تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):نشانه هاى مؤمن پنج چيز است: ... و بلند گفتن بسم اللّه  الرحمن الرحيم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819618629




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سوار بر چهار چرخ فناوري با مدل جديد خودروي بنز


واضح آرشیو وب فارسی:ايتنا: سوار بر چهار چرخ فناوري با مدل جديد خودروي بنز
ايتنا - چراغ‌هاي جلوي اين اتومبيل به حسگرهاي نوري مجهز شده‌اند و بسته به نور محيط، شدت روشنايي آن‌ها تغيير مي‌كند.


شركت "مرسدس – بنز" مدل جديدي از سري خودروهاي C خود را معرفي كرده كه قرار است در سال ۲۰۱۴ ميلادي وارد بازار شود.

به گزارش ايتنا، اين خودروي جديد امكانات و فناوري‌هاي پيشرفته‌اي را در خود جا داده است كه شركت بنز مي‌گويد برخي از آنها براي نخستين بار است كه در نسل جديد اتومبيل‌ها مورد استفاده قرار مي‌گيرند.

چراغ‌هاي جلوي اين اتومبيل به حسگرهاي نوري مجهز شده‌اند و بسته به نور محيط، شدت روشنايي آنها تغيير مي‌كند.
اين چراغ‌ها همچنين قادر به شناسايي ميزان فاصله ديداري نيز هستند و به عبارت ديگر، اگر هوا مه‌آلود باشد، ميزان روشنايي خود متناسب با محيط پيرامون تغيير مي‌دهند.

در اين خودرو از مدل جديد فناوري Intelligent Drive استفاده شده است.
يكي از قابليت‌هاي جديد اين فناوري Collision Prevention Assist نام دارد كه مي‌تواند به صورت خودكار موانع پيش‌روي اتومبيل را تشخيص دهد و در صورت عدم توجه راننده، خودرو با سرعت ۱۲۴ مايل در ساعت را درجا نگه دارد.

از ديگر قابليت‌هاي اين فناوري مي‌توان به سيستم راننده اتوماتيك اشاره كرد.
قابليت جديد اين سيستم به‌گونه‌اي تعريف شده است كه راننده با فشردن يك دكمه خود را از رانندگي در ترافيك‌هاي سنگين نجات مي‌دهد.

زماني كه فناوري مربوط به اين بخش فعال مي‌شود، خود حركت اتومبيل مقابل در ترافيك سنگين را تشخيص مي‌دهد و بدون دخالت راننده به ميزاني كه فضا باز شده است به جلو حركت مي‌كند.
اين فناوري مي‌تواند تا پايان مسير ترافيك راننده را همراهي كند.

سيستم ديگري كه براي اين خودرو به كار رفته شناسايي خط كشي‌هاي وسط خيابان است.
اين فناوري خودرو را در تمام طول مسير بين خط كشي‌ها نگه مي‌دارد هر زمان كه بر اساس بي‌احتياطي راننده خودرو از خط كشي‌ها خارج شود، آن را داخل مسير هدايت مي‌كند.

اين سيستم به رادارهاي هوشمند نصب شده اطراف خودرو متصل شده است تا موقعيت ديگر خودروها در خيابان را تشخيص دهد.
بر اين اساس زماني كه راننده قصد افزايش يا كاهش سرعت و تغيير لاين را دارد، اگر سيستم هوشمند تشخيص دهد كه اتومبيل ديگر در حال نزديك شدن است، خودرو را به محل قبلي بازمي‌گرداند و پس از آن در شرايط ايمن لاين را تغيير مي‌دهد.

براي اين خودرو از كيسه‌هاي هوا نصب شده داخل پنجره‌هاي خودرو نيز استفاده شده است تا احتمال بروز هرگونه آسيب به سر راننده و سرنشينان گرفته شود.

مدل جديد از سري خودروهاي C بنز يك نمايشگر ۷ اينچي در خود جا داده است كه به صورت لحظه به‌لحظه تمام اطلاعات را در اختيار راننده مي‌گذارد.

اين خودرو در قسمت جلوي خود سه دوربين پاناروما دارد كه وقتي سرعت آن از ۱۰ كيلومتر بر ساعت كمتر شود، تصاوير زنده و مستقيم اين دوربين‌ها در نمايشگر پخش مي‌شوند تا راننده بتواند بهترين تصميم را اتخاذ كند.

سيستم COMAND كه براي اين خودروي جديد در نظر گرفته شده است، قابليت‌هايي بيشتر از سيستم‌هاي لمسي مخصوص خود را ارايه مي‌دهد و راننده به كمك آن مي‌تواند كنترل همه بخش‌هاي اتومبيل را در دست بگيرد.

لازم به ذكر است كه شيشه جلوي اين خودروي هوشمند نقش نمايشگر را بازي مي‌كند و راننده مي‌تواند اطلاعات گوشي هوشمند خود را نيز روي آن در اختيار داشته باشد.

سه شنبه 26 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايتنا]
[مشاهده در: www.itna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 65]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن