تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ما (اهل بيت) ستون هاى حق را استوار و لشكريان باطل را متلاشى كرديم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803255454




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رسايي در گفت‌و‌گو با فارس:پرونده هسته‌اي از وزارت خارجه به شوراي امنيت ملي منتقل شود/ انتقاد از ناتواني ظريف در پيگيري پرونده هسته‌اي


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: رسايي در گفت‌و‌گو با فارس:پرونده هسته‌اي از وزارت خارجه به شوراي امنيت ملي منتقل شود/ انتقاد از ناتواني ظريف در پيگيري پرونده هسته‌اي
نماينده مردم تهران در مجلس سپردن پرونده هسته‌اي از جايگاه فراقوه‌اي شوراي امنيت ملي به وزارت خارجه را اشتباه دانست و گفت: راه جلوگيري از صدمات بيشتر به پرونده هسته‌اي بازگشت آن به شوراي عالي امنيت ملي است.


حميد رسايي نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاري فارس تدبير دولت يازدهم در سپردن پرونده هسته‌اي از جايگاه فراقوه‌اي شوراي امنيت ملي به وزارت خارجه را اشتباه و بازگشت پرونده هسته‌اي به شوراي عالي امنيت ملي را راه جلوگيري از صدمات بيشتر در پرونده هسته‌اي دانست.

نماينده مردم تهران در مجلس با اشاره به عملكرد وزير خارجه گفت: عملكرد وزارت خارجه در صد روز عملكرد دولت نه تنها تحريم‌ها را افزايش داده بلكه باعث تحقير ملت مقاوم ايران شده است.

نماينده مردم تهران در مجلس به تشريح دلايل ناتواني وزير امور خارجه در پيگيري پرونده هسته‌اي پرداخت و گفت: اتخاذ مواضع غيركارشناسي و هزينه‌زا در مورد توان نظامي ـ دفاعي جمهوري اسلامي ايران، جري كردن شيوخ كوچك منطقه درباره جزاير سه‌گانه با اتخاذ مواضع دوپهلو وزيرخارجه و انتصاب برخي مواضع تحريف شده به مسئولان عالي نظام در مورد اثبات هولوكاست و همچنين غير واقعي نشان دادن نتايج توافقنامه ژنو به طوري كه در روزهاي نخست آن را پيروزي بزرگ تاريخ انقلاب القا مي‌كردند، از جمله دلايل ناتواني آقاي ظريف در سكانداري وزارت‌خارجه است.

حجت‌الاسلام رسايي تأكيد كرد: اكنون براي بسياري مشخص شده كه تيم مذاكره كننده به سرپرستي آقاي ظريف، امتيازهاي حداكثري داده و امتيازهاي ناچيز حداقلي گرفته. اخباري كه اين روزها از زياده طلبي و ياوه گويي آمريكايي‌ها به گوش مي‌رسد، نتيجه عملكرد ديپلمات‌هايي است كه خود را ژنرال‌هاي حقوقدان مي‌ناميدند. فرصتي كه اين آقايان مدعي، در ژنو پس از 10 سال مقاومت عزتمندانه ملت ايران در اختيار آمريكا قرار دادند آنها را در تشديد فشار عليه مردم جري تر كرده است به طوري كه با تشديد تحريم‌ها و آرزوي توقف كامل پيشرفت هسته اي ايران، مي گويند اگر توافقنامه ژنو را نپذيريد از گزينه نظامي هم استفاده مي‌كنيم!.

عضو كميسيون اصل ٩٠ با اشاره به مواضع متناقض مسئولان دولتي در برابر گستاخي اخير آمريكايي ها و تشديد تحريم هاي جديد گفت: از يك طرف عضو ارشد تيم مذاكره مي گويد تحريم هاي جديد با روح توافقنامه در تضاد است از طرفي سخنگوي وزارت خارجه و خبرگزاري رسمي دولت مي گويد رفتار آمريكايي ها بر خلاف روح توافقنامه نيست. اين دوگانگي در مواضع حكايت از عدم استراتژي دولت مردان در برابر زياده خواهي هاي آمريكا و ناتواني در تصميم گيري دارد.

مدير مسئول هفته نامه ٩ دي گفت : علت اين مواضع متناقض اين است كه دولت به دليل اعتماد به غربي ها و خوشبيني نسبت به آمريكا در برابر يك بازي دوسرباخت قرار گرفته يا بايد بپذيرد كه ساختار تحريم ترك برنداشته و موافقنامه ژنو هيچ تاثيري در كاهش تحريم ها نداشته يا بايد بپذيرد كه آمريكايي ها توافقنامه را نقض كرده و استمرار اعتماد به آنها بي فايده و بالطبع توافقنامه ژنو عجولانه و بي فايده است.

نماينده مردم تهران گفت: با شنيدن مواضع آمريكايي ها و انفعال دولت تدبير، مردم احساس مي كنند كه به غرور ملي شان توهين مي شود و كسي درصدد دفاع از آنها نيست. متآسفانه اين فرزند انقلاب توان به دوش كشيدن اين بار را ندارد و معلوم شد تدبير دولت يازدهم كه پرونده هسته اي را از جايگاه فراقوه اي شوراي امنيت ملي بيرون كشيد و در اختيار يك ديپلمات قرار داد، اشتباه بود و توافقنامه ژنو نتيجه اين بي تدبيري است به همين دليل بازگشت پرونده هسته اي به شوراي عالي امنيت ملي مي تواند روند غلطي كه به توافقنامه ژنو ختم شده را اصلاح كند.

رسايي افزود: روحاني به دليل نزديكي به ١٠٠ روزگي دولتش و خالي بودن دستش از اقدام تأثيرگذار نياز به يك جو رواني داشت براي همين با عجله به امضاي اين توافقنامه تن داد بدون توجه به موقت بودن نتايج اين اقدام كه الان اشكالات آن بيرون زده. متأسفانه با ديپلماسي منفعلانه و ضعيف ظريف، در اين صد روز هم بيشتر تحريم شديم و هم تحقير، هم سانترفيوژها را ميخواهند از كار بيندازند و هم كارخانه ها را. در حال اتاق فكر جنگ رواني اين جريان تلاش مي كند كه ظريف را قهرمان ملي معرفي كند در حالي كه وي بايد پاسخگوي امضاي توافقنامه اي باشد كه پر از ابهام است و دست دشمن را براي فشار بر نظام باز گذاشته است.

انتهاي پيام/

سه شنبه 26 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 80]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن