.

خاتمي در ادامه سخنان خود با اشاره به صحبت‌هاي مطرح شده در جلسه از سوي استانداران دولت اصلاحات درباره انتخابات، اظهار داشت:واقعا بنده هميشه اين را گفته‌ام كه بايد ببينيم انتخابات اخير چي شد و چه بود؟ اگر ما آن بود را از ياد ببريم هيچ وقت نمي‌توانيم راضي و خشنود باشيم از آنچه پيش آمده است هميشه نبايد ايده‌الي فكر كرد؟ مگر وقتي دوران ما بود همه چيز ايده آل بود؟ بالاخره مشكلاتي بود يا ناشي از ضعف خود ما بود يا شرايط و اقتضائات جامعه ايجاب مي‌نمود ممكن است توقعاتي داشته باشيم و نشود يعني واقعا عملي نباشد! ولي آنچه واقع شده است مبارك است و آثار خيرش هم در جامعه آشكار است.

سيد محمدخاتمي ادامه داد: «همين مساله رفع حصر و آزادي‌ها كه دوستان گفتند و امروز خيلي از آن صحبت مي‌شود؛ آيا دولت مي‌تواند مستقلا ومستقيما چنين بكند؟ در اينكه دلش مي‌خواسته و تلاش هم كرده ترديدي نداريم ولي بالاخره مملكت است عدم تداخل قوا بايد باشد به خصوص دولت قانون گرائي كه مي‌خواهد تداخل نكند گرچه ممكن است نهادهاي ديگر تداخل بكنند ولي دولت بايد روي روال عادي كار بكند امكاناتش محدود است.

رئيس دولت اصلاحات با بيان اينكه «ما معتقد به باز شدن فضا و نزديك شدن دل‌ها به يكديگر هستيم تا همه با اشتياق در خدمت نظام و انقلاب باشند»، تاكيد كرد: اين به نفع همه است و مطمئنا باز شدن فضا و رفع محدوديت‌ها ومسائل ديگربه نفع همه است و بايد سعي كنيم اين مسئله بصورتي كه راضي كننده براي همه اطراف قضيه باشد انجام بگيرد. بايد توقعاتمان را در حد امكانات و مي‌سوراتي كه وجود دارد در نظر بگيريم.

خاتمي خطاب به استانداران دولت اصلاحات گفت:نگاه كنيد به دولت و استانداران و آن را مقايسه كنيد با آنچه قبلا بوده، شما قطعا خشنود مي‌شويد هر چند در بعضي جا‌ها سليقه ما با آن‌ها ممكن است متفاوت باشد ولي روي هم رفته تحولي ايجاد شده است. امروز افراطيون بيشترين گلايه دارند تا شما. ما هم بايد توقعاتمان را محدود بكنيم، اصلا توقع نداريم جناح و جرياني كه رسما به ما تعلق دارد همه سركار بيايند نخير ما مي‌خواهيم مملكت ادراه شود و مشكلات حل بشود. حال بدست هر كس كه مي‌خواهد باشد.

وي تصريح كرد: يك چيز را بار‌ها گفته‌ام و الان هم دوباره تكرار مي‌كنم كه رئيس جمهور عهدي با مردم بسته است شعارهايي داده و مطاللبي را گفته ومتعهد است اين‌ها را تا آنجايي كه مي‌تواند پياده بكند مهم‌ترين ابزار و شرط موفقيت اوهمكاراني هستند كه با ايشان كار مي‌كنند آيا واقعا اين رويكرد‌ها را قبول دارند و صد در صد حاضرند آن طور كه رئيس جمهورقول داده مي‌خواهد پياده كند او را همراهي مي‌كنند؟ اين ملاكي است كه بايد بر اساس آن توقعمان را تنظيم كنيم حالا مسئولان از هر جناحي كه مي‌خواهند باشند.

رئيس دولت اصلاحات يادآور شد: در دوره گذشته خيلي به افراد ستم شد به اتهامات مختلف يا به خاطر وابستگي‌هايي كه به جاهاي ديگر داشتند مورد تنگنا قرار گرفتند كار و كاسبيشان مشكل ايجاد شد،اين مشكلات وجود داشته كه بايد جبران شود.

وي ادامه داد: ولي اين به معنا نيست كه افراد وابسته به يك جريان بيايند و همه امور را به دست بگيرند و دبگران از صحنه بيرون بروند، نه همه بايد باشند منتهي يك ملاك وجود دارد و آن اينكه رئيس جمهور محترم عهدي با مردم بسته‌اند اين عهد بايد عملي شود و همكاران كساني هستند كه بايد مومن به اين رويكرد‌ها واماده براي پياده كردن آن باشند. اين مسئله‌اي است كه خيرخواهانه مي‌شود گفت صحبت كرداگر هم نقدي وجوددارد در اين زمينه انجام بدهيم.

رئيس‌جمهور اسبق كشورمان در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به طرح پيشنهادي دولت در خصوص حقوق شهروندي، اظهار داشت: اين مسئله قبلا هم بوده در جامعه مدني هم كه ما مي‌گفتيم از مهترين مسائلش حقوق شهروندي است. از نظر تئوري خيلي مي‌توان روي آن بحث كرد بسته به اينكه مباني فكر شما مباني اعتقادي شما چگونه باشد مي‌شود درتوسعه يا تضييق حقوق شهروندي بحث كرد. اين‌ها مسائلي است كه در جاي خودش هم به لحاظ فلسفي هم جامعه‌شناسي و هم تاريخي و سياسي مي‌تواند مورد بحث قرار بگيرد.

خاتمي تاكيد كرد: اما وقتي ما مي‌گوئيم حقوق شهروندي يعني اين مملكت نظامي دارد قانون اساسي دارد،بايدطبق ان حقوقي كه شناخته شده است براي افراد آن تامين شود. در بحبوحه جنگ حضرت امام (ره) فرمان ۸ ماده‌اي را صادر كردند؛ محور آن فرمان چه بود؟ ايجاد امنيت براي افراد در زندگي شخصي و اجتماعيشان. به شنود حساسيت داشتند براي اينكه ابتدايي‌ترين حقوق شهروندي كه امنيت و آزادي لااقل در حيطه مسائل شخصي است از بين مي‌برد! آيا امروزمسئله شنود به‌‌ همان صورت كه امام مي‌خواستند هست؟ آيا‌‌ همان طوري است كه در قانون اساسي ما مي‌باشد يا لااقل جوي را درست كرده‌اند كه همه افراد احساس مي‌كنند تحت شنود شديد هستند.

رئيس‌جمهور اسبق كشورمان افزود: بنده خودم را مي‌گويم‌اي كاش شنود مي‌شد و يا آنچه بود‌‌ همان طور منتقل مي‌شد به جاهاي ديگر. بنده از بولتن‌ها و مطالبي كه عليه من گفته مي‌شود با خبرم چيزهايي گفته مي‌شود كه اصلا از سر تا پا دروغ محض است لااقل صداقت در انتقال آنچه شنود مي‌شود داشته باشند و بخصوص آنچه را به بزرگان منتقل مي‌كنند.

وي يادآور شد: دائما سعي مي‌كنند كساني را كه نمي‌پسندند بدبيني نسبت به آن‌ها را در سطوح بالاي مملكت ايجاد بكنند و حتي دو به هم زني كنند. حقوق شهروندي يعني در اين مملكت در اين كشور قانون اساسي هست بخش عمده‌اي از آنان هم حقوق ملت است كه معتقديم كمتر مورد توجه بوده شايد در دوره ما هم ان طور كه بايد و شايد مورد توجه نبود ولي علاقه‌مان اين بود كه اين كار انجام بگيرد مي‌گفتيم تلاش هم مي‌كرديم موانعي هم بود امروز اگر از حقوق شهروندي مي‌گوئيم بايد فصولي كه مربوط حقوق به ملت است دقيقا پياده و از آن دفاع شود.

رئيس بنياد باران همچنين اظهار داشت: اميدوارم اين حقوق شهروندي‌‌ همان طور كه قانون اساسي مي‌خواهد تامين كننده نظر همه افراد و صاحب نظران و جناح‌هاي مختلف باشد. انشالله طبق قانون حقوق شهروندي بيايد و پياده هم بشود و همه مي‌گوئيم اين كار به نفع نظام و انقلاب است و بايد انجام بگيرد.

خاتمي در بخش ديگري از سخنانش به انتخابات مجلس اشاره كرد و گفت:مساله ديگري كه دوستان گفتند اشاره به انتخابات آتي بود بايد ببينيم ما از انتخابات چه انتظاري داريم؟! اين است كه همه بيايند و به كانديداي مورد نظر ما راي بدهند؟ ابدا اين مورد نظر نيست البته اين توقع را داريم كه كانديداهاي جناح‌هاي مختلفي كه هستند به بهانه‌هاي مختلف حذف نشوند از صحنه بيرون نروند.

وي تاكيد كرد:همچنان كه رهبري هم فرمودند راي مردم حق الناس است اين ادا بشود و اتفاقا مجريان جريان هستند كه اين امر را تامين مي‌كنند و حق الناس را ادا مي‌كنند اگر خداي ناكره مجريان هم همسو باشند با جرياناتي كه معتقدند مصلحت اسلام و انقلاب را بهتر از هر كس تشخيص مي‌دهند و براي تامين اين مسئله هركاري مي‌توانند بكنند حتي اينكه مردم نتوانند آن طور كه بايد و شايد رايشان را اظهار بكنند يا كانديداهايي كه مورد نظرشان هست داشته باشند، يا بالاخره به هر صورتي چه قبل و چه بعد از آن افراد حذف بشوند اين مساله مساله‌اي است كه اگر مجريان ما درست امانت دار باشد مي‌توانند كار را درست انجام دهند و هر چه از صندوق درآمد براي ما قابل قبول است.

رئيس بنياد باران با بيان اينكه «ما انتخاباتي آزاد مي‌خواهيم انتخاباتي كه راي مردم حق الناس باشد و مردم قدرت انتخاب داشته باشند»، گفت: اين خواسته بدين معناست كه كانديداهاي داراي سلايق مختلف به عرصه بيايند و به بهانه مختلف بخش‌هايي حذف نشوند و بخش‌هايي دوپينگ نشوند و رانت گونه به صحنه نيايند امكاناتي برايشان فراهم شود وبراي ديگران نشود؛ البته دوستان ما در شهرستان‌ها از الان مي‌توانند نيروهاي سالم و متدين را شناسايي و تشويق بكنند كه بيايند و انسجامي باشد پراكندگي نداشته باشيم، انتخابات سالمي هم انجام شود. اتفاقا دوستاني نظير شما كه آشنا به شهرستان‌ها و مناطق مختلف هستند در چارچوب قانون فعال شوند و نيز چون الحمدالله همه شما استانداران موفقي بوده‌ايد محبوبيت و جايگاهي هم در ميان مردم داريد.

رئيس موسسه بين‌المللي گفت‌و گوي فرهنگ‌ها و تمدن‌ها در ادامه سخنان خويش به سياست خارجي دولت اشاره كرد و گفت:معتقدم دولت در اين بخش موفق بوده، به شرط اينكه بگوئيم چه مي‌خواستيم و چه مي‌خواهيم؟ اگر مساله اين باشد كه صد در صد مسائل و مشكلات ما حل بشود اين عملي نيست.

وي ادامه داد: آنچه عملي است پا گذاشتن در راه حل مشكل به صورتي‌كه ايران صاحب تكنولوژي هسته‌اي باشد و در عين حال بتواند فعاليت‌هاي بين المللي و داخلي و اقتصادي‌اش را انجام دهد و تنگنا نداشته باشد كه بحمدالله گامي به سوي آن برداشته شد.

خاتمي با بيان اينكه «به نظر مي‌رسد كه طرف مقابل هم تمايل دارد كه مساله حل شود، اظهار داشت: چنانكه آمريكا هم تلاش كرد تا جلو تحريم‌هاي جديد مجلس و كنگره را بگيرد اما در مورد اعمال تحريم بعضي شركت‌ها بنظرم كار نادرستي بود هر چند كه اين امر مربوط به مساله‌اي بود كه قبل از توافق اخير اتفاق افتاده بود، ولي دولت آمريكا مي‌توانست جلو آنرا بگيرد تا به سوءظن‌ها دامن نزند و ترديد‌ها نسبت به حسن نيت خود در ايران بيشتر نكنند. به هر حال معتقدم امور با فراز و نشيب‌ها، پيش به سوي كاهش مشكل و انشالله به نفع ايران پيش مي‌رود.

وي تاكيد كرد:موفقيت دولت جناب دكتر روحاني، موفقيت نظام و مردم و موفقيت كشور و همه ماست. همه ما بايد براي آن هم دعا بكنيم و هم هر كاري از دستمان بر مي‌آيد انجام بدهيم، توقعاتي بيش از آنچه در اختيار دولت است نداشته باشيم

رئيس دولت اصلاحات تصريح كرد: كار ما اصلاح طلبان اين است كه نصيحت و نقد كنيم و اگر ما براي تقويت نظام و كشور سياسيت‌هايي را نقد مي‌كنيم كساني هستند كه مي‌آيند مي‌گويند اين براي تضعيف نظام است!؛ نخير ما طرفدار نظاميم ما تقويت نظام را مي‌خواهيم ما مي‌خواهيم مشكلات حل بشود و اگر هم نقدي داريم معتقديم با رعايت آن نظام و جامعه تقويت مي‌شود معتقديم بعضي روش‌ها و سياست‌ها در درجه اول دودش به چشم نظام و انقلاب و اسلام و بعد مردم مي‌رود.

وي افزود: كار ما نقد است و خيرخواهي و به آن ادامه مي‌دهيم، سياست‌ها را نقد و در عين حال راه حل‌ها را عرضه مي‌داريم و در همه حال قدرت و قوت كشور و مملكت مورد خواست ماست.

سيدمحمدخاتمي خاطر نشان كرد: از ترفندهايي كه در پي ضربه زدن به اصل نظام و انقلاب هستند در مسير تخريب و براندازي است، ما در مقابل آن‌ها همچنان مقاوم هستيم و مواضع ما روشن است و اتفاقا نقد ما و پذيرش تنوع دردرون كشور يكي از مهم‌ترين عامل‌هائي است كه صلاح كساني را كه مي‌خواهند نظام بر بيفتد و از بين برود كند خواهد كرد، نه اينكه تقويت كننده آن‌ها باشد، بلكه تنگ‌نظري‌ها و محدود كردن امور بيشترين كمك را به كساني مي‌كند كه مي‌گويند اصل نظام نباشد وما مي‌خواهيم اصل نظام باشد و دنبال همين هم هستيم. اميدوارم خداوند به همه شما توفيق و سعادت وسلامت بدهد.

سه شنبه 26 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 90]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن