تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس سه روز آخر ماه شعبان را روزه بگيرد و به روزه ماه رمضان وصل كند خداوند ثواب روزه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802512468




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سير صعودي فولاد خوزستان از نخلستان الفاتح مي‌گذرد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: سير صعودي فولاد خوزستان از نخلستان الفاتح مي‌گذرد
در قرعه كشي ليگ قهرمانان آسيا كه انجام شد نماينده ايران، فولاد خوزستان در گروه دوم با تيم‌هاي الفاتح عربستان و بنيادكار ازبكستان همگروه شد.
به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران، فولاد خوزستان با دو تيم متفاوت از همگروه شده است. بنيادكار ازبكستان تيمي كه هميشه در ليگ قهرمانان آسيا حضور داشته و شناخته شده است اما همگروه ديگر فولاد خوزستان تيم الفتح مي‌باشد كه تيمي ناشناخته و اولين حضورش را در ليگ قهرمانان آسيا تجربه مي‌كند.

در زير به بررسي جداگانه هر كدام از اين تيم‌ها مي‌پردازيم:

**الفاتح عربستان

الفاتح تيمي است كه هم‌گروه فولاد خوزستان شده است از استان اما در شرق عربستان است كه در سال 1985 تاسيس شد.

اين باشگاه مانند تيم‌هاي الهلال و الاتحاد سرشناس نيست و در رده تيم‌هاي معمولي عربستان قرار دارد.

اين تيم با هزينه‌هايي كه انجام داد توانست سال گذشته با كسب 64 امتياز از مجموع 26 مسابقه در سالي كه تازه به سطح اول فوتبال اين كشور آمده بود به مقام قهرماني برسد.

فاوي الجبال مربي 50 ساله‌ي اين تيم است.

در استان اما نخل‌هاي فراواني وجود دارد كه به اين دليل اين تيم با لقب فرزندان نخلستان شناخته مي‌شود.

سالمو از كنگو بهترين مهاجم اين تيم است كه در فصل جاري 6 گل به ثمر رساند. خوزه گومز برزيلي نيز از تاتكنيك بالايي برخودار است از ديگر بازيكنان سرشناس اين تيم سيسكو از سنگال، عماد الجمال از تونس، حمدان الحمدان از عربستان مي‌باشند.

الفاتح در فصل جاري دچار افت شده و از 12 بازي كه انجام داده است تنها 4 امتياز كسب كرده است و 4 شكست در كارنامه خود به ثبت رسانده است.

اين تيم تاكنون سابقه حضور در ليگ قهرمانان آسيا را ندارن و شايد بتوان آن را بي‌تجربه‌ترين تيم حاضر در اين گروه دانست.

**بنيادكار ازبكستان

ديگر هم‌گروه فولاد، بنيادكار ازبكستان است كه پس از سرمايه‌گذاري خوبي كه مسئولان فوتبال ازبكستان روي باشگاه‌هاي خود انجام داده‌آند تيم‌هايي مثل بنياد كار ازبكستان و اختاگور در عرصه آسيايي توانستند نامي براي خود دست و پا كنند.

تيم بنيادكار چند سالي است كه تغيير نام داده است و با اين نام در ليگ قهرمانان آسيا حاضر شده است، نام ابتدايي اين تيم كروفچي بوده و با اين نام در اين مسابقات حضور مي‌يافته است.

حضور ريوالدو ستاره برزيلي و بزرگ دنياي فوتبال همراه با اين تيم در ايران در ديدار مقابل پرسپوليس در اذهان فوتبال دوستان باقي مانده است.

اين تيم يك بار با پرسپوليس تهران روبرو شده است كه توانست در آن بازي 1 بر صفر پرسپوليس را شكست دهد، 95 هزار و سيصد و بيست و پنج نفر تماشاچي در آن بازي حضور يافتند كه پرتماشاگرترين مسابقه در سال 1388 در 6 خرداد ماه به نام پرسپوليس بنياد كار تيمي فيزيكي و با تكنيك است كه در سال‌هاي اخير همواره حريفي قدرتمند به حساب مي‌آيد.

آنها از سال 2008 به صورت مستمر در ليگ قهرمانان آسيا حضور دارند. اين تيم در سال 2008 و 2012 بهترين نتيجه را در اين مسابقات در طول سال‌هايي كه حضور داشت كسب كرد و توانست به مرحله نيمه نهايي راه پيدا كند.

حبل كاسيوف هدايت بنياد كار را بر عهده دارد كه سرمربي تيم ملي ازبكستان نيز مي‌باشد.

بنياد كار در ليگ اين كشور كه چند ماه پيش به اتمام رسيد، توانست به كسب 61 امتياز از 26 مسابقه بالاتر از لوكوموتيو 60 امتيازي قرار گيرد و مقام قهرماني را به خود اختصاص دهد.

به ثمر رساندن 59 گل در 26 بازي نشان دهنده قدرت بسيار زياد خط حمله بنياد كار است.

عنوان آقاي گل ليگ اين كشور هم از تيم بنيادكار ازبكستان است، پيشچور مهاجم بلندقامت 197 سانتي متري اين تيم كه با 32 سال سن توانست 19 گل به ثمر برساند و عنوان آقاي گلي را به خود اختصاص دهد.

اين تيم در ديدارهاي خود در ورزشگاه زيباي بنيادكار كه گنجايش حضور 34 هزار نفر را دارند از حريفان خود ميزباني مي‌كند.

بينادكار در زبان ازبكي به معني آفريننده است و هواداران كه اين تيم لقب آفريننده زيبايي را به بازيكنانش مي‌دهد.

بدون شك حذف تيم ملي ازبكستان در گروهي كه تيم ملي ايران در آن قرار دارد و باعث عدم راهيابي آنها به جام جهاني 2014 برزيل شد، حساسيت‌هاي زيادي را در اين رويارويي بوجود آورد.

بدون شك بنيادكار يكي از شانس‌هاي صعود به مرحله بعدي مسابقات است.

**تيم چهارم گروه دوم ليگ قهرمانان آسيا

تيم چهارم اين گروه هنوز مشخص نشده است و از ميان تيم‌هاي بن ياس امارات، الجيش قطر، نسف قارشي ازبكستان، السويق عمان و القادسيه كويت يك تيم با فولاد همگروه خواهد شد.

تيم چهارم اين گروه بعد از انجام ديدارهاي پلي‌آف مشخص مي‌شود.

ابتدا القادسيه كويت به مصاف سوابق عمان مي‌رود، برنده اين ديدار با بن‌‌ياس امارات سپس با برنده ديدار نسف ازبكستان و الريان قطر روبرو مي‌شود تا تكليف تيم چهارم اين گروه مشخص شود.

در صورت صعود نسف قادشي به اين گروه به دليل حضور دو تيم ازبسكتان و احتمال وجود تباني اين تيم به گروه اول مي‌رود و الريان قطر به گروه دوم انتقال پيدا مي‌كند.

**فولاد خوزستان، به دنبال صعود به مرحله بعد

در سال گذشته فولاد خوزستان در رده چهارم جدول رده‌بندي ليگ برتر قرار گرفت و توانست آخرين سهميه ليگ قهرمانان آسيا را به خود اختصاص دهد.

در اين فصل شروع خيلي خوبي در ليگ برتر داشتو چند هفته صدر جدول را به خود اختصاص داده بود اما بعد از ان كه تيم‌ها خودشان را پيدا كردند رقابت ميان آنها زياد شد و در بالاي جدول تيم‌ها با اختلاف امتياز كم پشت سرهم قرار گرفتند كه سهم فولاد خوزستان تاكنون از 18 بازي انجام داده‌ي خود 9 برد و 5 مساوي و 4 باخت است.

خط حمله‌ي اين تيم توانسته 24 گل به ثمر برساند و از طرفي 14 گل خورده در كارنامه خود به ثبت رسانده است.

اكنون فولاد خوزستان با تفاضل گل كمتر از استقلال با 32 امتياز در رده‌ي پنجم جدول رده بندي قرار گرفته است.

هدايت اين تيم را حسين فركي بر عهده دارد كه دو سالي است كه تيم جوان و تاكتيكي را ساخته است و حريفان خود را با مشكل روبرو ساخته است.

اين تيم اكنون در ورزشگاه 50 هزار نفري غدير اهواز ميزبان حريفان خود است كه در اصل ورزشگاه اصلي آن‌ها نمي‌باشد اما به دليل فراهم نبودن استانداردهاي مورد نياز AFC ورزشگاه تختي در غديراهواز پذيراي رقباي خود مي‌باشد.

فولاد در نيم‌فصل نقل و انتقالات با بازگشت آرش افشين و سوشا مكاني، غلامرضا رضايي سعيد سالازاده و پادوواني مدافع برزيلي را جذب كرده و نقاط ضعف خود را برطرف كرده است.

اين تيم داراي انگيزه‌ي بالايي در ليگ برتر است و با همين انگيزه‌‌ي بالا مي‌خواهد در رقابت‌هاي ليگ برتر حضور يابد.

اين تيم پس از قهرماني در سال 2006 در ليگ قهرمانان آسيا حضور يافت و ورزشگاه شهيد دستگردي را براي ميزباني بازي‌هاي خانگي‌اش معرفي كرد.

فولاد اولين بازي كه در تهران برگزار شد؛ تيم قدرتمند القادسيه را گل باران كرد اين بازي با نتيجه 6 بر صفر به پايان رسيد.

دومين بازي در سوريه، فولاد و الاتحاد با نتيجه 0-0 امتيازات را تقسيم كردند.

بر خلاف دو بازي اول، فولاد در بازي‌هاي بعدي عملكرد ضعيفي نشان داد و فولاد اين بار در چهار بازي چهار بار شكست خورد تا بعد از القادسيه، پاختاكور و الاتحاد در جايگاه چهارم قرار گرفته و حذف گردد. اين تنها حضور اين تيم در ليگ قهرمانان آسيا بوده است.

جالب آن است كه فولاد پس از حضور يافتن در ليگ قهرمانان آسيا به عنوان اولين نماينده ايران، در فصل بعد با مشكلات مالي روبرو شد و در نهايت اين تيم با كسب رتبه پانزدهم به ليگ دسته اول سقوط كرد.

اكنون فولاد خوزستان دومين حضور خود را در ليگ قهرمانان آسيا تجربه مي‌كند و با وجود بازيكنان جوان و با انگيزه و مربي و كادر فني با دانشي كه اين تيم دارد صعودش قابل تصور است. برنامه بازي‌هاي فولاد خوزستان به شرح زير است.

اولين بازي فولاد در 6 اسفند است كه با برنده پلي اف كه هنوز مشخص نيست بازي دارد و ميهمان مي‌باشد، دومين بازي‌اش در 20 اسفند است كه ميزبان تيم الفتح مي‌باشد، بازي بعدي فولاد 28 اسفندماه است كه به مصاف تيم بنيادكار ازبكستان مي‌رود.

12 فروردين چهارمين بازي اين تيم است كه اين بار فولاد ميزبان تيم بنيادكار ازبكستان است.

27 فروردين ماه پنجمين بازي اين تيم در مقابل برنده پلي آف است كه بازهم ميزبان آن بازي است، آخرين بازي فولاد مقابل تيم الفتح مي‌باشد كه سوم ارديبهشت‌ماه برگزار مي‌شود.

انتهاي پيام/

سه شنبه 26 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن