تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):برای انسان عیب نیست که حقش تاخیر افتد، عیب آن است که چیزی را که حقش نیست بگیرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819941537




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سفر يانوكويچ به روسيه/ كمكي كه مي تواند كي يف را ناآرام تر كند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: سفر يانوكويچ به روسيه/ كمكي كه مي تواند كي يف را ناآرام تر كند
رئيس جمهور اوكراين براي دريافت كمك مالي به روسيه سفر كرده اقدامي كه مي تواند با وجود كاهش مشكلات اقتصادي سبب گسترده شدن اعتراضات در حال انجام كي يف شود.

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از رويترز، "ويكتور يانوكويچ" رئيس جمهور اوكراين كه به سبب خودداري از امضاي توافقنامه تجاري با اتحاديه اروپا و روي آوردن به روسيه با انتقادت تندي روبرو شده امروز سه شنبه به مسكو سفر كرده تا در ديدار با "ولاديمير پوتين" رئيس جمهور روسيه، كرملين را متقاعد به پرداخت كمك هاي اقتصادي به كي يف كند.

اين كمك هر چند مي تواند بخشي از مشكلات اقتصادي اوكراين را حل كند، اما بدون شك موجب گسترده شدن اعتراضاتي مي شود كه از تاريخ 21 نوامبر در اين كشور آغاز شده اند.

در همين رابطه رويترز از آغاز تجمع معترضان در ميدان استقلال اوكراين كه در ميان مردم اين كشور به "ميدان" شهرت دارد خبر داده و از حضور دست كم دو هزار نفر در ساعات ابتدايي آغاز اعتراضات امروز گزارش داده است.

در حالي كه اتحاديه اروپا تا هفته گذشته اميدوار به امضاي توافقنامه تجاري با اوكراين با وجود اقدام كي يف در امضاي توافقنامه با روسيه بود، بروكسل در هفته جاري اعلام كرد كه در شرايط فعلي از امضاي اين توافقنامه با كي يف منصرف شده و همين امر سبب شدت گرفتن اعتراضات در اين كشور شد.

در جريان اعتراضات روزهاي اخير اوكراين كه بزرگترين تظاهرات بعد از وقوع انقلاب نارنجي در اين كشور محسوب مي شود بيش از 500 هزار معترض در خيابان هاي كي يف دست به تظاهرات ضد دولتي زده و خواستار كنار رفتن دولت شدند.

اعتراضات اوكراين از 21 نوامبر (30 آبان) و بعد از تصميم دولت براي تعليق گفتگوها با اتحاديه اروپا آغاز شد. اروپايي ها معتقدند تصميم كي يف تحت فشار روسيه صورت گرفته است.

اتحاديه اروپا در سال ۲۰۰۹ برنامه موسوم به مشاركت شرقي را به شش عضو پيشين اتحاد جماهير شوروي پيشنهاد كرد. هدف از اين برنامه يكپارچه سازي قوانين و مواضع اقتصادي و سياسي اعلام شد.

نمايندگان اتحاديه اروپا و كشورهاي ارمنستان، آذربايجان، گرجستان، بلاروس، مولداوي و اوكراين در هفتم ماه مي 2009 در پراگ گردهم آمدند و بيانيه مشتركي را در اين زمينه امضا كردند. اما طي سالهاي اخير، روابط سياسي اقتصادي بين اتحاديه اروپا و بلاروس به حداقل كاهش يافت و بلاروس نيز مانند ارمنستان ترجيح داد براي حفظ روابط بهتر با روسيه به اتحاد گمركي مورد نظر مسكو بپيوندد.

اوكراين نيز در همين مسير در تصميمي ناگهاني عضويت در برنامه مشاركت شرقي را به حالت تعليق درآورد. اهميت استراتژيك اين شش كشور بديهي است البته در اين ميان، اوكراين با جمعيتي ۴۶ ميليوني و منابع طبيعي و انساني از اهميت ويژه اي برخوردار است. اتحاديه اروپا، در سه سال اخير بيش از دو ميليارد و ۵۰۰ ميليون يورو در اين زمينه سرمايه گذاري كرده، اما اكنون با اقدامات روسيه برنامه هاي بروكسل در حال از هم پاشيدن است.

كد خبر: 2197675

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۶ - ۱۵:۲۴

سه شنبه 26 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن